Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Die roze is een Plox subulata. Voorjaarsbloeiende phlox dus, nu wel uitgebloeid denk ik. Die witte die nu ook is uitgebloeid, is een Iberis, ofwel scheefkelk. De 1e foto is nogal onscherp. Spirea, oké. Een gewone. Ook inmiddels of anders straks uitgebloeid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nieuwe fotoos nieuwe kansen..

 

Ik zag mijn bloem ook in het wild elders, hier een foto van eerder in de cyclus

 

wijn-enzo-00854441370279109.JPG

 

en dan een fase verder, heel bijzonder vind ik:

 

wijn-enzo-02418371370279416.JPG

 

En ja Bit, je bent welkom hoor! Altijd leuk mensen hier die gek zijn op planten

 

In september geef ik een workshopweek eten uit de natuur/overleven in de natuur/buiten koken, inmaken,zeep maken etc... inclusief paddenstoelen zoeken onder mijn leiding, kost geen drol, just fun, ook welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooooow. maar dat is een heel ander ding !! Ik heb me totaal vergist in de maat. Ik dacht dat de plant op de eerste foto wel iets van 50-70cm groot was. haha

Sorry. Dit is een blauw druifje - soortje. Ik zoek hem even op op internet. Muscari huppeldepup.

 

edit. Muscari comosum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Sier. Ik had m toch moeten weten, want heb hem 20 jaar geleden es op een tuin gehad. Mooi ding hoor. Maar meer voor een wat wilde "bos-ondergroei" -deel van een tuin , of houtwal.

Landschapstuinen dus eigenlijk. Er is ook een Rubus -soortje met zilvergrijze berijpte takken en brons aangelopen blad, ook zo'n mooie, mooier nog wel. Roze grote bloemen, die ook nog geuren. Ook een framboos dacht ik.

 

Janine. Ben ik eigenlijk wel benieuwd wie je op het juiste pad bracht, dat dit die Rubus was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb denk ik allemaal stekjes van zonnebloemen op mijn tuin, al weet ik dat niet zeker. Iemand misschien een foto van mini zonnebloemen?

Als het namelijk wel zonnebloemen zijn, ga ik daar een plekje voor zoeken, en anders haal ik het weg.

 

Eventueel maak ik eerdaags een foto, ik was nog niet in de gelegenheid om foto's te nemen, vandaar mijn vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Pepper,

 

Je hebt het over stekjes maar zonnebloemen gaan aan het einde van het seizoen dood. Ze vormen het volgende jaar geen stekken maar vaak blijft er wel wat zaad liggen wat het volgende jaar weer kiemt. Om deze tijd zijn die zaden wel gekiemd. Maar de planten zijn nog klein en ze bloeien nog niet. Misschien toch even een foto maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

 

@Stan bedankt voor je link, maar ik twijfel, waarschijnlijk zijn mijn eventuele zaaisels geen zonnebloemen, ik kan het niet goed zien.

 

Ik zal wat foto's maken, dat is denk ik wat duidelijker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Janine. Ben ik eigenlijk wel benieuwd wie je op het juiste pad bracht, dat dit die Rubus was.

Ik had het gepost op twitter, vervolgens kreeg ik daar de tip om mijn foto's te uploaden op "Plantifier". Dat bleek een app (maar ze hebben ook gewoon een site ) waar je plantenfoto's kan uploaden en plantenkenners kunnen daar antwoorden. Perfect systeem! AnneTanne (best bekende belgische blogster ) heeft het antwoord gegeven.

 

Bedankt voor de tip mbt de houtwal overigens! Die hebben we, dus daar gaat ie naartoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de orchideeënkenners.

Bloeide ongeveer een maand geleden in nat bos (bos met veel bronnetjes).

 

Bit denkt misschien een rietorchis, maar ik denk dat de bloemaar van de rietorchis korter is..tenminste volgens mijn Wilde Orchideeënboek van Elsevier..bovendien zag ik geen vlekken op de bladeren..dat wil zeggen op een blad van de tien bloemen die ik zag wel

Wel zonde dat ik het blad er niet bij heb gekiekt..doe ik normaal wel

 

img120587281370281158.JPG

 

img120736371370281165.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft ook geen Rietorchis te zijn hoor, maar die komt mét en zonder vlekken voor, en ook in diverse tinten paars/roze.

 

Het is meer de totale maat van de bloei-aar, dat maakt dat ik aan de Rietorchis denk. Majalis is toch veel korter dacht ik. Mascula nog korter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Ik heb de onderstaaande plant in mijn tuin staan die zomaar is opgekomen, weet niet wat het is. Sommigen denken aan een abrikoos....

 

Hebben jullie een idee hoe deze plant kan heten?

 

img-20130604-0052095381370414391.jpg

 

img-20130604-0052129841370414398.jpg

 

Alvast bedankt

 

Groeten Barb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...