Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Suikermaïs: nog geen 1 meter hoog en nu al bloei


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik heb van iemand suikermaïs zaadjes gekregen. Met een ruiling geloof ik. En die heb ik nu in 3 keer gezaaid. De 1e 2 ladingen staan al lang in de vollegrond, en zijn nog geen meter hoog. Maar ze bloeien, en krijgen al kolven!

Heb ik een mini-soort te pakken?

Of komt het door het weer?

Hebben meer mensen er 'last' van?

En wat zouden de gevolgen zijn voor de kolven?

 

Zo En nu wil ik antwoorden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevolgen zijn denk ik iets minder kolf aan een steel, maar gewoon goeie oogst.

Kolf mogelijk iets kleiner maar aan de andere kant lekker vroeg in seizoen.

Volgens mij ligt dat inderdaad aan omstandig heden, in mooie jaren is mijn mais ook veel langer en draagt meer kolven

er bestaan ook wel korte mais rassen.

 

Zo nu heb je lekker vage antwoorden

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook suikermais besteld....weet niet meer bij wie precies maar het waren van die zakjes met Russische teksten en een nl tekst eroverheen geplakt. Ik heb er maar 5 van staan en ze zijn nu 1---1,5 mtr hoog en eentje heeft er ook de bloei al inzitten....kolfjes zie ik nergens....alleen een voorzichtige aanzet van iets dat hopelijk een kolf gaat worden....ff foto voor je gemaakt:

 

pict347657991340614591.jpgpict347777861340614596.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de oudste planten ondertussen al beste kolven zitten. Ze hebben nog verse pluimen, dus ze zijn nog niet te oogsten.

Wel krijgen ze nu van die grondscheuten, waar ook weer kolfjes in komen. Ik heb geen idee of ik die weg moet halen, of dat dat ook nog echte dikke kolven gaan worden? Het is wel een vreemde rij met planten zo hoor. Dwergjes....

 

Weer lekker wat zonlicht

foto00156131341297405.jpg

 

foto00421371341297418.jpg

 

foto00590851341297425.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat de suikermais iets van 1.8 hoog en enkel nog maar bloemen en overal grondscheuten.

 

Trouwens kan je van suikermais popcorn maken?

 

Ras is Tasty Sweet Trophy van sluis Garden.

 

Dat Oekraiense zaad van Proseeds had ik ook (meloenen), wel raar zaad waar meeste plantjes snel van dood gaan tegenover andere zaadleveranciers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

De gaten op de onkruiddoek zijn 81mm en staan 30 cm van elkaar is 1 rij en de doek is 50 cm breed.

 

Had tussen de volgende doek met boontjes 40 cm gelaten als weggetjes wat te weinig is, dat wordt volgend jaar 60 cm.

 

De doeken voor andere gewassen die ik nu nog leg gaan meteen op 60 cm afstand van elkaar.

 

Als de mais aan de basis niet meer dikker word dan is die 81 mm ok, anders grotere gaten.

 

Het aantal kolven per plant nog niet geteld.

 

Wel een verschil aflopend van de planten die naar de boom aan de straatkant staan, die hier geweest hebben weten wel wat ik bedoel

 

Ze staan er wel niet onder maar hebben minder zon per dag.

 

Groenten op worteldoek =

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...