Geplaatst: Gisteren om 09:521 d Hoi,Ik heb net mijn aspergeplanten binnen. Ik heb gekozen voor zware planten, want ik dacht dat is beter.Ik ben nogal teleurgesteld. Ik vind ze behoorlijk ielig. Ligt dit aan mij? Je betaalt er flink voor, maar ik weet het niet hoor..En is dit überhaupt wel een groene asperge? Wat ik er nu aan zit zitten bij eentje is wit 23 uren geleden23 u aangepast door Fruittuin17
Geplaatst: 23 uren geleden23 u Wat moet ik verstaan onder zware planten? Ze zien er een beetje verdroogd uit, leg ze eerst maar even een uurtje in een emmer om lekker te zwemmen en weer vocht op te nemen.Ja het zijn groene, verschil tussen wit en groen is dat de witte geen zonlicht zien en daarom geen bladgroen/chlorofyl aanmaken. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 20 uren geleden20 u Auteur Nouja je kunt aspergeplant kopen en aspergeplant zwaarMaar ik vraag me wel af wat voor miezerig plantje je krijgt als je niet zwaar zou bestellen, als dit al zwaar isIk ben niet zo blij met de kwaliteit ook inderdaad 20 uren geleden20 u aangepast door Fruittuin17
Geplaatst: 18 uren geleden18 u Ben zelf geen asperge kweker, maar ik lees online:Zware aspergeplanten:Kwaliteit:Zware aspergeplanten zijn doorgaans 2-jarige planten die al een aanzienlijke wortelgroei en kroonontwikkeling hebben. Voordelen:Ze hebben een voorsprong op jongere planten en kunnen daardoor sneller en meer asperges produceren. Wat ik me dan op de foto opvalt dan kroonontwikkeling eigenlijk maar heel sumier is, als ik andere zwaare aspergeplanten in google fotos opzoek:Ik zou persoonlijk een email naar het bedrijf sturen, met dat de planten niet in de verwachtig zijn gevallen van wat je dacht te krijgen. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Auteur Dat is precies wat ik heb gedaan, maar ik wilde toch even bevestiging dat ik niet gek ben 😅
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Wat mogelijk meespeelt is dat het plantseizoen voor aspergeplanten eigenlijk al ten einde is waardoor je de restjes hebt gekregen.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Auteur Hmm maar mogen ze deze restjes dan nog als zware planten verkopen? Want dit zijn ten eerste geen zware planten en ten tweede zijn ze er erbarmelijk aan toe. Dat is toch niet eerlijk dat ze me troep verkopen omdat het toevallig einde seizoen is?
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Het zijn tweejarige planten, dus dat klopt. Maar het is heel laat voor asperges aanplanten, dat is het probleem. Ik heb de mijne ooit eind maart ontvangen, dat is planttijd. Ze zijn waarschijnlijk eind maart uitgegraven en nu behoorlijk uitgedroogd, of dood. Heb je normale prijs betaald of was het een uitverkoopje?
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Auteur Nee ik heb de prijs betaald voor zware planten, juist extra duur dus ..En ik had van tevoren nog gebeld of het nog kon. Jahoor dat kon prima werd gezegd. Er is niks verteld over dat de planten in een slechte staat zouden kunnen zijn Ik voel me een beetje afgezet 12 uren geleden12 u aangepast door Fruittuin17
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Dat was eigenlijk niet helemaal het antwoord op de vraag van Fre3ke. Je hebt zware (2-jarige) planten gekocht, en die prijs ook betaald. Maar kreeg je korting of was het een aanbieding? Dat heb je meestal bij het einde van het seizoen.6 weken geleden kocht ik ook dahlia's tegen een aanbiedingsprijs. Maar aan de foto's te zien zijn de kluwen op sterven na dood, vrijwel uitgedroogd.Dat ze gezegd hebben dat je ze nog makkelijk kunt planten is op z'n minst discutabel. Je zou recht hebben jouw beklag te doen. Of je ook gelijk krijgt is een tweede, dat hangt o.a. ook af van de prijs / korting die je betaald / gekregen hebt. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Ik zou ze morgen bellen en zeggen dat de boel zo uitgedroogd is dat ze waarschijnlijk niet levensvatbaar zijn. Dat je ze wilt terugsturen en geld terug. Aanplanten is veel gedoe. Dan wil je ook weten dat er wat opkomt en dat is hier wel heel twijfelachtig.Het valt waarschijnlijk niet onder de wet koop op afstand omdat het wortelgoed is. En of het wanprestatie is, is lastig vast te stellen zolang je ze niet uitplant om te zien of er iets opkomt. Probeer het kwaliteitsprobleem te benadrukken en niet meteen over oplichting te gaan praten.
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Auteur 26 minuten geleden, acpronk zei:Dat was eigenlijk niet helemaal het antwoord op de vraag van Fre3ke.Ik heb gewoon antwoord gegeven op de vraag, en wel in de eerste zin al..
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Auteur Fre3ke ik heb inderdaad gewoon gemaild dat ik verbaasd ben, en eerst maar even afwachten wat ze zeggen. En ja, helaas heb ik voor deze rotplanten veel werk moeten verrichten, want als ze niet thuis geven en ik doe ze niet in de grond, ligt het mogelijk zogenaamd aan mij. Maar blij ben ik absoluut niet met deze situatie. Ik heb speciaal nog gebeld, en er dik voor betaald 11 uren geleden11 u aangepast door Fruittuin17
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.