Geplaatst: 3 uren geleden3 u 7 minuten geleden, Vrouwholle zei:als ik ze echt bijna een jaar rond laat staan…Oh dus bij jou duurt het ook heel lang. Dan zouden ze helemaal vast zitten van de mos. Zo fijn dat ik nu een grote kas heb naast de 2 kleine die ik niet geheel kan afsluiten (zelf fabricage) en daar kan ik van alles neer gaan zetten in het najaar. Zo spannend! Zeker andijvie, spinazie, postelein, bieten, tuinkers, boerenkool, Tatsoi, Paksoi, koolrabi en dan alles wat je nog meer kunt winterzaaien, want dat doe ik niet meer. Zit ook vol mos en als ik het voorzaai binnen is het vaak sneller.Heb jij nog meer ideeën die je onder de kappen zet in de winter?
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Sodabroodjes met Phaladelphia, knoflook en bieslook. Voorheen aten wij dat heel vaak, maar aangezien ik de laatste tijd geen wijn meer dronk (daar smaakt het lekker bij) had ik nog lang een doosje staan. Was gesloten en 3 maanden uit, niet te geloven nog harstikke goed! Dus de broodjes uit de vriezer gehaald.En ik heb ook kaaskoekjes gemaakt. Degene waar ik extra knoflook en pepertje heb gedaan, was de lekkerste. En een beetje chilisaus erbij, is helaas nu op. Maar ga ik aan het eind van het jaar zelf maken.
Geplaatst: 43 minuten geleden43 min De laatste choy sum uet met een sausje van oestersaus gemengd met wat chilisaus van @Mellie . Die laatste is echt goddelijk! Gisteren ook al puur geproefd bij een kaasplankje 😋.De choy met witte rijst en de ingemaakte Koreaanse eieren met pepers uet. Zo, dat is lekker! De eieren gaan zacht gekookt in de marinade waardoor je een heerlijke romige smaak bij de rijst krijgt. Gelukkig nog een paar over.
Geplaatst: 43 minuten geleden43 min Auteur Een roerbakje met stukjes os en nine star broccoli en 1 lange dikke en 2 hele dunne groene asperges Met een handje cashewnoten er door, en wat smaakmakers natuurlijk. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.