Geplaatst: 5 april5 Apr Hier ook harde wind geweest vandaag. Er was hier en daar wat door de tuin gewaaid zag ik. Ik zie jullie onderschrift helaas niet. Maar sommige van jullie die van mij wel. Ik heb het wel op groen staanom die van anderen te kunnen zien. 🤔
Geplaatst: 5 april5 Apr Heb je 6 dagen geslapen @Tanja65 ? 😜Overdag was het hier oke, droog, beetje zon, beetje bewolkt. Maar toen echt geen zin om iets te gaan doen. Tegen de tijd dat ik daar wel zin in had en mijn schoenen net aan had, rond 16.00 uur, begon het net te regenen.. Nog 2 kruiwagens compost naar mijn bakken kunnen brengen en toen toch maar weer naar binnen gevlucht. Morgen zou het droog en zonniger moeten zijn, we gaan het zien!
Geplaatst: 9 april9 Apr Het was gisteren rokjesdag. https://nl.wikipedia.org/wiki/RokjesdagDe term is gemunt door Martin Bril. Ik moest ook even aan Oek de Jong denken.En voor mij? De eerste kortebroekendag! Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 9 april9 Apr 2 uren geleden, henkg zei:De eerste kortebroekendag!Daar ben ik jaloers op. Ik ga altijd met bedekte kleding de tuin in, ook altijd sokken. En dan word ik nog vaak geprikt net boven mijn steunkousen of dwars erdoor heen. Nooit op slippers, dat is voor mij niet mogelijk.
Geplaatst: Donderdag om 06:135 d Auteur We hebben hier in 2 weken tijd heel weinig regen gehad, en daarvoor viel er nou ook niet echt teveel. De toplaag droogt nogal snel op/uit hier. Van mij mag het de komende nachten lekker veel regenen! (zodat ik overdag wel buiten kan werken ) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: Donderdag om 07:175 d Vandaag schijnt het warm te worden met een hoge UV graad.Ik ga vanochtend nog even de tuin in, maar vanmiddag blijf ik lekker uit de zon.Ik heb zo'n hekel aan die vieze SPF smeersels...
Geplaatst: Donderdag om 09:185 d Ik moet echt een SPF 50 hebben met mijn huidkanker.Maar dan blijf ik liever uit de zon...
Geplaatst: Donderdag om 09:245 d @Jorieke123 hier hetzelfde. Ik sproei iedere dag, anders komt het gezaaide niet op natuurlijk. Van mij mag het ook lekker regenen 's nachts en dan overdag in de tuin bezig. Helemaal met je eens. Ik zie jullie onderschrift helaas niet. Maar sommige van jullie die van mij wel. Ik heb het wel op groen staanom die van anderen te kunnen zien. 🤔
Geplaatst: Donderdag om 10:215 d 3 uren geleden, Rookie zei:Vandaag schijnt het warm te worden met een hoge UV graad.Ik ga vanochtend nog even de tuin in, maar vanmiddag blijf ik lekker uit de zon.Ik heb zo'n hekel aan die vieze SPF smeersels...Hier grotendeels bewolkt, daarmee vormt een dikke laag condens ruimvoldoende SPF boven het oosten van Brabant. Hoef zelf gelukkig meestal pas vanaf mei/juni te smeren. Wanneer ik voor het eerst sinds de winter weer in een T-shirtje buiten in de tuin bezig ga.
Geplaatst: Zondag om 06:332 d Auteur In een week tijd viel er 0,5 mm En de afgelopen 2 weken slechts 6. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: Zondag om 11:442 d Zullen we ruilen @Jorieke123 . In Boskoop afgelopen 7 dagen 0,0 en afgelopen 14 dagen 1,2mm.Beetje regen in de nacht vind ik niet erg. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: Maandag om 16:261 d Auteur Ha, nee hoor, dank je Op buienradar stond vanmiddag dat het wat gaat/zou gaan regenen vanavond, maar "niet getreurd, morgen en daarna is het weer zonnig" of iets van die strekking. Nou moe... terwijl ze net een artikel hadden over het oplopende neerslagtekort! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: Maandag om 16:321 d Hier heeft het in de middag lekker wat gemiezerd. En dat is alvast fijn voor eventuele regen die er wel of niet gaat komen. Nog steeds best fris ,qua temperaruur, trouwens. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Maandag om 16:491 d 🌧️💃 🌧️🕺🌧️Wie weet helpt het. Het is hier ook kurkjedroog in het bos. De eiken, lijsterbessen en acers beginnen nu ook met hun bladknoppen te openen en trekken het water weg. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Maandag om 18:341 d Gisteren werd voorspeld dat het vandaag droog zou zijn en morgen regen. Dus ik vroeg om 8.00 uur alles gesproeid, gaat het erna de hele dag regenen. Tja, ik hoef nu 2 dagen geen water te geven denk ik.
Geplaatst: Maandag om 20:291 d Het miezert hier al een uurtje. Ik ging even naar buiten om af te koelen, en kon meteen wat slakken naar een andere wereld helpen.
Geplaatst: Maandag om 21:351 d Arja is vast begonnen met oefenen voor haar bananenbrood. Hier heeft het vanmiddag wel een beetje geregend, en in Boskoop ook 2,6mm las ik. Totaal deze maand tot nu 5,4mm in Boskoop. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: Maandag om 23:011 d In het tomatentopic spraken jullie ( @redzebra en @Mai Pensato ) over de Wundergroundapp/site. Ik heb op dat linkje geklikt en wat is dat geweldig zeg! Je vindt zo maar wat weerstations in je woonplaats, of anders heel dichtbij. Superhandig!Een vraag waarop jullie ongetwijfeld antwoord weten: geeft hij temperatuur alleen in Fahrenheit of kun je de site ook op Celsius instellen? Ik zag het niet zo snel.En nog iets wat ik vaker tegenkom en ook daar zag in de grafieken: dauwtemperatuur. Wat is dat eigenlijk, weet één van jullie dat? Dank alvast!
Geplaatst: 22 uren geleden22 u Bij wunderground.com Rechtsboven het menu, de 3 streepjes selecteren en dan 1ste pijltje onder inloggen (de naam instellingen is niet altijd zichtbaar) kan je celcius selecteren. Nadien bij kaarten en radar, derde pijltje, wundermap selecteren. Dauwpunt is de temperatuur waarbij de lucht met vocht verzadigd is en zich mist, dauw of rijp vormt. Het zegt ook iets over dooi, als deze negatief smelt sneeuw nauwelijks ook al is de gewone temperatuur licht positief.
Geplaatst: 22 uren geleden22 u @redzebra je was me net voor 👍😊 gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 21 uren geleden21 u Ik ben ook geabonneerd nu op het weerstation. Hoewel degene die ik altijd gebruik nog duidelijker is.The Weather Channel. 21 uren geleden21 u aangepast door Petrasmoestuin
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.