roosmarij Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Als je het proeft, dan weetje het zeker.... Marijke. Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Stan Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Je link gaat niet goed Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jolinde Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 inderdaad, ik zou het gewoon even proeven! Ik denk dat het inderdaad peterselie of koriander is. Dus gewoon een stukje eraf halen en proeven
Stan Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Ik kan het blad niet heel goed zien maar het lijkt erg veel weg te hebben van een meidoorn crategus soort. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
wilmer Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Ik zag een paar week geleden een struik met deze bessen buiten staan: Wat zijn dat voor bessen die het zo vroeg in het seizoen al doen?En nog wat, is dit nou sla wat hier groeit uit weggewaaide zaadjes, of is er ook onkruid wat heel erg op sla lijkt?
Stan Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 De bes is van de Aucuba japonica 'variegata' Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Erny Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Er is een, voor mij nieuw, plantje massaal komen aanwaaien...Heeft een soort penwortel en groeit erg snel van mini naar dit:Wat is dit???
Bit Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 @Wilmer. En die sla is inderdaad sla hoor. Denk eikenblad sla zo te zien. @ Erny. Dat is Heracleum mantegazzianum ( deze wel gegoogled, want die latijnse naam blijft bij mij dus echt niet hangen ) Berenklauw of Reuzen Berenklauw.Klinkt niet alleen als reuzen en dus groot. Dat IS groot. . Wegschoffelen, nu het nog kan. Zaailingen weggeschoffeld komen niet weer terug. Hou het uit je tuin. Of 1 voor de decoratie. Mensen zijn panisch voor de giftigheid van de plant, en is ie ook. Maar je hebt er alleen last van ( blaren enzo ) bij zonneschijn of fel licht en temperaturen boven de 23gr. Wegschoffelen of verwijderen met handschoenen aan.Ik vind het prachtige planten.
wilmer Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 De bes is van de Aucuba japonica 'variegata' Jammer, die kun je niet eten, ik zou zo graag ook al eerder in het seizoen bessen hebben om te eten
thea Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Frambosen http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Erny Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 (aangepast) Zal eens even kijken bij de Bereklauwplaatjes...Stonden niet in de buurt vorig jaar... maar heb wel een aantal bakken vol met deze zaailingen...Vast gedumpt op de grote compostbult next door. 29 mei 2013 aangepast door Gast
Erny Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Even gekeken, Bereklauw lijkt toch een heel ander blad te hebben... met meer "openingen"...Framboos is het ook niet... edit...Kwam nu een zaailingplaatje tegen... die lijkt wel weer op het nieuwste blaadje van mijn plantje...Deze zag ik op i-net: Het verwijderen had ik dus al gedaan... zónder handschoenen... zaailingen zijn blijkbaar nog wat minder agressief want geen last van ongewenste prikkels e.d. gehad.
thea Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Ik dacht het ook dat het bereklauw was.Stokroos is ronder blad . http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Bit Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 De 1e 3-4 bladeren van de Berenklauw zijn nooit zo zwaar ingekeept. Net alsof de plant nog op gang moet komen om te zijn wat ie is. Denk echt dat het berenklauw is. Maar zou ook eventueel grote engelwortel kunnen zijn ? < Maar denk van niet. Die is grijs groener, deze is altijd erg fris groen.
janita Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Wie weet wat voor een plantje/onkruid dit is? Het komt op verschillende plaatsen in mijn tuin op maar ik herken het niet als een zaailing van een van mijn planten en ik ken het ook niet als onkruid. Iemand die het me kan vertellen?
Jorieke123 Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Ik heb er ook 1. Het komt in mijn kruidentuin op, maar ik herken het niet als 1 van mijn kruiden. Het ruikt ook niet echt. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 haha. Het eerste wat bij mij opkomt is: chrysanten ! Maar absoluut niet zeker.
Stan Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Bijvoet ? kijk hier eens: http://tuinzaden.eu/nl/kruidenzaden-bijvoet/919611-bijvoet-bijvoet.html Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
jvdh Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Ik vond dit vanochtend onder een van de dennenbomen in de tuin; wat is het? Nog iets, hoe heet dit in het Nederlands?
Stan Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Het is stinkende gouwe (Chelidonium majus). Let op als je de plant afbreekt komt er gele vloeistof uit. Deze is slecht uit je kleren te halen. Edit : foto 1, 2 en 3 Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Aanbevolen berichten