Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

@ Janine. Ik zie de maat slecht, maar ik denk aan een vaste plant : Tellima. Weet de nederlandse naam niet.

 

@ Thea. Jawel. Wrijven en ik weet het zeker. ( ik dacht zelf nog aan een Artemisia -soortje ) Maar ik durf niet te wrijven , dan ben ik de plant gelijk kwijt, zo klein istie.

Op zich verwacht ik dat het geen Lavendel is, omdat ik echt nog nooit een lavendel ooit in mijn eigen tuin gevonden heb ( en heb heel wat tuinen gehad ). Dan: ik verzamel lavendels, en ik zou het wel érg leuk vinden; soort van surprise surprise !

 

@ Stan : jawel, maar de maat leek mij van belang, vandaar.

 

Janine, Tellima kan , maar wat is de maat , iets anders kan ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Friitillaria soortje ? Ik dacht als 1e aan een Fritillaria persica. Ben toen gaan googlen, snap dat ik daar aan dacht, maar de plaatjes op internet ( dat zijn natuurlijk ook altijd wel de mooiste exemplaren ) lijken alleen maar in de verte erop. Ik heb hem zelf ooit es geprobeerd, was een deceptie, en lijkt wél op die van jouw foto.

Een andere Fritillaria soort ?

 

Ik hou het even daarop. Jij zit natuurlijk in een totaal ander land kwa inheems voorkomende dingen. Moeilijk hoor, en de foto is niet super.

 

@ Janine. Nachtje over geslapen ( niet aan gedacht hoor ) Weet het niet. Bloeit het helemaal niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jarno, Ik denk dat je een sier ui hebt. Dat zie je met enkele dagen aan de kleur van de bloem. Zet dan nog eens een foto en ik weet zeker dat er dan iemand is die gelijk de naam voor je weet.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jarno, Ik denk dat je een sier ui hebt. Dat zie je met enkele dagen aan de kleur van de bloem. Zet dan nog eens een foto en ik weet zeker dat er dan iemand is die gelijk de naam voor je weet.

Ah oke, even geduld hebben dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik benieuwd, zou wel een mooie zijn dat dat bij jullie in het wild groeit. Kan hoor. Leuk zeg ! ( mag ik een keer langskomen in de bossen neuzen daar ? )

 

Janine~Bustani: Ergens kriebelt het dat ik dat moet kennen, ik kom er niet op nog. Weet helemaal niemand iets ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bit Nee, tot noch toe geen ideetjes, behalve hop, esdoorn...maar die zijn het echt niet.

Heb de foto's inmiddels ook getwitterd, er is een "geen idee" van een bevriende boswachter via via, ik heb hem gisteravond nog geupload op 'plantifier' na een tip op twitter, dus ik blijf hopen! Het blijkt in elk geval iets bijzonders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw in de tuinwereld, want ik heb voor het eerst een tuin(tje) .

Dus, daarom ging ik eind april erg enthousiast naar het tuincentrum en heb ik lekker plantjes gekocht. Maar.. Van sommige plantjes heb ik perongeluk het kaartje weggegooid. Erg slim, vooral omdat ik nu niet meer weet hoe ze heten.. Hopelijk kunnen jullie me erbij helpen!

 

De eerste is volgens mij een spirea.. Maar wat voor soort..? Intussen is ie uitgebloeid en een gezellig groen struikje geworden.

foto-1-spirea92091370268550.PNG

 

Deze witte bloeier hieronder was een beetje ongelukkig met zijn plekje, nu die toch behoorlijk wat schaduw had. Ik denk dat ie daarom zn bloemetjes kwijt is geraakt.

foto-3-witte-197231370268683.JPG

Want toen ik hem vorige week verplaatste, had dat dit witte bloemetje tot gevolg:

foto-2-witte-297961370268662.JPG

Hij zat eerst helemaal vol bloemetjes. Iemand een idee?

 

En tot slot deze roze:

foto-4-roze-139081370268731.JPG

foto-5-roze-230481370268752.JPG

 

Alvast heel erg bedankt! En sorry dat de foto's gedraaid zijn, ik krijg ze maar niet recht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...