Geplaatst: 3 uren geleden3 u Gisteren bij mijn moeder eerst de foliekas onkruid vrij gemaakt. Daarna alle tomaten en pepers uitgeplant. Nog niet alle paprika's uit kunnen planten, want ik moest weer gaan. Dat komt volgende week. Vandaag de courgettes en komkommers vanuit de deno in de aarde gezet. Verder de tuinbonen getopt, ze staan prachtig in bloei. De wortelen uitgedund, het uitdunsel is in een omelet gegaan. Knoflook teentjes tussen de aardbeien gezet. Verder alle pepers in de definitieve pot gezet. De tomaten en paprika's niet meer aan toegekomen, dus dat wordt volgende week.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Op 16-5-2026 om 21:45, driepinter zei:pauzePauze, wat is dat?😅Ik heb er wel een picnictafel staan, maar de bankjes zijn altijd ingeklapt en de tafel is vaak vol..Ik ging eerst mijn dochter naar school in Gouda brengen, daarna even niet te lang naar de tuin. Niet te lang omdat ik nog niet ontbeten had.Nou, dat viel tegen. Wat het eerst 11 uur zoveel, kijk ik even later weer is het al 13:10. Nog even paar dingetjes doen, en ik ben er denk ik rond de 4 uur gebleven. Daarna boodschappen gedaan.Vandaag na 9 dagen weer gaan kijken, wilde al beginnen met airlayeren, maar dat is er helemaal niet van gekomen.Gekeken naar de toen gezaaide pompoenen, courgettes en mais, maar niets opgekomen tot nu toe.Gekeken naar de enten, maar deze ook wat bijgesnoeid (de onderstam dan, niet de enten zelf).Nog meer winterpostelein meegenomen voor zaadoogst, nu 2 plastic zakken vol, formaat snackbar zak. En de uitgezaaide veldsla had ook al bijna rijpe zaden, deze begonnen al iets lichter te kleuren. Deze ook meegenomen, nog even in de zak narijpen en daarna drogen.Nog enkele stelen rabarber geoogst, vanavond limo en aanmaaklimo maken. Ook wat munt. Rucola alweer vergeten..En een 20-tal blauwe muntkevertjes geplet, want in de sloot gooien helpt volgens mij niet.Verder slakkenkorrels gestrooid, want ze vinden jonge tomatenplanten erg lekker, en paper/paprika ook. Basilicum slaan ze ook niet af, maar in iets mindere mate. De uitgeplante kolen hadden ze dan wel weer laten staan, maar degenen die nog in de tray stonden waren foetsie.Ook nog een paar plantjes geplant, maar nog niet alles, moet nog ruimte zoeken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.