Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2026

Featured Replies

Geplaatst:

Zaterdagochtend dochter naar Amsterdam gebracht, daarna naar Boskoop want Limoncello kwam langs voor vijgenstekken.

Daarna nog eventjes door gegaan, op een vriend wachten en dan samen naar huis, en vervolgens vrouw en de kleine ophalen om weer naar Amsterdam te gaan, uitslag van dochter en met een vriendin er ook bij gaan eten.

Op de moestuin, in totaal 2 uur gebleven, maar niet genoeg gedaan. Eerste uur was voor Limoncello, tweede uur wat onkruid plukken (is denk ik een tic, als het op grijpen ligt wil ik het verwijderen, lijkt wel een allergie). Wat rozen geplukt, en klein beetje fruit (eerste kruisbes, en wat jostabessen). Alvast wat zakken grond naar de vijgen gebracht, zodat ik de volgende keer (morgen waarschijnlijk) eindelijk kan beginnen met het airlayeren van de vijgen....... Maar er was onvoldoende tijd om met airlayers te beginnen, dus wat knoflook geoogst.

Geplaatst:
5 uren geleden, acpronk zei:

Maar er was onvoldoende tijd om met airlayers te beginnen

Het klinkt bijna als uitstelgedrag 😉. Het lijkt me ook een erg arbeidsintensieve klus. Zeker met jouw hoeveelheid. Ik ben wel benieuwd hoe het er uiteindelijk uitziet. Hoop dat je wat foto’s laat zien!

Geplaatst:

In de kas water gegeven en gewied en tomaten gediefd en olla's gevuld. Buiten gewied en een tipi gebouwd voor de volgende lichting sperziebonen. Nog wat olifantenknoflook geoogst, dat is nu voldoende voorraad in de diepvries. De rest mag tenen produceren voor pootgoed voor volgend seizoen.

Geplaatst:

De Broccoli Spiegarillo 2 stuks eruit gehaald. Dit is niet mijn geliefde plant. Ik heb er nog 1 kleine staan, maar om de bladeren in de salade te gebruiken vind ik niet zo aantrekkelijk. Dan heb ik liever andere sla. En spinazie mogelijkheden heb ik al genoeg van andere groente. Leuk geprobeerd.

20260629_170924.jpg Broccoli Spiegarillo 1.jpg

En de rozen moesten vastgezet worden, want ik kon niet in mijn Hero's komen. Best lastig die grote bossen.

Rozen 1.jpg Rozen 2.jpg

Rozen 3.jpg

Rozen 4.jpg

Geplaatst:

Het is ieder jaar hetzelfde liedje: op de valreep voordat we op vakantie gaan 😔. Ondanks dat mijn schoonouders in ons huis bivakkeren om voor de poes, het huis en de tuin te zorgen. Poes en huis zijn geen probleem, maar het is al lastig om je tuin achter te laten, vooral als het aan lieve mensen is die geen enkele feeling met groen hebben. Ja, de groene kliko. Voor planten die het bij hen aan de zijkant van de 100-den tegels niet redden. Maar goed ik ben al lang blij dat ze bij ons logeren om te zorgen voor Sien en af en toe water te geven aan de tuin. Gelukkig blijft het onder de 30 graden 🤞.

Dus tot 5 minuten geleden bezig geweest met tomaten en pompoenen opbinden, voeding geven, pepers bij elkaar gezet en voorzien van waterdruppel-systeem. De Blended lemon nog opgepot. Die is 1,5 meter hoog en stond nog in C3 😊. Overal stokken bij. Nog wat laat extra gezaaide olijfkomkommer de grond in. Zo ook de chayote. Toch besloten dat die in de achtertuin moest komen. Hij zal door de komkommers groeien, maar die gaan er toch eerder uit. De Sweet mama in de voortuin zo geleid dat hij de komende weken de tuin in rankt i.p.v. naar de buren oversteekt. Ik vlecht hem door het tuinhek. Ik had nog 1 Leeuwenstaart over die heb ik ook snel in de achtertuin geplant op een vrijgekomen stukje. De klimop gesnoeid die over het schuurtje groeit van een zeurbuurvrouw. Nog snel wat patentkali tussen de tomaten en pompoenen gestrooid. En uitgebloeide bloemen uit de Tangerine dahlia geknipt.

Nu nog de tassen inpakken. Pffff wel aan vakantie toe.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.