Joop Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 M., Mijn frambozenstruik heeft afgelopen seizoen (2011) voor veel lekkere frambozen gezorgd. Dit seizoen heeft deze struik zich uitgebreid met allemaal nieuwe loten waar geen vruchtjes aankomen. Wel zitten er aan enkele oudere takjes wel vruchtjes maar veel kleiner en veel minder dan afgelopen seizoen. Is dit normaal ? Er zijn ook oude takjes die dood gegaan zijn. Moet ik die oude takken er uit snoeien en wachten dat de niuwe loten vrucht beginnen te dragen ? Wie kan me raad geven ? Gr. Joop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugar Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Takken van frambozen die vruchten hebben gedragen knip je daarna weg. Op de jonge scheuten krijg je ofwel deze herfst (herfstframboos) of volgende lente (zomerframboos) vruchten Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
ron Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Ik vindt de naam "herfstframboos" wel verwarrend want ik zit nu al te etenvan mijn "autumn bliss". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 herfst framboos is ook een beetje een verkeerde naam. Het is eerder een doordrager. Een framboos die in staat is zowel in vroege zomer als in herfst te dragen ( Ligt aan snoeiwijze ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ron Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Denk het ook Bit, de Sugana heeft nu ook rijpe vruchten, ben benieuwd ofdeze 2 maal draagt of doordraagt, zou in herfst en voorjaar moeten dragen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 @ Ron ; sugana is een herfstframboos. doordragend dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts