Frans Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 Dat is snel ! . Bedankt -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Bit Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 Ja. En hoogstwaarschijnlijk de Hemerocallis 'Stella d'Oro'. eentje die niet zo hoog wordt en ook best lekker geurt ( niet in de regen )
Mellie Geplaatst: 31 juli 2017 Geplaatst: 31 juli 2017 En hij is eetbaar! Schijnt heel zoet te smaken.
SamanthaP Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Weer wat nieuws gevonden in de tuin... iemand een idee? Hieronder de bloemen en een foto van het langwerpige blad En deze kwam ik nog tegen. Groeit als een malle!
Bit Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 1e lijkt me Limonium. Is wel wat lastig te zien zo. 3e zie ik zo niet.
hoekman Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Ik weet dat dit geen plant, struik of boom is. Maar hoe heet nu zo'n stuk gereedschap. En waarvoor is het.
speets Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Een schoffel/hak. Volgens mij is dat een Turks ding. Melek? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
hoekman Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Het is een echt Belgisch ding. Uit de Kempen. Best wel handig ding voor kleine struikjes etc. Wel krijg je er snel blaren van op je handen.
Pestoman Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Vandaag een verdord gewas tegen gekomen, met de vraag of iemand weet welk gewas dit is ?Tamelijk dikke bonen in de peulen En kun je er iets mee
Jorieke123 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Veldbonen. Ze zullen het inderdaad telen omdat ze er iets mee kunnen (wij voeren het ook wel aan onze dieren) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Pestoman Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Het is dus als bedoeld als veevoeder, als je eenmaal de naam weet En voor de veldboonliefhebber nog een linkje >> https://www.verantwoordeveehouderij.nl/show/Nieuwe-veldbonen-rassen-veelbelovend.htmKan er zelf dus niets mee..............Maar ga ze toch even koken, wie weet
Jorieke123 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Je kunt deze zaaien, dan hoef je volgend jaar niet weer in andermans veld te plukken Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Pestoman Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Idd een goede tip om de bonen aan de dieren te voeren.Kans is klein dat ze gezaaid zullen worden, hoewel ik een stukje tegen kwam, dat een klein percentage van de bonen bedoeld is voor consumptieen wordt ingeblikt Gr, Erwin
weknow Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 Voor in potten zullen ze veel jonger geoogst worden. Drogen zou nog wel kunnen, maar dat is hooguit voor enkele zeer geduldige bereiders....lange week en kook tijd. Geen handel dus. Veevoer....eventueel gemalen en met loof wellicht voor de winter (leerde van Thea ooit dat toppen van jonge planten heel lekker zijn, zelfs rauw...loof is dus eetbaar) voor veevoer...en een rustjaar voor de bodem (groenbemester, die beetje stikstof toevoegt) zal de bedoeling van de landbouwer zijn. Zag hier in Zeeuws-Vlaanderen ook enkele grote percelen, voor het eerst in meer dan 30 jaar trouwens, nooit eerder. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Mellie Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 Een schoffel/hak. Volgens mij is dat een Turks ding. Melek?Is inderdaad een Turks ding Speets! Çapa heet het. Geen idee hoe het in het nl wordt genoemd. Ik heb dezelfde en nog een variant erop. Er zijn nog meer varianten; dubbele, enkele, met een bolle kant, rechthoekige kant enz enz. Je hebt ze in het klein en groot, net zoals je ook een handschepje hebt en grote schep. Turks filmpje, maar ook zonder dat je de taal bemachtig bent, te begrijpen.
Frans Geplaatst: 9 augustus 2017 Geplaatst: 9 augustus 2017 Er groeien en bloeien enkele voor mij onbekende planten in een hoek van de tuin . Ze zijn spontaan op gekomen. Wat is het ? -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Mariekeenfrance Geplaatst: 12 augustus 2017 Geplaatst: 12 augustus 2017 Hallo, ik zit met een vraag... Heb laatst een struikje gekocht en stond bij de aanbiedingen. Een kaartje erbij "klim hortensia" Nu denk ik ondertussen dat het om een struik klimop gaat ivm met de knopjes die verschijnen. Vind ik ook mooi, maar dan krijgt hij een ander plekje . Wat denken jullie? Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
speets Geplaatst: 12 augustus 2017 Geplaatst: 12 augustus 2017 Ik denk dat jouw vraag niet beantwoord kan worden omdat je er geen foto bij hebt gezet "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Mariekeenfrance Geplaatst: 12 augustus 2017 Geplaatst: 12 augustus 2017 foto was niet gelukt... nog een keer. Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
weknow Geplaatst: 12 augustus 2017 Geplaatst: 12 augustus 2017 Beginnende bloei in klimop. Dezelfde plant heeft een kruipende vorm eerst, zonder bloei normaal. Als de scheuten steun vinden en de hoogte in kunnen groeien, verandert de bladvorm naar ronder en komt er ook bloei. Over enkele weken kun je volop bijen e.d. verwachten in de bloemtrosjes, niet erg opvallend, en later vormen zich zwarte besjes. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Mariekeenfrance Geplaatst: 12 augustus 2017 Geplaatst: 12 augustus 2017 Haha.... vond het al zo verdacht... Hier bij ons staat het vol met Klimop..... en toen die beginnende bloemetjes er in kwamen? Maar zal het zo'n struikvorm zijn? Dat vind ik dan weer wel leuk. Bedankt. Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
jootje Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Pompoen of kalebas?Ik twijfel....pompoen is van de buurman. Er lagen nog een paar jongere exemplaren die nog mooi donkerhroen met fel geel waren....
martin.b Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Weet iemand de naam van deze plant?Iemand vertelde dat het een kardinaalshoed zou zijn, maar als ik deze opzoek dan ziet een kardinaalshoed er naar mijn idee compleet anders uit. (locatie zeeland)
Aanbevolen berichten