Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Forum software update op 6 nov

Featured Replies

Geplaatst:

Vind het jammer dat mijn manier van navigeren op mobiel een stuk vervelender is geworden. Ik gebruikte namelijk altijd de breadcrumb onderaan het scherp om snel naar de categorie te gaan, nu moet ik helemaal naar boven scrollen. Is het nog mogelijk om de breadcrumb onderaan te krijgen, is ook logisch dat je na het laatste bericht weer wilt navigeren. 😊

Geplaatst:

@MSDG Bedankt voor het melden. Ik heb de code aangepast en de navigatie beneden wordt nu wel getoond op mobiel.

Geplaatst:
16 uren geleden, rorror zei:

Dat het meerdere keren antwoorden in het zelfde topic in het overzicht komen, vind ik ook een soort van storend.

Bij topics widget op hoofdpagina had ik weer liever gehad, dat de avatar van laatst geposte gebruikers comment toonbaar was, met de de tijd van het bericht, inplaats van de start datum van het topic.

Ik zal eens kijken of ik een betere combinatie van de twee kan maken met een custom widget.

Heb in /topic/ de nieuw gemaakte widget online gezet, deze zal als het goed is alleen één comment per topic laten zien en dus niet meerdere nieuw comments per topic.

Geplaatst:

@@rorror in Tapatalk word ik nog steeds eruit gegooid als ik probeer een quote te maken. Ik ga dan uit de app en kom dus in mijn beginscherm van mijn mobiel.
Niet 1 x, maar 3 x geprobeerd overigens.
Ik kon via Tapatalk niet inloggen, dus heb ook via daar een X of 50/ 50/60? wachtwoord reset aangevraagd.90173651f461d126f4fd7fb1f2fe2016.png

Heb deze foto er nog van. Dan klikken op wachtwoord aanvragen. Die kwam niet aan. Is nooit verzonden lijkt me. Na tip van Jorieke dat ik met e-mail moest inloggen, kan ik weer inloggen. Ik zie alleen veel foto’s niet en kan geen citaten maken.

Geplaatst:

@Mellie Zou je nog willen kijken welke versie je van tapatalk geinstalleerd hebt staan?

Geplaatst:
Op 13-6-2025 om 20:32, Arja zei:

Als ik nieuwe berichten gelezen heb via 'unread content' is deze op een gegeven moment leeg. Echter de laatste al gelezen berichten blijven in 'notifications' nog een tijdje als ongelezen gemarkeerd.

Ik gebruik zelf die knop niet. Kan je me een voorbeeld geven?

Dit is niet wat je bedoelt toch?

Al mijn meldingen blijven dik gedrukt, terwijl ik ze al eens heb aangeklikt.
chrome_hRdqGu3zWU.png

Ik persoonlijk zou ze liever zo zien?

chrome_DptozhWDmV.png

Kan dat aanpassen als andere mensen dat ook duidelijker vinden.

Geplaatst:

Een korte vraag tussendoor: Hoe kan ik alle ongelezen berichten in 1x op gelezen zetten? Zodat ik de volgende keer bij het inloggen alleen zie wat nieuw gepost is? Voor de update stond dat onderaan het forum, maar nu kan ik alleen de ongelezen berichten zo te zien krijgen. Die ik vervolgens niet op gelezen kan zetten.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

@@rorror kan nog steeds niet citeren in tapa. dan wordt de app gesloten en kom ik in het hoofdscherm van mijn telefoon

Geplaatst:

Nou ik ben nog nergens over gestruikeld. cool

Ben alleen benieuwd wanneer mijn brein de update volledig heeft verwerkt en ik, als ik de "ongelezen berichten" wil aanklikken, niet meer elke keer automatisch naar boven ga scrollen... lol

Het enige dat ik mis is het "meest gebruikte" emoticon vak bovenaan. Nu moet ik, net als @Jorieke123 steeds helemaal naar beneden scrollen in de emoticonlijst om die geweldige "ouderwetse" emoticonnetjes te bereiken. roll

Geplaatst:

@Mellie Kan je nog aangeven welke versie van Tapatalk je gebruikt? Had dat gister ook nog in BP gevraagd. Thanks

Geplaatst:

Super, dank je wel @rorror !

Geplaatst:

@@rorror versie 8.10.51 de nieuwste versie

Geplaatst:

Kan je proberen de cache te legen van tapatalk?

Geplaatst:

@rorror Mijn vraag mag je schrappen. Ik vergat even het verschil tussen nieuwe berichten in 'unread content' en nieuwe reacties ('likes') in 'notifications'.

Geplaatst:

@@rorror heb ik al (meerdere keren overigens, maar vandaag weer)

Geplaatst:

Eeh.... is het font veranderd? shifty

Geplaatst:

@Jorg Misschien weet jij nog opties voor Mellie wat ze kan proberen voor tapatalk?

Geplaatst:
33 minuten geleden, Erny zei:

Eeh.... is het font veranderd?

Volgens mij wel.

Geplaatst:
  • Auteur

Hij klapt er helaas bij mij ook uit als ik in tapatalk de quoteknop gebruik (laatste versie). Zou het nog aan de quote knop uit laatste bericht verwijderen aanpassing kunnen liggen @rorror

Overigens wel irritant die reclames tussendoor in tapatalk, dat zie ik nu pas. Lekker dan, betalen we en abonnementsgeld en krijgen we geen bijdrages van die advertentieopbrengsten… 😡😡😡 en dan vragen ze app gebruikers ook nog eens abonnementsgeld om de advertenties af te kopen.

Is voorlopig de browser gebruiken een optie @Mellie

Geplaatst:
1 uur terug, Jorg zei:

Zou het nog aan de quote knop uit laatste bericht verwijderen aanpassing kunnen liggen @rorror

Ik gebruik nog een versie van tapatalk voor de nieuwste versie, die laatste versie die Mellie heeft, komt bij mij in de updates van appstore van android niet naar voren. Bij mij werkt quoten ook van laatste bericht daar wel goed.
De quote knop is trouwens niet verwijderd, maar onzichtbaar gemaakt. Aanroepen en gebruik er van kan softwarematig nog steeds.

Geplaatst:
6 uren geleden, rorror zei:

Volgens mij wel.

Ja, dan ligt het niet aan mij.;-)

De letters zijn slechter te lezen, dunner, lichter grijs? Minder contrast....

Niet fijn dus.

Het lijkt alsof in de kolom rechts (Recente berichten, Moestuinseizoen, het font wel juist dat tikje donkerder is dus beter leesbaar. Maar liever nog iets beter indien mogelijk.

Nou begrijp ik persoonlijk ook niets van de trend om grijs op wit te doen, of lichte kleuren op wit (zoals de groene kopjes in Recente berichten en Moestuinseizoek kolom). Zo slecht leesbaar... Niet vriendelijk voor oude oogjes. 👀

Geplaatst:

@Erny Ik heb iets donkere contrasten gebruikt. Ik hoop dat het zo beter leesbaar is.

Geplaatst:

Ja, @ Rorror, zo is het een stuk beter. razz

Bedankt. thumbup

(nu dat "meest gebruikte emoticons" vakje bovenaan nog.... ;) )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.