bertie Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 hallo, ik heb van een kennis een paar plantjes gekregen. Ze zei dat het honingmeloen zou zijn.Als ik op internet zoek naar honingmeloen kom ik op een heel ander soort blad uit. Weet iemand wat dit plantje kan zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 nu, dit is duidelijk geen honing meloen want die bladeren lijken eerder op de komkommer maar dan wel wat kleiner.. Wat je wel heb? , geen idee, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 dit blad doed me denken aan Lupine, maar die hebben volgens mij geen rode stelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 zou toch wél kunnen...zie http://footo.nl/zoek_foto/lupine ....ook rode stelen toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 Ja hoor, zeker weten lupine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 Een meloen heeft ook een hele andere groeiwijze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bertie Posted June 8, 2012 Author Share Posted June 8, 2012 Nou jaaa zeg! Door de kennis totaal op het verkeerde been gezet, met haar 'honingmeloen'. Dan verwacht je inderdaad pompoen- komkommerachtige bladen, zeker niet zoiets als dit.OK, we houden het gewoon op Lupine! Dan maar niet eetbaar. Dank jullie wel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 Ja, Lupine, daar moest ik ook aan denken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bertie Posted June 8, 2012 Author Share Posted June 8, 2012 Ja, Lupine, daar moest ik ook aan denken Ja, het wordt hoog tijd dat ik dat eens aan de kennis ga voorleggen! Morgen, of zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenepeen Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 Dan maar niet eetbaar zei je? Niet helemaal waar: lupinus albus/eetbare lupine. Een eetbare selectie van lupinus albus. Stevige planten met witte bloemen en dikke peulen en bonen. Verse dopbonen eerst grondig spoelen, een uurtje weken in zout water en vervolgens in water met zout koken. Gedroogde bonen eerst een nacht in zout water weken.Teelt; eerst een nacht weken in water en vervolgens ter plaatse zaaien in mei, op 30 cm uit elkaar. Maar jouw lupine zou ik niet proberen Het gros van de lupinesoorten staat op de lijst van giftige planten. Maar vroeger werd het gewoon als een peulvrucht beschouwd. Quote Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bertie Posted June 11, 2012 Author Share Posted June 11, 2012 Bijzonder, jouw informatie!'k Ga ze maar gewoon ergens in de tuin zetten, die plantjes. Kijken wat er van komt!Dank! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts