Geplaatst: Woensdag om 16:162 d Heel veel uit eigen tuin, maar ook uit Jet's tuin (uJt). Of komt het uit Jorieke's tuin😆Toevoeging, oh jammer dat het net op de volgende pagina in de app komt. Had er eigenlijk meteen onder gemoeten.. Woensdag om 16:172 d aangepast door acpronk
Geplaatst: Woensdag om 16:222 d Gisteren een halve pompoen met wat ander spul. Ik vond het heel lekker. Kinderen maar matigjes. Vandaag de rest van de pompoen şn pompoensoep met heel veel zachte tomaten en 2 pepers. Toen was het zo pittig dat er kokosmelk bij moest en toen nog een ditje en een datje. Resultaat was een superllekkere soep! Ik had wel even mijn twijfels tijdens de maak. De baby blue heeft een heel zachte pompoensoep en een goede bite. Vind het erg lekker en vind de kleur erg mooi. Blijvertje. Na de soep aten we aardappelpuree met tuinkers en 1 gigantische uienpijp die ik heb fijn gesneden met een flinke theelepel van me moeders paprikapoeder. Zucht.. ze hebben dit jaar dus niks gemaakt. Ik moet drastisch minderen met mijn gebruik 🥺Eh, salade nog met heerlijke white tomasol tomaat en een paar andere kleurtjes en de kwee- en stoofperen ben ik vergeten. Vanavond als snekje. 😛
Geplaatst: 22 uren geleden22 u Een andere variant van koolrabigratin. Men neme een recept voor 3 a 4 personen. Ik kom erachter dat ik toch wel 2 kleinere koolrabi's heb gebruikt en te veel room en ei.Dus snel mijn bonen uit de koeling gepakt en even voorgekookt. Die erbij gedaan en wat mais wat ik nog in de koelkast had staan.In de oven en dan nog aardappelpuree erbij en vegetarische kipstukjes.En dan gewoon met zijn tweetjes opeten. Ja, weer dikke buikjes. Maar wel lekker!
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Dus eten we samen, zeven dagen lang, dus eten we samen, maar niet alleen.Ziet er heerlijk uit, @appelvrouw
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ahahha word helemaal blij van jullie deuntjes @Tanja65 @appelvrouw Wij eten lamsspareribs die ik gisteren al şn de marinade heb gegooid. Mosterdkaviaar door @Dahli geïnspireerd met druivenmelasse van 3 jaar oud 😆 smaakte nog prima. Erbij aardappelen met eigen kruiden en geroosterde paprika salade van gisteren. Als ik dat niet zo al opeet… het staart naar me. Marinade is zoetig, maar toch een hint van wijn zuurtje door de druivenmelasse. Ruikt belachelijk lekker hier.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Het ziet er ook belachelijk lekker uit @Mellie . Het water loopt me letterlijk in de mond 😋. Echt!
Geplaatst: 4 uren geleden4 u het staart naar me.Dat is een goede tekst bij lamsvlees😳51 minuten geleden, Mellie zei:word helemaal blij van jullie deuntjesJa leuk hè. Het is van Bots, een band die vroeger altijd optrad bij demonstraties en samenkomsten. Oorspronkelijk is het nummer vertaald ik dacht van een Bretons strijdlied. Ik keek het even terug haha ze hebben het niet eens over eten maar over drinken😉 4 uren geleden4 u aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Oh @mellie het water loopt me echt in de mond, wat ziet dát er lekker uit!
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 4 minuten geleden, appelvrouw zei:Het is van Bots, een band die vroeger altijd optrad bij demonstraties en samenkomsten.Ik heb nog nooit van Bots gehoord en wist ook deze context niet. Maar dat de tekst eigenlijk over drinken ging, dát wist ik dan weer wel. Hij sprong onmiddellijk in mijn geheugen terug. Collectief geheugen van ons oudjes, denk ik.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ohhh nostalgie, die protestsongs van Bots! En wij eten vanavond opnieuw sperziebonen uet. Al hadden we zojuist de grap dat we de komende 150 dagen kunnen melden dat we pompoen eten, maar dat is vast grappiger in mijn eigen hoofd dan wanneer ik dit hier schrijf.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 2 uren geleden, Arja zei:dat we de komende 150 dagen kunnen melden dat we pompoen etenHoeveel pompoenen heb jij???
Geplaatst: 55 minuten geleden55 min De trompetpompoenen zijn nogal los gegaan. Ze zijn groot. Lang. Ik weet niet eens hoeveel we er hebben, we vinden steeds weer nieuwe 😆 En je eet zo'n joekel niet in één dag op.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.