bettyboop49 Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Hallo allemaal, Ik lees me hier suf, ik ben een beginner, heb wel veel in mijn siertuin groente gekweekt maar dan kocht ik meestal plantjes. Nu heb ik gisteren Paprika zaadjes gekocht, maar in het ene blog lees je pas zaaien in maart en in de andere al in januari, ik zaai in een kweekkasje in de vensterbank.Kan iemand met ervaring mij helpen? Groetjes Betty Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
hansm Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Paprika en pepers mag je nu zaaien voodeel van vroeg zaaien is dat je groeiseizoen vervroegd en dan meer tijd hebt om de paprika'ste laten rijpen.Bij laat zaaien zijn soms je paprika's niet rijp waneer het weer gaat vriezen aan eind van het seizoen. Quote Players only love you when they're playing.
Eva Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 paprika's en pepers kun je nu uitstekend zaaien! Quote
bettyboop49 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Geplaatst: 8 februari 2011 Nou Heb ze vanmorgen gezaaid hoor, ze staan in de huiskamer in de zon voor het raam lekker warm!!! Ben zo benieuwd!!! Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Eva Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 pas maar op, ze kunnen binnen drie dagen al kiemen! meestal duurt het een weekje voordat ze boven zijn... Quote
rommert Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 mijn paprika zaadjes willen maar niet kiemen Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Hallo Rommert. Even een paar vragen: Is het zaad van vorig jaar? Of ouder? Is de grond goed vochtig? Staat het zaaigoed warm? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
rommert Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 ik heb het zaad net gekocht. het staat ook wel warm (24 graden) ik heb ze een week geleden gezaaid Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Het spijt me, dan moet je nog even geduld hebben Het zaad kan er nogal lang (weken) over doen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RickT Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Idd. 2 weken geleden paprika gezaaid, en vele andere zaken, alles is al lang boven behalve de paprika`s. Gewoon geduld hebben Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
sonnee Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 paprika's kunnen er inderdaad nogal de tijd voor nemen...hier staan er nu 3 weken en die zijn nog niet boven , maar een ander deel al wel pepers kunnen trouwens nog erger zijn Quote
RickT Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Nee heel gek, de rode pepers zijn al lang boven bij mij Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
jasmin Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Ik het op 7/3 paprika's gezaaid... heb al plantjes staan, nou ja... zaailingen.... Geheim: 1 dag voorweken, en dan even laten broeien op de verwarming (1 of 2 dagen)... en als je een wortelpuntje ziet... zaaien maar... weet je tenminste zeker dat alles wat je zaait opkomt... 100% (tot nu toe) Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
rommert Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 ok. dat is wel een goeie manier. ik heb nog zaadjes over dan ga ik die wel op jou manier zaaien. Quote
Helly Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Kan ik ook wel s zo proberen. Quote Good things come in small packages
rommert Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 kan ik dat dan ook met meloen en watermeloen doen?? Quote
hansm Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Paprika ,pompoen en watermeloen zaaien tussen 20-25 graden moet probleemloos resultaat geven Quote Players only love you when they're playing.
rommert Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 alleen bij mij word de potgrond zo droog. en op een website stond dat ik de meloen en watermeloen zaadjes alleen bij het zaaien water mocht geven Quote
Frans Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 alleen bij mij word de potgrond zo droog. en op een website stond dat ik de meloen en watermeloen zaadjes alleen bij het zaaien water mocht gevenWat vershoudfolie over de pot heen doen , een elastiek(je) rondom de pot om de folie vast te houden , met een speld gaatjes in de folie prikken voor wat ventilatie ... en je probleem is opgelost. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
hansm Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Ja net wat Frans zegt, en folie eraf halen als het zaad gekiemd is en zaailing koeler maar licht ongeveer bij 15 graden wegzetten. Quote Players only love you when they're playing.
jasmin Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 is zilver folie ook goed? Daar komt geen licht doorheen... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
rommert Geplaatst: 18 maart 2011 Geplaatst: 18 maart 2011 trouwens hoe hoog worden paprika planten eigenlijk?? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.