Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Iemand een idee ? Is dit Lavendel ( zaailingen uit de tuin ) ?

Potje waar het in zit is 7x7 cm.

 

dscn468511471370105775.JPG

 

Kom ik vandaag op het pad buiten mijn tuin deze tegen:

 

dscn473368731371052742.JPG

 

Hetzelfde, alleen wat verder uitgegroeid. Ik ben tóch bang dat dit een Artemisia-soortje is, en helaas geen lavendel. Het plantje eruit getrokken ( we zijn verplicht op ons complex de algemene paden schoon te houden ) en goed kunnen ruiken. Ben bang dat het geen lavendel is, al blijf ik iets twijfelen. Blad voelt hetzelfde, geurt iets, maar vaag in de lavendel geur ( meer wens dan feit denk ik ). Maar een lavendel zaailing groeit toch nooit zó vlot ? of wél ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, zit er zeker niet. Kan ook niet op die plek. Het is het algemene - moestuin - complex - pad, achter mijn huisje langs. Ik maak het daar elke maand uiterst secuur helemaal vrij van alles tussen de tegels. Op mijn knieën. Daar blijft geen seizoen lang iets lavendel-achtigs staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx allen ! Ben ik er wel uit. Kunnen de 4 potjes met die Artemisia dingen ( Alsem dus ) morgen uit de ziekenboeg, op de hoop plantaardig afval ( voorstadium op weg naar de composthoop )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Weet iemand wat dit is ???

sam527676211370819725.JPG

Het groeit bij ons aan de slootkant.

Volgens mij is het een rietsoort maar welke ???

En kan ik het gewoon laten staan ???

 

Groetjes,

Conny.

 

Hoi Greetje,

Een late reactie, maar het is volgens mij Engels raaigras.

Groetjes,

Conny.

Leef je leven dag voor dag.

 

https://www.facebook.com/conny.coomans

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jarno, Ik denk dat je een sier ui hebt. Dat zie je met enkele dagen aan de kleur van de bloem. Zet dan nog eens een foto en ik weet zeker dat er dan iemand is die gelijk de naam voor je weet.

img2013061402284433991371149257.jpgimg2013061402265070691371149395.jpg

Nou, hij staat volop in bloei. Ik had al eerder de gele kleur gezien en op internet gevonden dat dat de allium molly zou moeten zijn. Klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 7 jaar terug een pioenroos en die werd telkens weer opnieuw vertrapt door werklui. Na 2 jaar heeft hij het opgegeven en ik heb hem 5 jaar niet gezien.

Nu opeens een paar weken terug is hij er weer! (huh?)

Hij is wat zielig en ligt plat maar dat geeft niet. Nu staan er om hem heen opeens een 50-tal kleine plantjes in een straal van een meter, ik heb een vaag vermoeden dat dit ook pioenetjes zijn, maar of het zo is en of dat wel kan? En waar komen die dan vandaan? Of is het wat anders?

 

hier de foto, het gaat dus om die licht-groene plantjes:

 

tuin-13-juni-07797981371155864.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk het eerlijk gezegd niet. Wat je eigenlijk verward, zijn de kiembladeren van de zaailingen in vergelijk met de textuur van de de pioen. Die lijken inderdaad erg op elkaar op deze foto, en de gedachte is dan ook niet raar om dit te denken. Maar volgens mij zie je bij een aantal zaailingen ook de 1e bladeren komen. Dat zijn duidelijk andere bladeren. geveerd, grof getand, whatever. Geen pioenblad denk ik, maar bomen.

 

Zou overigens best kunnen hoor. Maar dan moet dat stukje grond ook wel onberoerd zijn gebleven een tijd lang. Pioen-zaden zijn vaak erg langzaam met kiemen ( de meesten ) en verlangen onberoerde grond. soms wel 2 jaar of nog langer.

 

Vroeger heb ik wel vaker zelf geprobeerd te zaaien, mij is het nooit gelukt Dus ik speek niet uit herkennings-ervaring. Ik kan er naast zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik dan toch bezig ben met een vragen-spervuur: Ik heb een heester (of boompje? het lijkt mij een heester) in de tuin waar ik erg dol op ben, maar waar niemand mij nog van heeft kunnen vertellen wat het is.

 

Hele heester:

 

boom492941371210129.jpg

 

Blad:

 

boom133571371210123.

 

Bloeiwijze:

 

boom240131371210125.

 

Oud hout vormt aan vier kanten vliezen, waardoor de takken een vierkant voorkomen krijgen:

 

boom313351371210127.

 

In de herfst kleuren de blaadjes prachtig rood.

elizabet.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...