Geplaatst: 25 augustus 202525 Aug Zijn er andere manieren om de folie op een tunnelkas strak te bevestigen zonder deze in te graven?
Geplaatst: 3 oktober 20253 Okt Clips en niet strekend touw(met catrollen en grondankers).Het hoeft niet zo uitbundig als mijn kas, maar extra versteviging met wat hout aan de binnenzijde is altijd goed met harde wind.Moest dit doen bij mijne omdat het allemaal lose buizen zijn die in elkaar gaan.In de winter gaat het plastic er wel af, in verband met regels en omdat het plastic kapot gaat met koude temperaturen.De kas is 4 jaar oud, maar heb wel last van houtrot op 2 plaatsenIk kan meer informatie geven als het nodig is.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ohja was vergeten erbij te schrijven, het beste zijn de witte buis clips.Deze zijn niet te strak zoals de zwarte, met de zwarte moet je een rubber hammer gebruiken en is de kans groot om het plastic te scheuren.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik vind het prijs-kwaliteit een mooie kas!Die van mij heeft intussen 'versleten' plasticfolie,maar ik ben er nog niet over uit wat ik er mee wil in de toekomst.Nieuwe plasticfolie professioneel laten plaatsen kost óók genoeg geld,en het is niet evident om die terug de grond in te spaden en strak te zetten zoals tijdens de plaatsing 15 jaar geleden,want langs de kant van de buren hebben klimopwortels het alleen maar moeilijker gemaakt voor een vernieuwing.Anderszijds ben ik er ook over aan 't denken om een glazen kas te laten plaatsen met 2dehands materialen.In mijn regio zit er iemand die een kas van 6x3 m kan plaatsen met 2dehands profielen en glas voor €3500.Maar dan moet mijn eigen kas wél weg zijn voor die firma eraan begint,dus ik moet nog iemand vinden die een kas met dakprofiel van 6x3 m gratis wil komen afbreken en meenemen.....😉
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.