Geplaatst: 15 september 202515 Sep Ik zag al die prachtige foto’s voorbij komen van prachtige volle kelderplanken vol inmaak 😍Keurig ingedeelde vriezers vol groenten en fruit….😍Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn zoals ik die op wat voor reden dan ook NIET inmaken/invriezen? 🤔Hebben jullie manieren gevonden om ‘s winters toch van eigen kweek te kunnen eten? 🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 15 september 202515 Sep Kiemgroente is een idee natuurlijk, daar kan je de hele winter mee doorgaan en met meerdere bakjes en zakjes en potten van je heel wat vers groen kweken. Verder groente die je lang kunt bewaren zonder te conserveren zoals pompoenen aardappels bieten zoete aardappels kweken in het hoogseizoen. Witlof zaaien en in de winter voortrekken.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 september 202515 Sep Je kunt ook denken aan hydrocultuur. Staat hier nog steeds op de planning, poging één mislukte (eigen schuld). Misschien deze winter. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 15 september 202515 Sep Wij proberen ook zo min mogelijk te conserveren door heel lang uit de tuin te eten en heel vroege dingen in het voorjaar vers te eten.We conserveren wel. We hebben een nogal kleine diepvries voor zo'n grote moestuin. En we maken zuurkool.Het lijstje van appelvrouw kan ik nog aanvullen met wortelen (inkuilen), pastinaken, schorseneren, prei (kun je de hele winter vaak wel eten) en sluitkolen. In het voorjaar verbouw ik spinazie en raapstelen.
Geplaatst: 15 september 202515 Sep En dan zijn er nog peulvruchten, en alle andere dingen die je kunt drogen.
Geplaatst: 24 september 202524 Sep Auteur Mmm ja idd … ik heb dus die bewaar bonen vorig seizoen gekweekt en bewaard en (schande) die liggen er nog steeds… 🤦♀️Witlof ooit 2 struikjes gelukt dus daar kan ik mij nog beter op toeleggen 👍😊Hydrocultuur moet ik dan weer van alles voor aanschaffen dus die valt voor mij af…🤔Ik wil dus “vers” oogsten uit de bakken of binnen kiem groenten 😊Vanmorgen eerste blaadjes vanonder de kappen in mijn voortuin geoogst! 😋Zo’n heerlijk afmosfeertje onder die kappen!!😍 🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱Dille… gem sla…bloemetjes sla…bieten blaadjes..struik tomaatjes…😋Oké geen hele maaltijden maar heerlijk als lunch op brood met tomaatjes erop..😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱
Geplaatst: 24 september 202524 Sep 24 minuten geleden, Vrouwholle zei:Ik wil dus “vers” oogsten uit de bakken of binnen kiem groenten 😊Dan klopt de vraag in de topictitel dus niet helemaal. Want... je wilt dan dus niet inkuilen, geen kelder vol met kolen, uien, wortelen, aardappels etc.... Je bent dan eigenlijk op zoek naar vers oogstbare wintergroenten?
Geplaatst: 24 september 202524 Sep Auteur Klopt @Erny … niet dat ik er iets “ op tegen” heb hoor.. maar ik heb de geschikte ruimte niet en de ervaring leert dat ik die inmaak./. bewaarde dingen op een of andere manier zelden gebruik..,,als ik het niet in mijn tuin heb ga ik eerder erop uit om het te kopen…. Dan dat ik een pot pak….geeft gewoon een ander gevoel of zo…🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.