Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Die 2e ( en ook nog wel in het nederlands vraag je ? ) Is niet makkelijk. Kan nog veel zijn. Een papaver of schijnpapaver ? Een alsem-soortje ( is eigenlijk té fris groen )

 

Ik weet het eigenlijk niet ( kuch kuch )

Link naar reactie
Delen op andere sites

parlagfű zo snel mogelijk weghalen! Is verboden in je tuin in Hongarije!

 

Yup, vreemd genoeg ik ben er ook allergisch voor. Maar daardoor haal ik het nog niet allemaal weg, dat zal in mijn tuin waarschijnlijk een halve eeuw duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ook - net als ik - benieuwd bent waarom deze plant verboden is kan je het uitgebreid hier lezen:http://nl.wikipedia.org/wiki/Alsemambrosia..het heeft te maken met de verspreiding van pollen...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook 1. Het komt in mijn kruidentuin op, maar ik herken het niet als 1 van mijn kruiden. Het ruikt ook niet echt.

 

foto058114571369852822.jpgfoto058282201369852835.jpg

Edit ik had er een foto bij maar uit een slechte hoek zet er morgen een goede bij.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fascinerend!

En ook wat doen al die Nederlanders toch in Hongarije?

 

Gewoon lekker wonen! Lekker weer (uhh deze week ff niet) heel goedkoop leven, veel grond bij je huis, huis vanaf paar duizend eu...

Maar volgens mij zijn er hier op het forum slechts 2 of 3 mensen die in Hongarije wonen, en daarvan ben ik nog niet eens een echte Nederlander dus het valt mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fascinerend!

En ook wat doen al die Nederlanders toch in Hongarije?

Heel goedkoop leven!

 

Daar heb je gelijk in, maar dat merk je dan ook vaak in het resultaat. Het eten is hier trouwens duurder dan in Nederland, vreemd genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerrrrrrrrr.

Staat bij ons een boompje in de tuin, van ongeveer twee meter hoog, hij staat een beetje in de weg maar het is niet zo zeer een probleem. Vroeg me af wat het was. Wijn noemen het een Sigarenboom omdat er elk jaar 30cm lange donkerbruine peulen aan komen te hangen die op sigaren lijken.

 

tIY96Wg.jpg?1

 

tQOEGbz.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, en nog iets:

 

Er staat onder de mosterd een grappig klein plantje hetgeen iets weg heeft van een bonensoort, maar ik betwijfel of dat ook zo is. Het geheel is ongeveer 30cm hoog.

 

8Fez5mF.jpg?1

 

GNzGvFV.jpg

 

q5HpUdk.jpg

Lichte roze bloemetjes.

 

6oVM7nd.jpg

De nerven en bladranden zijn grappig genoeg ook roze.

 

 

Plus nog iets:

Deze komen overal op, en ik denk werkelijk dat het druiven of zo zijn; is dat ook zo?

jnuNp9Y.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is nr 1 geen Catalpa Bignoioides?

nr 2 is boekweit

nr 3 lijkt me een Acerzaailing...

 

Edit: Ondertussen zitten wij -buitenlanders in den ruime vreemde- wel onder een vette wolk met regen terwijl in NL lekker het zonnetje schijnt..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet mij gelijk aan mijn Knolselderij denken die maar niet wilden groeien. Maar die hadden minder ronde zaadlobben. Bleekselderij ? Gewone selderij ?

 

Geen Verbena in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...