William Jellesma Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 korte vraag: Is er een manier om suikermais te bewaren? bvd William Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eva1986 Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Je schijnt het te kunnen wecken, maar ik meen me te herinneren dat er hier iemand slechte ervaringen mee had Anders 6 minuten koken en invriezen. (ik heb deze antwoorden in 2 minuten voor je van google geplukt... Geen eigen ervaring) Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Ja hoor, wecken gaat goed. Echt met weckpan en weckpotten. Op de 'jam manier' kan ook, zie hier:maiskorrels-inmaken-t244.html? Maar dat gaat niet altijd even goed. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Ik heb vorig seizoen de paar mais die ik had gewoon gaar gekookt. Na afkoelen heb ik de " maisjes" losgepeuterd en in kleine diepvriesbakjes gedaan. Ik gebruik mais eigenlijk alleen voor door de sla. Mais was heerlijk, net alsof het uit een bonduelle blikje kwam! Dus gewoon laten ontdooien en bij de sla doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wendy0411 Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Mmm, dat klinkt lekker! Mijn buurman op de moestuin heeft ook suikermais staan (op ons stuk , stuk was eerst van zijn schoonzoon, nu van ons...), dus we zijn al overeen gekomen dat we daar straks ook wat van krijgen! Hoe lang heb je die maiskolf gekookt? Minuut of 8 of zo? Kan ook even op Google zoeken, i know, maar dit is veel handiger en betrouwbaarder Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Geen idee meer, maar ik heb gewoon geproefd op een gegeven moment! Effe wat lospeuteren...was zo klaar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wendy0411 Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Haha, ik zie ook pas de reactie van Eva staan: 6 minuten koken en invriezen. Zat ik met mijn minuut of 8 niet eens zo slecht! Maar dat ga ik straks zeker proberen, ze zijn nog niet zover dat ze gekookt en ingevroren kunnen worden Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Janine~Bustani Geplaatst: 22 juni 2012 Share Geplaatst: 22 juni 2012 Vorig jaar had ik ook suikermais, heb sowieso 15 minuten de kolven gekookt en daarna ingevroren. Maar dan waren ze nog niet helemaal 'gaar'. Dus het ligt denk ik ook aan de soort mais. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.