Petrasmoestuin Geplaatst: gisteren om 16:49 Geplaatst: gisteren om 16:49 (aangepast) Ik heb eind 2023 een stronk in de aarde gezet en dat werkte eigenlijk goed, hij groeide goed. Alleen houd ik dunne stelen en de bladeren worden ook snel geel. Ik heb in 2024 er nog een stronk bijgezet, intussen was de eerste slecht geworden, die had het te koud gehad denk ik en toen ik hem eruit haalde kwam de stoom eruit. Intussen ook in 2024 bleekselderij gezaaid en vandaag eruit gehaald, want ik houd maar dunne stelen en ook vele gele bladeren. Ik weet niet wat ik fout doe. Op de laatste foto zie je wat ik vandaag geoogst heb, een paar dunne steeltjes en groen bewaard, op de foto ernaast heb ik de bladeren en stelen weggegooid, die waren echt geel. gisteren om 16:57 aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Wat bedoel je met "een stronk in de grond gezet" ? 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Petrasmoestuin Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Geplaatst: 8 uren geleden Als je een bleekselderij koopt en afsnijdt, dan kun je de stronk in de aarde zetten en daar had ik supergrote planten van en uiteindelijk bloemen die ik in een vaasje zette en bleven lang staan. Wel een hel dikke steel uiteindelijk, maar die was verhoornd. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Oh ja natuurlijk, dat is een optie ja. Maar die gaat dan meteen bloeien (de dunnere hoge stengels) wat ook mooi kan zijn en waar je dan nog wel wat blad van kan oogsten maar geen volwaardige nieuwe stengels/stronk. Daar is ook wel een topic over, maar ik kan hem zo 123 nog niet vinden. Edit: hebbes: 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Petrasmoestuin Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden (aangepast) Ja dat had ik gelezen. Maar mijn vraag ging nu over het zelf zaaien.😀 7 uren geleden aangepast door Petrasmoestuin Quote
Erny Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden (aangepast) Misschien kun je dan voor de duidelijkheid de foto's van de gezaaide planten (nog een x) laten zien? Want het is mij iig nu onduidelijk waar ik naar kijk. En in wat voor grond stonden ze, op welke afstand (of hoe groot was de bak) en welke bemesting heb je toegepast? En volgens mij is Bleekselderij geen overwinteraar... dus dan is het niet gek dat ie er niet zo goed uitziet? Er zijn trouwens ook soorten die "Zelfblekend" zijn, die blijven dus gelig groen. Trouwens: die YT/Tiktok/Fakeboek etc berichten over het "herplanten" van groenteresten en de "belofte" dat het dan weer geheel nieuwe planten worden en dat je daar dus oneindig mee door kunt gaan, gaat dan altijd over het tweede jaar groei van die planten. En dus willen ze zich gaan vermeerderen en gaan in de bloei. (Wat @Jorieke123 ook zegt.) Leuk voor wat groen en stengels knippen, maar niet voor volwaardige oogsten. 7 uren geleden aangepast door Erny Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden (aangepast) @Erny Deze stronk had ik gezet. Foto 2 t/m 4 begin resultaat van de stronken van gekochte bleekselderij. Foto 5 -7 de zelf gezaaide in bak van 32 x 32 cm. Toen nog in MM grond in pantry van 30 x 30 cm. 4 uren geleden aangepast door Petrasmoestuin Quote
Erny Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Wat is een "pantry"? Ik ken dat alleen als voorraadkast achtige ruimte. En heb je gedurende het jaar bijgemest? De laatste foto ziet er goed uit maar kan de stelen niet zien. Met meer informatie kunnen mensen beter advies geven. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.