Geplaatst: Zaterdag om 18:352 d 2 minuten geleden, Bernaar zei:de lange kiemduur.Ik vind ook dat het lang duurt en dus heel veel mos ertussen. Ik krijg nu een idee dus om wat potten later in mijn kasje te zetten, ik verwacht minder mos daar.
Geplaatst: Zaterdag om 19:372 d Vandaag brandnetels verwijderd in een 'schaduwhoekje' en geprobeerd zoveel mogelijk ondergrondse uitlopers mee te nemen.Ik heb altijd wat brandnetels staan om gier van te maken en om vlinders te 'kweken',maar ze mogen m'n tuin niet overnemen...😉Ook wat plantenresten verwijderd en die blote aarde ingezaaid met een bijenmengsel,en dat 'schaduwhoekje' bijgezaaid met zaad van planten die daar van houden.Daarna nog wat Pineberry's in Bato bakken gezet want dat werd stilaan tijd voor sommige.😉
Geplaatst: Zaterdag om 21:362 d Ik heb vorig jaar brandnetels gezaaid, hoewel wij ze hier aan de overkant volop hebben staan. Maar daar lopen honden en katten door, kinderen, etc. en ik wil daar niet gaan oogsten. Ik heb ze nu in een mini staan van 30 cm en ik wil straks juist meer. Om thee te maken en ook andere dingen. Grappig dat jij nu zegt dat jij ze juist gaat verwijderen. @Bernaar
Geplaatst: Zaterdag om 21:412 d 2 minutes ago, Petrasmoestuin said:Grappig dat jij nu zegt dat jij ze juist gaat verwijderen. @BernaarNee hoor, @Petrasmoestuin,énkel controle op de uitbreiding door de ondergrondse wortelstokken...😉
Geplaatst: Zondag om 15:171 d Beetje water geven. Die poten drogen snel uit zeg. Wat zaden rondgestrooid van peterselie en wat sla soorten van de Lidl. Het was daadwerkelijk strooien en minder zaaien 😬
Geplaatst: Zondag om 16:211 d Heel veel blad geharkt en in de ton en de gaaskorf gestort voor bladcompost.Daarna een aantal bedden gewied en geschoffeld en voorzien van koeienpoepkorrel. Kan het mooi inregenen de komende week. Maar halverwege was de emmer helaas leeg, dus ik moet eerst weer naar de Aldi.En een emmer op een ontluikende rabarber gezet om die voor te trekken. Paarse broccoli geoogst, gaan straks met wat oesterzwam op koffiedik in de roerbak. Het leek wel even lente hier 🥰 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Zondag om 16:571 d Veel gewied en geschoffeld en opgeruimd, zowel bloemen- als groententuin. De eerste peulvruchten uitgeplant. Hier en daar wat mest gestrooid, de eerste scheuten van de pioenrozen verschijnen al. Nu is mijn rug moe, dus ik ga even in bad dobberen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.