Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Is dit meeldauw?


BananaRaw

Aanbevolen berichten

Hoi! Ik ben nieuw hier, mijn introductie kan je via deze link vinden, jonge-moestuinierder-t5797.html .

 

In het begin gaf ik water aan de stam, nu in flessen aan de stam, en dus had ik last van opspattend water. Sommige planten vertonen onderstaande symptomen. Is dit wat men meeldauw noemt?

 

Het zit vooral op de kolen, komkommers en courgettes.

 

img095020201339521463.jpg

 

img095315851339522255.jpg

 

img095216601339522202.jpg

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee volgens mij is het verbranding van de bladeren (foto 2 en 3) die de plant al had toen je ze daar plante, het oude blad dus als je dat kan zeggen bij jonge plantjes.

Op de eerste foto zie je denk ik kalk uit het water op het blad, beide dingen onschadelijk en zie je straks niks meer van als plant groeid.

 

Meeldauw is en soort poederachtig laagje schimmel op blad.

 

Hoe je nu water geeft is goed idee

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Meeldauw is en soort poederachtig laagje schimmel op blad.

 

Wat jij noemt is de zogenaamde echte meeldauw, er bestaat ook nog valse meeldauw welk herkenbaar is aan lichte vlekjes op het blad, valse meeldauw is ook lastiger te bestrijden. (vind ik).

 

Maar als ik de foto's zie.. denk ik het zelfde als Hans, geen meeldauw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bladeren van courgette planten hebben een wit-achtige soms zilverachtige tekening, daardoor ontstaat vaak verwarring met een meeldauw aantasting. Bij de kool is het zo te zien verbranding. De komkommer is twijfelachtig, mogelijk insectenschade of verbranding maar geen meeldauw.

 

Even aanvulling op dennis: Je hebt inderdaad valse en echte meeldauw. De echte meeldauw is die met een witachtig poederig laagje zoals hans zegt (in het engels powdrey mildew), de valse meeldauwe heeft in eerste instantie als schadebeeld wat geel-bruinachtige aantasting aan de bovenkant van het blad en schimmel aan de onderkant van het blad. De vlekken zitten dan vooral ook tussen de nerven van het blad (in het engels downey mildew), zie foto's van die laatste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...