Geplaatst: 27 juni 201213 j Auteur He die is goed Je hoort nog van ons... gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 27 juni 201213 j ik weet niet of het haalbaar is, maar een courgette heeft meer ruimte per m2 nodig dan prei.wordt daar ook rekening mee gehouden of moet ik daar zelf aan denken? keep up the good work
Geplaatst: 27 juni 201213 j Auteur Ja dat is een punt, waar ik hard aan werk, om te kijken of dat veranderd kan... Natuurlijk kun je het raster wel aanpassen. Natuurlijk is dat geen probleem. Ik ben er inmiddels achter dat 32 Pixels, 1 cm is. Dat ga ik nog even verder uitwerken... gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 27 juni 201213 j Ik weet niet of het haal baar is, maar misschien kun je een functie toevoegen dat die aangeeft wanneer je moet water geven. Bijvoorbeeld dat je de gegevens gebruikt van buien radar zodat die berekend wanneer water gegeven moet worden.
Geplaatst: 27 juni 201213 j Auteur Ben even aan het designen geslagen, en met dit als resultaat: Verder dus maar met code schrijven... De naam klopt niet, want die wordt door jullie verzonnen Ik ga weer verder... gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 27 juni 201213 j Moestuinplanner,..........Zaai en oogst planner,..............Moestuin Bitbook,..............Moestuin starter,...........Moestuin Jaarplanner,..............Moestuin van A tot Z.
Geplaatst: 27 juni 201213 j Hoi Anton, Heb je hier iets aan ??? http://nl.freepik.com/vrije-vector/groenten-en-fruit-vector-materiaal_585669.htm Of hier tussen zoeken, https://www.google.nl/search?q=groente+en+fruit+icons&hl=nl&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=M2frT-2iI8T88QOX8NjGBQ&ved=0CEIQ_AUoAQ&biw=1280&bih=909 Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Geplaatst: 28 juni 201213 j Auteur Hi, Gaaf zeg! Hele goeie Vector's, die ga ik is op mn gemak bekijken.. gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 28 juni 201213 j Wat een goed initiatief. Ik ga de ontwikkelingen hier zeker volgen.Komt er ook een tijdslijn in? Dat je door de tijd kan scrollen en zo dus vooruit kan plannen wat waar gaat komen nadat een bepaalde groente geoogst is?
Geplaatst: 28 juni 201213 j Auteur Er zijn al heel veel opties en voorstellen gekomen, dus Luc en ik zullen keuzes moeten maken.... In het begin zal de applicatie niet groot zijn. Maar wel werkzaam! Natuurlijk is dit een meerjaren project, want ik zal er steeds opties bij programmeren... Voorlopig is het bijna vakantie, dus kan ik wat meer doen. Na de vakantie ga ik ander werk doen. Bij een ander bedrijf, maar daar zal dit project niet onder lijden, integendeel, want ik ga nu dagelijks in Delphi programmeren. Binnenkort krijgen jullie weer een screenshotje.... gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 30 juni 201213 j Antoine, ik gebruik daarvoor excell gewoon omdat ik niet kan programeren. Nu is alles nog in excell wat verspreid maar gebruik ook oogstdatums volgens jaargetijde.Dit is natuurlijk niet op de dag juist te voorspellen, maar zit er nooit 10 dagen naast. Gebruik ook opkomst zaai en 1ste oogst en laatste oogst. En voor de nateelt de 2 teelten naast elkaar te zien. Ook een eigen invoer van afstand zaai of plant, dit is meer eigen aan de tuinder. Is dit iets "Moestuin-Planner voor Dummy's en Gevorderden" ?
Geplaatst: 2 juli 201213 j Auteur Hallo, ik zou graag nog gebruik willen maken van jullie kennis. In de applicatie, wil ik een tip van de week plaatsen, maar wat voor tips zijn er? Natuurlijk gerelateerd aan de week... Bijvoorbeeld: "IJsheiligen, u kunt nu uw pootgoed planten in de volle grond." Ik moet er zo'n 50 hebben Verder is het de vraag, wat voor gewassen moeten erin komen, ik heb er nu al een aantal, maar ik vermoed nog niet genoeg... Eigenlijk is dit een hele lastige, want naast de naam van de gewassen, moet ik ook een plaatje hebben.... Daarbij komt nog dat ik niet 4 verschillende type plaatjes heb, dat staat slordig. Zelf tekenen van de plaatjes is denk ik geen optie, ben ik veel te lang mee bezig.... Dus ik wil een waslijst met gewassen hoor graag van jullie. gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 2 juli 201213 j Hoe leuk is dit......ik kan niet wachten tot het klaar is Antoine succes!!! Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Geplaatst: 2 juli 201213 j Auteur Hallo, Onderstaand plaatje toont aan wat ik nu bedoelde met die tip van de week... Verder denk ik dat ik maar foto's als plaatjes ga gebruiken, of iemand moet nu nog de gouden tip hebben? Ik kan op internet nou niet echt het hele assortiment krijgen voor de gewassen. Ow ja, wilt een ieder nog tips geven in relatie met tip van de week? gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 2 juli 201213 j Na 21 juni geen asperges en rabarber meer oogsten want dan put je de plant uit...1e week oktober knoflook planten.Eind oktober fruitboom planten vanaf nu.Begin september je kastomaten toppen om de rest nog kracht te geven uit te groeien en af te rijpen.Begin mei koolkragen aanbrengen op kolen.Walnoten snoeien tot eind oktober. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 juli 201213 j na 21 juni weer andijvie zaaien waardoor de kans kleiner wordt op doorschieten.na 15 april rode ui planten ivm kans op bloei
Geplaatst: 2 juli 201213 j Auteur Hij gaat lekker zo! Zegt het voort!!!! Deze tips komen sowieso in het programma... gr In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 2 juli 201213 j Als je even geen tip weet, kan je als tip geven dat er weer wat sla gezaaid moet worden. En dan misschien wat rassen noemen die het rond die tijd beter doen. Bijv. in de zomer, winter, etc. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 4 juli 201213 j tips? als de kolen een paar weken staan beetje bijmesten met koekorrels oidals de kolen een paar weken staan: rupsen plukkenna vijf weken tuinbonen: als er luis in de planten komt meteen toppenna vier weken tomaten: elke week dieven (te?) moeilijke:als het regent (van buienradar?) de grond niet bewerkenals het regent 's avonds slakken rapenals de zon schijnt op een bankje van je tuin genieten.....
Geplaatst: 4 juli 201213 j Auteur tips? als de zon schijnt op een bankje van je tuin genieten..... Haha, ja er komt ook een dosis humor bij kijken idd In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 18 juli 201212 j Auteur Hallo allemaal, Die komt er zeker, maar wel even geduld Ik ben nu aan het testen voor de verschillende mogenlijkheden (ik zal niet in details treden... die zijn voor de gebruikers niet zo interessant). tot ziens... gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 28 juli 201212 j Auteur Hallo allemaal, Jullie zullen denken, waar blijft de update... Nou ik ben een paar heel ingewikkelde routine's aan het ontwikkelen. Dus aan de 'buitenkant' van het programma is nog even niks te zien... Dus als je erg nieuwsgierig bent, moet je nog even geduld hebben... Wel vraag ik nog een keer mensen na te denken voor 'de tip van de week'. Want ik heb er nog te weinig. Ik wil ip graag zo'n 100 tips hebben Tot ziens! gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 28 juli 201212 j In juli/augustus nog eens sla zaaien voor geval van een mooi najaar.In augustus veldsla zaaien, dan kan je de hele winter door oogsten. Je kan ook voorzaaien als je nog geen plaats hebt.Boerenkool tolereert verplanten (tenminste dat heb ik gelezen), dus je kan hem bij plaatsgebrek vrij laat op de definitieve bestemming zetten. Kijk ook eens bij de tip van de week hier op het forum. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 13 augustus 201212 j Auteur Kruidje schreef: Kijk ook eens bij de tip van de week hier op het forum. Dat is een goede tip! Dank! Ik heb ze gecopy-paste naar m'n schijf... gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.