Geplaatst: 9 april9 Apr Auteur Een paashaasvormig bladerdeegbakje met ragout uit eigen tuin. Met een witlofsalade er bij. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 9 april9 Apr Hier idem dito.Stamppotje van snijbiet van vorig jaar.Edit: dit sloeg dus op de vriezer leegeten van @Arja .😃 9 april9 Apr aangepast door Rookie
Geplaatst: 9 april9 Apr Ik had dubbele portie, dus weer gadogado. En ik heb nog heel veel bonen in de vriezer. Ik moet ermee opschieten, want er komt al weer heel veel spinazie en radijzen aan.
Geplaatst: 9 april9 Apr Vandaag eindelijk weer eens iets substantieels vers uit de tuin kunnen eten. Pulled chicken in bao bun met rauw spinazieblad.En natuurlijk de eerste choy sum. Geblancheerd in de kippenbouillon van de pulled chicken. Ook wat spinazieblad daarbij gedaan. Daarna oestersaus erover en wat gebakken uitjes. Het was heerlijk. Gelukkig is er genoeg in de kweektafel wat doorgroeit.
Geplaatst: 10 april10 Apr 5 x plaatpizza met gekochte paprika, gekregen shishito van @Dahli eigen say, kruiden, zelfgemaakte pesto van vensterbank basilicum en gekochte kaas. Er zijn er 2 over 🙄 mocht je zin hebben..?!
Geplaatst: 10 april10 Apr Een wok maaltijd met pepers en paksoi uit eigen vriezer, vorig jaar uit eigen tuin in de vriezer gestopt. Het was weer heerlijk. Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?
Geplaatst: 10 april10 Apr Gekochte Turkse pizza’s uit de oven gevuld met broccoli en reepjes Veld entrecōte (die gebakken in olie met sojasaus). Voorlopig geen plek voor het toetje.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Dinsdag om 18:322 d Stamppot van raapsteeltjes voor Lie en stamppot van spinazie ie voor mij. Met de aardappeltjes en kipfilet een volledig locale maaltijd: alles van binnen twee kilometer. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Gisteren om 10:081 d Ik eet elke dag wel iets uet maar heb er laatste tijd amper wat over gepost. Gisteren had ik daslook. Heel lekker door de soep. Was tomaat overigens met veel eigen kruiden. Vandaag heb ik op school soep gemaakt met heel veel peterselie en rozemarijn met een stukje gember uet. Kinderen moesten allemaal wat groente meenemen. Ik heb mijn kind een dikke prei, bleekselderij en heel veel kruiden meegegeven. Was bang dat het anders zo’n saaie soep zou worden 😂 was echt heel lekker geworden. Ook voor mij leuk, want zou zelf in groentesoep nooit tomaten doen. Smaakte heerlijk. We hadden als enige klas de soep niet gepureerd en dat beviel ook uitstekend. Vanavond gaan we heel veel eitjes eten bij de gado gado. Nog meer groente. Even die vitamines weer binnen krijgen.
Geplaatst: Gisteren om 10:201 d Bijna iedere dag sla soorten bij de lunch…liefst op geroosterd brood… 😋Sla met brokjes geiten of andere zachte kaas 😋Sla met (restjes opgebakken) vleesSla met gebakken/ gekookt ei…😋 zoveel mogelijkheden…Viel mijn oog op nog 2 potjes zelf gemaakte zoete “sambal”… 🤔Beter maar opeten want zo vergeet ik het steeds…😬Mmm heerlijk bij alles eigenlijk!!Gelukkig doen de nieuwe zoete peper plantjes het goed 😊🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Geplaatst: Gisteren om 10:441 d Vanavond lekker gekookte aardappelen met rabarbermoes.Allebei uet, daarij vega nuggets.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur Zo zeg, wij hebben net heerlijke erwtensoep gegeten bij @appelvrouw , met daarin o.a. worst en karbonades uit onze tuin. Met ijs met decoratief viooltje als toetje! En vorige week trouwens verse frietjes bij @Anna3 , met een goed gevulde salade en de hamburger kwam uit onze tuin. Ook daar kregen we ijs toe! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik heb Purple Sprouting met kikkererwten fusilli gegeten. Het recept van @Vrouwholle Het was heerlijk.Gisteren de overwinterde spinazie gegeten, een salade gemaakt, samen met de pompoencurry (deze was gekocht).
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.