Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vruchtjes van mijn snack-komkommer lijken niet op komkommer


jeanne-heijmans

Aanbevolen berichten

Die lijken in de verste verte niet op komkommertjes in wording. Het begint met een geel bloemptje, en daarna een heel dik [ding] Zijn die dan de mannelijke en komt er nog een vrouwelijke? Vindt het alleen vreemd wat er op het zakje staat. Ze mogen niet in de zelfde bak met andere komkommers, omdat de bloemen niet bestoven mogen worden. Maar ja hij staat buiten, wel van de andere komkommers gescheiden,maar ja wat doen de bijtjes, en de wind?

 

Ps Miranda als jij dit leest,jij hebt de diva ook? Heb jij daar ook last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je omschrijft zo zien mijn vruchtjes er ook uit. Wat betreft de bestuiving etc zegt me niks. Vorig jaar een gewone en een snackkomkommer in 1 kas en geen problemen gehad.

Heb je een foto?

Anders gewoon even wachten, ik heb meestal na ruim 1 week een snackkomkommer (als ik zo een bloem zie) dus je ziet het vanzelf.

Jooze

 

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen veel op internet bezig geweest, en ja het zijn mannelijke vruchten, die je moet verwijderen, omdat ze veel energie van de plant vragen. Dus heb er net 3 verwijderd. Ook zouden ze vol met zaad zitten, en dat klopt heb er een door gebroken en zat inderdaad vol met zaad. Nu maar hopen dat de dames zich gaan ontwikkelen Maar dat laat ik nog wel weten via deze topic. ze zouden ook heel bitter zijn,nu dat wil ik niet eens uit proberen. Ook schijn je dan een oud ras te hebben gekocht[zaadjes] want het komt meestal niet meer voor. Dus ja dat wist ik ook niet, ben benieuwd nu,een vrouwelijke vrucht hangt er aan. Kom op dames, we willen snacken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier lijken het ook meer op augurken, maar de smaak is wel echt komkommer. Ik heb niets van die vruchtbeginsels verwijderd en de kids eten alles met smaak op. Goed afwassen dat de "stekeltjes" eraf zijn is wel een must, afdrogen in een handdoek doet wonderen.

Het valt mij wel op dat de planten enorm veel vruchten maken, de een blijft wel duidelijk achter t.o.z. van de andere in hoogte. En precies dezelfde pot, grond en datum gekocht. (praxis, snackkomkommers volle bedrag van 1 euro!)

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat van dat zaad niet hoor, in elke komkmmer zit zaad dat weet toch iedereen die bij groenteboer komkommer koopt, het verschil zit hem erin dat sommige komkomers een enkel hard zaadje ontwikkeld

ipv de onrijpe zaadjes versie wat wij gewend zijn van groenteboer, maar elke komkommer zit bomvol onrijpe zaden,

Bovendien is dat harde zaadje als het er al soms inzit niet erg dat wip je er zo uit.

De bittere smaak is volgens mij ras afhankelijk de ene soort is bitterder dan de ander, vindt je dat niet lekker moet je opzoek naar ander ras, daar is bijna geen info. over dat ligt gewoon aan smaak en uitproberen.

Persoonlijk eten wij komkommer vooral in azijn/zout/peper en proef ik dat bittere niet, ook op broodje gezond nergens last van, ik ben niet zo van puur een komkommer eten dan vindt ik het maar saai en niet dat ik denk dat is nou lekker zeg .

 

Jeanne ik denk dat je nu de goede komkommers zit wegtesnoeien een manlijke bloem ontwikkeld

geen komkommer, je hebt geen mannlijke of vrouwlijke vruchten, wel bloemen.

Snackkomkommer is bovendien een te vaag begrip allerlei soorten vooral de kleintjes worden zo genoemd en dat brengt nogal verwarring met zich mee, een aantal vindt ik gewoon voor de sier heel leuk maar ik hoor van mensen dat ze nu sierkomkommers zitten te eten omdat ze als snackkomkommer zijn gekocht je moet eigenlijk gewoon latijnse naam weten/gebruiken waneer je info. wil.

Best logisch dat een sierkomkommer niet lekker is, dat is het zelfde als je een sierkalabas gaat eten in de veronderstelling dat je een lekkere eetbare pompoen eet.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ps Miranda als jij dit leest,jij hebt de diva ook? Heb jij daar ook last van?

Ik krijg er gewoon komkommertjes aan. Ten op zichte van de gewone komkommers vind ik dat de snack versies het moeilijker hebben. Zie er niet geweldig uit maar er komen wel vruchtjes. De Iznik doet het hier iets beter. De planten zelf zijn niet echt mooi, maar ja, het gaat om de komkommers en daar heb ik er al een aantal van gegeten en ze zijn heerlijk

 

Een bloempje aan een steeltje is mannelijk, het bloempje aan een dik steeltje, waarvan je echt duidelijk kan zien dat het een mini komkommer is zijn de vrouwelijke.

 

Ik laat ze allemaal gewoon zitten.

Moet ik even een foto maken zodat je het verschil goed kan zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Pfff zie je door al die regen hebben mijn hersenen vochtschade opgelopen (zaagsel-rot)

 

Maar ze hebben nu alleen maar vrouwelijke bloemen, en daar had ik wel foto's al eerder van:

 

img0380-b-10-6-diva-snackkomkommer66261339420288.jpgimg0371-b-10-6-augurk-vg38001339420283.jpg

 

Op de laatste foto is het steeltje van de mannelijke bloem dus niet te zien, maar dat is echt een steeltje zoals een bloem van een vlijtig liesje ook aan zit...dus klein en rond, geen bubbels of verdikking.

Daarnaast aan de linker kant zie je toch echt een klein vruchtje al zitten.

 

Deze bloem is mannelijk ( de augurk maar dat is wel zo'n beetje gelijk aan komkommer), ernaast en eronder zie je de bloemknop van een vrouwelijk exemplaar:

img9718-b-24-5-augurk-in-wording92691337945568.jpg

 

 

Maar wat gaat er nou eigenlijk precies mis bij je?

Soms worden de vruchtje geel en ik denk dat dit komt omdat de omstandigheden dan gewoon niet ideaal zijn. De Diva heeft dat wel meer dan de Iznik. Maar gewoon eraf halen, ze produceren toch enorm veel vruchten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...