Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hij was er nog niet, het Pompoentopic 2025. Vandaag heb ik binnen voorgezaaid: 3 x Vijgenbladpompoen/Boule de Siam. 1 voor mijn moestuin-schoonzusje en 2 voor hier in de tuin. Hopelijk klimmen ze net zo mooi tegen de muur als de Kuri’s vorig jaar. Je ziet er nog niets aan, maar ze zitten er toch echt in.

IMG_7381.jpeg

• Like 2
Geplaatst:

Ik heb Jack be Little klaarliggen om te zaaien. Voor het eerst een minipompoentje proberen.
Mijn planning is om deze eind april/begin mei te zaaien gelijk met de courgette en komkommers. 

• Like 1
Geplaatst:

Dit zijn enkele van de pompoenen. Ik was er al vroeg bij, geloof 21 februari gezaaid. Maar ze kwamen pas op toen het warmer werd. Ik wil flinke planten hebben om de slakken voor te zijn dit jaar. Vorig jaar waren ze nog groter en toch de helft weg door de slakken weg. Toledo was een zeer lekkere pompoen, een kleine muskaatpompoen heerlijk zoet. Rijpe goed af, want pas laat in de zomer zetten ze vrucht. Heb nog een paar andere, Jack Be Little, Nee Zealand Blue, een butternut, en nog wat soorten wat ik zo niet uit het hoofd weet.

IMG_5741.jpeg

IMG_5742.jpeg

• Like 2
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Het gaat moeizaam met 2 van de 3 vijgenbladpompoenen. 1 doet het goed en is al een paar dagen boven (foto 1). De 2e is pas gisteren ontkiemd, laat vind ik na 11 dagen. Hij ziet er ook niet goed uit (2e foto). De 3e is nog helemaal niet ontkiemd.

Herkent iemand dit? Ik neig naar een 2e zaaipoging met 2 zaden. 

IMG_7418.thumb.jpeg.fa316036165279c3067f635011c5c8e1.jpeg

IMG_7419.thumb.jpeg.3fd733ca0d7a7518da17384578cb8794.jpeg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...