Geplaatst: 19 februari 20224 j Blijkbaar zijn er al narcissen in de tuin en helleborus Ellen doet het ook weer mooi.
Geplaatst: 27 februari 20224 j Edgeworthia grandiflora, 2 jaar geleden geplant. Vorig jaar bloemen bevroren en dit jaar voor het eerst bloemen 😀
Geplaatst: 19 maart 20223 j Die staat niet bepaald in de schaduw @Frans. Gaat dat in de zomer goed? Ik heb me vorige week ongans gezocht naar een plek in mijn zonovergoten tuin voor de nieuwe Camelia.
Geplaatst: 19 maart 20223 j @fre3ke Hij heeft tot ongeveer 4 jaar geleden in de schaduw van een berging gestaan waar hij maar een beetje zon kreeg. Die berging stond voor een deel op de plek waar nu de vuilnisbakken staan plus de plek waar nu gazon is. Bij de sloop van de berging had ik hem al min of meer op gegeven omdat hij de hele dag in de volle zon zou komen te staan. Toch raad ik je niet aan een camelia op een te zonnige plek te zetten. Vooral voorjaarszon i.c.m. vriesweer kan funest zijn voor een camelia. Ik heb met deze denk ik veel geluk gehad dat hij er wél goed tegen kan. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 20 maart 20223 j Ik denk dat het wel vaker goed gaat hoor. Die 2 camelia’s van mijn mijn ouders zijn 15/20 jaar geleden geplant vol in de zon en zijn nu mega bomen.
Geplaatst: 20 maart 20223 j Wij hebben hier ook 2 camelia's, Staan continu IN volle zon (heb een tuin op het zuiden.. ) & bloeien echt HEEL RIJKELIJK. ik heb jammer genoeg geen foto's van de afgelopen jaren maar zou morgen wel foto kunnen maken van nu (NOTE , vorig jaar zijn ze beide moeten verhuizen vn plekje wegens herinrichten van de tuin.. ) Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Geplaatst: 30 maart 20223 j Pruim Victoria die het veld moest ruimen en heel honds is gesnoeid, heeft toch besloten te bloeien. Benieuwd of er ook daadwerkelijk pruimen aan komen. De afgelopen 7 jaar het gigantische aantal van wel 2 stuks gehad.
Geplaatst: 30 maart 20223 j Weet je zeker dat het een Victoria pruim is? Die draagt altijd gigantisch veel. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 31 maart 20223 j Haha daarom moest ie ook eruit. Maar ben niet verder gekomen dan de bovenste helft afzagen en nooit gedacht dat er nog bloesem zou komen. Ik heb 1 pruim vorig jaar. Daarvoor ook 1 pruim. Nu meen ik me te herinneren dat ik dat jaar daarvoor ook 1 pruim had. Daarvoor niks, daarvoor ook niks, niks, niks en weer niks. Had het sowieso al als kersenboom gekocht. Was nog kaal en aan de stam zag je niet veel. Ik herkende het jaren later pas als pruim toen er een pruim aankwam [emoji15]
Geplaatst: 31 maart 20223 j De eerste tulpen zijn afgelopen week begonnen met bloeien. Hopenlijk weerstaan ze het ongure weer wat er aankomt.
Geplaatst: 31 maart 20223 j Mooi! Blijft het ook nog een beetje liggen? Hier is het 4 graden op het moment, nog geen sneeuw gezien. Waar zijn de stokjes voor? @Arja
Geplaatst: 31 maart 20223 j Het blijft op de aarde wel liggen, op de stenen minder. Ik lees net dat er het komende etmaal mogelijk nóg 10 cm komt. De stokjes steek ik overal waar ik zaai of bollen poot, zodat de katten de boel niet meteen omploegen.
Geplaatst: 7 april 20223 j Wat een leuke verrassing zag ik vanochtend! Mijn paar weken terug gestekte anjers zit nu al 1 in de knop. Erg goed aangeslagen. Nog niet in de tuin, maar gezellig binnen. Vind het echt zo leuk dit! En zo makkelijk om anjers te stekken.. Misschien een beetje lastig te zien zo voor het raam, maar een flinke bloemknop! Ik had 5 stekjes gemaakt. (Dat witte is mierenpoeder.)
Geplaatst: 10 april 20223 j Saffierhyacintjes, in de schaduw, twee weken geleden. Ik probeer ze ook te zaaien maar dat lukt niet. Het papiertje met de zaadjes heb ik nu maar op de grond gelegd, dat zie je rechts in de achtergrond. 10 april 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 10 april 20223 j Foto vandaag Tulpen in bloei. Uitzicht vanuit de portiekdeur, naast mijn woning. Nu het gras in de bakken grotendeels verwijderd is, begint het er steeds leuker uit te zien. In het midden van de bakken, staat twee perenboompjes.
Geplaatst: 15 april 20223 j "Plantjesmarkt" -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 30 april 20223 j De rododendrons zijn weer op hun mooist. Jammer dat zoiets weer snel voorbij is. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 1 mei 20223 j Witte variant kievitsbloem Paris quadrifolia 1 mei 20223 j aangepast door tielse flipje Correctie
Geplaatst: 1 mei 20223 j Zo mooi al die bloemen... ben t er mee eens dat t jammer is dat de rododendrons ( ook de pioenrozen) zo snel uitgebloeid zijn.. Ook de Camelia's zijn hier al bijna uitgebloeid...
Geplaatst: 2 mei 20223 j Deze staat bij mij mooi in bloei. Weet even de naam niet meer, maar de platte redelijk ronde zaaddozen worden ook in boeketten gebruikt (daar heb ik ook de zaden vandaan). Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 2 mei 20223 j Judaspenning, ja die bloeit elk jaar echt mooi en mooie zaaddozen, staat hier ook, zaait zich goed zelf uit, nadeel is tweejarig en kan je niet op vast stekje houden ( tweejarig middelt zich op den duur wel uit, maar beter is 2 jaar achter elkaar zaaien om elk jaar bloemen te hebben) 2 mei 20223 j aangepast door redzebra
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.