Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Ik heb geen idee wat het kan zijn, de groeivorm doet me nog het meest aan Camassia denken, maar dat is Amerikaans, niet Afrikaans. Mogelijk verre familie.

Het ziet er wel erg charmant uit, het zou zeker de moeite waard zijn om dit ook in Nederland te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een heel aandoenlijk bloempje inderdaad roeier. En volgens mij heb ik hem nu kunnen traceren, de soort: https://www.operationwildflower.org.za/index.php/albums/genera-a-f/albuca/albuca-cooperi-thabo-11-4819.

 

”Albuca cooperi, commonly known in Afrikaans as the geldbeursie.”

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vraagje.

Dit is een Dahlia cultivar, dat is zeker, maar ik zou graag willen weten wélke precies. Meestal kom ik er met zelf googlen wel uit, maar nu dus ff niet.

Wie herkent hem. Deze kleur, deze vorm.

De dahlia 'Honka Surprise' ; die hoek, zou ik moeten zoeken denk ik zelf, die heb ik al in de tuin staan, maar kom via die cultivar tóch niet verder.

 

2611603318896157847015404816085513881805734o-228731514365596.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, snap ik dat ie op een Rudbeckia lijkt. Maar nee, is echt een Dahlia hoor. Ik weet alleen niet wélke.

 

het plaatje komt van déze plaat van een Dahlia- verzamelaar. Mij onbekend wélke verzamelaar en ook welke Dahlia. Wel ( denk ik ) uit de Honka - serie ( strain )

 

2611603318896157847015404816085513881805734o26681514398010.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roeier. Ik denk eigenlijk in 2e instantie dat je tóch gelijk hebt. Dat blad op de achtergrond komt wel erg overeen met die Rudbeckia.

Ga nog verder op onderzoek. ( maar die Rudbeckia hoef ik niet als dat m is )

 

Thnx a lot !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 maand later ...

Deze zaailingen vond ik vandaag onder de helleborus in de buurt van mijn palmkool.

Is het een helleborus, of toch palmkool of wellicht heel wat anders?

 

Ik kan me totaal niet herinneren hoe de palmkool er als baby uitzag. En helleborus kennelijk ook niet

Iemand enig idee wat ik aan het opkweken ben? Heb er 1 losgetrokken zodat hij compleet te zien is.

 

d096bd17f0c810b6dc7e562226ac7555.jpg

 

6ca7275c4f796167b1c616bab545ca47.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Palmkool. Of andere koolachtigen zien er uit als om het even welke babykoolplant. Hartvormige kiemblaadjes.

 

Lijkt wel op helleborus zaailingen.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleszins geen kool.

Als ik google op 'seedling Helleborus' zie ik geen foto's die er uitzien als jouw plantjes maar het zou wel kunnen. Nog nooit Helleborus gezaaid (misschien een aanrader voor de volgende zadendoos? ) dus weet ik niet hoe de zaailingen er uitzien. Misschien nog laten staan tot de plantjes echte blaadjes hebben en herkenbaar zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een keer (in 2013 MTF van Appelvrouw) een polletje Egyptische ui gekregen, had het ergens in de tuin gezet, maar uit het oog verloren. Ik hoopte dat dit het was, maar ik denk ook dat de bolletjes dan wat ronder zouden zijn. Dus dat zal het dan wel niet zijn.

 

@Roeier, vorig jaar heeft het er gestaan en toen heb ik niks aan dat stuk tuin gedaan, ben er bijna niet geweest. Dit jaar liep het opnieuw uit, ik heb het opnieuw uitgeplant.

 

Ik zal het nu in de gaten houden en in een later groeistadium nog eens wat foto's maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...