Geplaatst: 1 uur geleden1 u 25 minuten geleden, Gitta zei:Van de Çanakkale tomaat nog niks.Ik vond ook nog een paar zaden in mijn zadenkistje. Uit de BZD van 2024. Ga het toch ook even via deno proberen. Als ze willen kiemen en vruchten geven, dan win ik ook wat zaden voor jou. Erg is dat hè dat zo’n soort dan zo intrigeert (vooral als hij niet wil 😉).
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 2 uren geleden, Dahli zei:Als het weer het toelaat, plant ik trouwens rond 1 mei al uit. Scheelt toch weer 2 weken.Dat doe ik inderdaad ook (zuid-oost NL) en dat kan de laatste jaren bijna altijd. Nog meer reden om op tijd te beginnen zodat het al redelijke planten zijn rond die datum.Aardappelziekte is niet het probleem, maar echt het te laat vruchtzetten/rijpen. Heb je tips, voor vroege rassen? 42 minuten geleden42 min aangepast door Ikbeginbijmezelf
Geplaatst: 30 minuten geleden30 min 27 minuten geleden, Ikbeginbijmezelf zei:Heb je tips, voor vroege rassen?Waar ik zelf blij mee ben, is de Black opal (rood zwarte cocktail) en Voljusko’s heart (grote hartvormige bi colour). Die laatste is middelvroeg, maar voor zo’n grote tomaat toch vroeg. Deze heeft een uitzonderlijk lekkere smaak die heel erg lang aanhoudt, vooral bij warme bereiding.De Nighshade F1 (zwart, grote cocktail, pruimformaat) is ook vroeg hier en erg lekker. Dit jaar heb ik voor het eerst My dancing green fingers (kleine groene tomaat die zeer goed van smaak moet zijn), zou ook behoorlijk vroeg zijn. De Matina doet het hier ook goed (normaal formaat), wel een beetje doorsnee. Over Pink Thai egg heb ik ook hele goede berichten gelezen. Zou ook vroeg zijn en erg goede smaak. Die ga ik volgend jaar proberen.In de tomatendatabase van Diana’s mooie moestuin kun je zoeken op teeltduur. Heel handig. Die gebruik ik ieder jaar wel.Diana's mooie moestuinTomaten - Diana's mooie moestuin
Geplaatst: 16 minuten geleden16 min Dankjewel! En ik heb toevallig dit jaar voor het eerst ook de pink thai egg dit jaar. Ik ga me erin verdiepen, Diana heb ik ooit eerder wel eens gekeken maar helemaal niet meer aan gedacht.
Geplaatst: 9 minuten geleden9 min @Ikbeginbijmezelf Leuk die Pink Thai egg. Ik ben benieuwd naar je bevindingen, zowel qua teelt als smaak! Laat je hier weten hoe e.e.a. buiten bevalt en de smaak natuurlijk?!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.