Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeien uitlopers afleggen


Missmass

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Even een klein vraagje, ik ben bezig de uitlopers van de aardbeien op te vangen in plastic bekertjes om zo nieuwe plantjes te winnen, maar moeten de uitlopers nu met de kopjes van de uitlopers in het zand of met het midden van de stengel?

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als beginnende moestuinder heb ik wat uitlopers bij de buurman gekregen. Die hebben we gewoon laten doen tot de plantjes voldoende wortels hadden en dan uitgestoken. Nadien herplant (was in april) en nu heb ik echt mooie grote planten die zelfs al behoorlijk wat aardbeien geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je uitlopers krijgt,dan laat je ze eraan en zet een potje met aarde onder de loper .Het kont net op de aarde dan kruipt hij er wel in met zijn worteltjes. Als er genoeg wortelen aanzit kan je de navelstreng afknippen.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je vraag niet helemaal maar dit zet je vast in het potje/bekertje. Op de foto zie je de eerste worteltjes al. De uitloper die daar uit voortkomt (rechts op de foto) knip je af, de 'navelstreng' van de moederplant laat je nog even zitten totdat het plantje geworteld is. Let op die bekertjes drogen snel uit.

aardbeien-vermeerderen-stekken-uitlopers.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jorg, dat hele verdikte gedeelte zit er bij mij helemaal niet aan. Ik heb slechts het gedeelte dat bij jou uiterst rechts op de foto staat, een lange stengel met een uiteinde.

 

Nou ja, ik stop dat wel gewoon onder de grond en dan zie ik wel...

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...