Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

kleine preitjes


Eva

Aanbevolen berichten

Prei kan na de winter nog behoorlijk groeien. Zolang ze niet in de weg staan zou ik ze gewoon laten staan maar geef dan wel wat kunstmest wil het nog wat bruikbaars kunnen worden . Voordat de zaadstengel in de plant gevormd gaat worden en de prei daardoor onbruikbaar hebben ze , afhankelijk van het ras en het weer , nog ongeveer een maand of twee te gaan.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
Zie het antwoord van Frans hierboven Kardoen, als je de ruimte hebt kan je ze laten staan, maar je kunt ze nu ook gewoon op eten

 

 

Ik was vast niet duidelijk, sorry Jorg

Maar dit zijn halve potlood preitjes zeg maar, vandaar mijn vraagje.

 

Ik had overigens verder een goede oogst, heb nog steeds liggen en die zijn inderdaad niet zo dik, maar maakt niet uit want ze zijn wel heel erg lekker. Vries daar ook het eea van in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zeker al helemaal niet meer kardoen want eerst zullen de wortels weer opnieuw moeten 'aanslaan' om de plant verder te laten groeien en daar is geen tijd meer voor voor de plant een bloemstengel gaat vormen en daardoor voor consumptie onbruikbaar wordt. Er begint weer een nieuw seizoen ... nieuw zaaien , nieuwe planten , nieuwe kansen , nieuwe vreugd

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frans we zijn hier allemaal hetzelfde, elke mislukte oogst van vorig jaar hopen we dit jaar nog te eten, en overal moet jij het slechte nieuws brengen, maar ik begrijp het nu en zal je helpen slecht nieuws brengen

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok nou ja slecht nieuws het is maar hoe je het ziet. Honderden prei plantjes verpoten met het uitzicht dat het niets wordt of dat je geen moeite hoeft te doen.

Prei heb ik alweer gezaaid, bedankt dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...