Tines Posted May 4 Posted May 4 Hallo! in Juni ga ik een al bestaande verwaarloosde moestuin overnemen, helemaal zin in! Mijn tuin thuis is een echte volwassen siertuin en vorig jaar begon het harder te kriebelen; ik wil met m'n handen in de aarde. Na op Instagram vele mensen gevolgd te hebben in Nederland heb ik me in September ingeschreven en er komt dit jaar Juni al een tuin vrij! 150 m2, waarvan de helft (het achterste deel) siertuin is. (Ideaal voor de bestuivers etc). Foto's zijn bijgevoegd. Het plan is dit jaar om vooral onderhoud te doen en te kijken wat er al staat (veel bessen, een vijg, druiven, bramen). Er staan veel soorten rozen en wat uit de kluiten gewassen struiken die een trimbeurt kunnen gebruiken. Oh ja, ook veel spul dat ik echt niet ken, maar dat is van later zorg. De tuin ligt vol in de zon met gelukkig ook iets aan schaduwplekken door kleine bomen (die ik ook aan zal moeten pakken).. Ik vrees dat ik hier regelmatig om advies zal vragen 🫣 9 Quote
Rookie Posted May 4 Posted May 4 Welkom hier. Wat een heerlijke ruimte heb je daar! En vraag maar raak, er is altijd wel iemand, die een antwoord heeft. Fijn moestuin seizoen. 1 Quote
Petrasmoestuin Posted May 4 Posted May 4 Wat een ruimte en leuk die zitjes in die overkapping. Dat doet mij weer aan Spanje denken. Je krijgt er wel veel werk aan zo te zien, en voor vragen kun je hier heel goed terecht. Quote
appelvrouw Posted May 4 Posted May 4 Gezellige tuintje lijkt me..zit plekje schaduw, wat groentjes en fluitjes. Genieten maar.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Posted May 4 Posted May 4 O wow wat mooi al! Leuk zo die zitplekjes. Wordt vast hartstikke leuk. Nog een maandje wachten en je kunt aan de slag. Slimme aanpak van je om even aan te kijken dit jaar. Dan kun je volgend jaar alles doen zoals je goeddunkt. Veel plezier en succes! Groene groet Quote
Vinky Posted May 4 Posted May 4 Wat een mooie tuin zeg. En dan al half ingericht met lekkere hebbedingetjes en verhoogde bakken. 6 uren geleden, Tines zei: Ik vrees dat ik hier regelmatig om advies zal vragen Niets te vrezen hoor! Moestuinforum drijft op vragen. Sterker: ik heb hier vooral veel geleerd door antwoorden op vragen die ik zelf niet had. Adviesje: hou vanaf juni, als je de tuin hebt, in de Huiskamer hier, het topic 'wat heb je vandaag gezaaid en geplant' in de gaten. Dan gaat het vast nog meer kriebelen. Veel succes! 3 Quote
Hopmarjanneke Posted May 7 Posted May 7 Wow dat ziet er leuk uit, wel het nodige werk, maar dan zie je ook resultaat. Welkom hier Quote Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Gitta Posted May 8 Posted May 8 Welkom! En gewoon vragen stellen hoor. Dat doet iedereen. Daar leren we allemaal van. Even flink aan de slag om alles op te knappen, maar er is ookal veel aanwezig. Succes en daarna veel plezier met moestuinieren. Quote
Recommended Posts