Geplaatst: 20 augustus 20196 j De verschillen zijn inderdaad groot, misschien is het een cultivar. Ik heb nog wel ergens het kaartje, ik zal die gaan opzoeken. Kan ook zijn dat ik te veel kunstmest/voeding heb gegeven, dat hij daarom zo uitbundig is.
Geplaatst: 21 augustus 20196 j Roeier je hebt gelijk, na het nakijken van het kaartje, is het niet de edelweiss uit de Alpen die ik heb staan.Het blijkt de Siberische Edelweiss te zijn. (Anaphalis triplinervis) Desalniettemin is dit ook een mooie plant.Nu moet ik nog opzoek naar de echte edelweiss.
Geplaatst: 23 augustus 20196 j Helaas had deze gladiool al gepiekt, maar nog steeds een plaatje dat knalpaars vind ik. Dit is een beeld wat altijd zo zomers aanvoelt. Zonnebloemen met blije bijen erin!
Geplaatst: 23 augustus 20196 j Kaasjeskruid en vlinderstruik We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 januari 20206 j Hier ook nog steeds, maar wat me echt verbaasde, was de anemoon in bloei!
Geplaatst: 21 januari 20206 j Bijzonder, die bloeiende anemoon. Hier is alles kapotgevroren (het vriest meerdere nachten flink en overdag komt de temperatuur niet veel meer boven 0 uit), dus geen bloemen in de tuin.
Geplaatst: 21 januari 20206 j oh Mellie wat mooi! Hier 2 weekjes terug ook precies zo'n knalroze!! Gekke winter zo, maar stiekem vind ik het helemaal niet erg
Geplaatst: 30 januari 20206 j Ik ben bang dat de winter nog wel komt. De afgelopen twee jaar hebben wij hier in de eerste week van maart nog erge vorst gehad overdag ook.. Dus ik durf nog niet te vroeg te juichen wel helemaal vergeten te posten dat op mijn verjaardag in december voor het eerst de helleborussen bloeide helemaal blij! Alleen de witte bloeien de roze nog niet. Die zijn volgens mij ook een jaar jonger dus dat kan nog komen. Het heeft twee jaar geduurd maar ik ben helemaal happy
Geplaatst: 26 februari 20206 j Langs de walkant zag ik gisteren een bloemetje verschijnen dat ik niet kende - heb ik daar niet geplant. Zou Scilla bifolia moeten zijn. Maar de ene dag lijkt het wel lente, de volgende dag kun je weer een hagelbui op je bloemkopjes krijgen...
Geplaatst: 10 maart 20205 j Terug van weggeweest, voorheen een volkstuin va ongeveer 250 m2. Nu afgelopen September verhuisd naar een huis met een tuin van 600 m2. Hier is denk ik 50 m2 moestuin. Dit was al door de vorige bewoners aangelegd. Voorlopig gaan we hier niks aan veranderen, maar ik zie echt dat ik al veel meer heb kunnen doen dan aan de volkstuin destijds, ondanks het regenachtige weer en onze kleine man die heen en weer huppelt. Doordat het een kleine moestuin is ben ik me aan het inlezen in de polycultuur, wat me razend interessant lijkt. In deze tuin ga ik ook heul veul bloemen zetten. Ik heb een flinke obsessie gekregen van de Dahlia en zo heb ik dus nu al een soort of twintig ben ik bang en er komt nog meer binnen. ;-) Maar ook Zinniaś en andere soorten zoals de Zonnenbloem , Aster enz. Ik hoop tzt wat fotoś toe te voegen.
Geplaatst: 14 maart 20205 j Het eerste bosje bloemen uit de tuin van 2020 🥰😍 deze gaat naar mama die twee weken geleden is geopereerd. Toen moest ik nog een bosje bloemen meenenen van de winkel. Nu kan het uit de tuin 😁vind ik veel leuker
Geplaatst: 14 maart 20205 j Auteur Wat eenschattig boeketje 🤗💐 Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 15 maart 20205 j Wij hebben ook lekker geplukt!Het voorste bosje is van onze kleine tuinopzichter, net 3 jaar. Zo zoet.
Geplaatst: 31 maart 20205 j Gister een dagje bij de bloembollen velden wezen kijken, en een tripje door het bos.
Geplaatst: 1 april 20205 j Hier mijn bollenveldje, in de achtertuin.Volgend jaar ga ik ook hyacinten bij de honingbessen in de moestuin zetten, zag gisteren in de zon hoeveel bijen erop afkomen! Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 2 april 20205 j Oooo wat ziet dat er heerlijk uit zeg! Prachtig! Bij mij zijn ze uitgebloeid. Heb alleen. Of tulpen en wat narcissen.
Geplaatst: 11 mei 20205 j En jawel: de eerste latherus! Gisteren gespot. Wat een heerlijkheid, de zomer gaat nu écht beginnen! (Met nachtvorst...!) Dit is de voortuin van mijn ouders waar we gisteren -op gepaste afstand- zaten. Dat zag er uit alsof het hartje zomer was... wat de bloeiende cala, alle rozen staan vol in bloei. Het was zo raar om dit te zien, alsof ze in een andere tijdzone incl weer zitten. Zo ver is het bij ons nog lang niet... maar wel al bloeiende pioenen en sinds 1 week (een paar! Niet volle takken zoals bij moeders) rozen. PioenRoosWebii Vandaag waarschijnlijk de laatste dag dat ze nog heel zijn. Zo’n harde wind, waarschijnlijk is er morgen niets meer over van deze paprgaaitulpen. Zo mooi! Erg van genoten. De akelei staat er ook weer prachtig bij Zeker in deze stomme Corona tijd vind ik het dubbel genieten in de tuin! Lang leve de bloemen [emoji253] [emoji7]
Geplaatst: 11 mei 20205 j Misschien echt een hele domme vraag hoor... ik heb dit jaar voor het eerst bollen geplant dus. Nouja, eind vorig jaar. Overal staat dus op dat je ze 20/30 cm uit elkaar moet planten. Netjes gedaan. Nu zie ik dus overal in de tuin af en toe een enkele tulp / narcis staan 🙄 En dan zie ik jullie prachtige foto’s haha.... bloembollen dus gewoon vrij dicht op elkaar doen? 11 mei 20205 j aangepast door Saalk86 Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.