Geplaatst: 7 uren geleden7 u Auteur Het staat er echt al mooi bij @Dahli Als ik op mijn foto's van rond dezelfde datum in voorgaande jaren kijk, dan heb ik het idee dat de plantjes hier dit jaar ietsje achter blijven. Maar er zit hoe dan ook groei in. Het moet ook niet allemaal te snel, want waar moet ik ze dan neerzetten. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Op 12-3-2026 om 21:40, Dashbro zei:@Mellie Zoek je nog specifieke soorten? Ik had gelezen over de potgrondproblemen, en over de gemengde lading die wel opkwam zonder namen.. Aan de hand van bladvorm zou er misschien wel een inschatting gemaakt kunnen worden wat voor soorten je nu hebt? (Als de soorten zaadjes van de gemengde opkomst tenminste bekend zijn..)Ik wil heel graag blended Lemon, lemon drop en of shishito. Rest maakt me niet uit. @redzebra was zo lief me al wat plantjes op te sturen. Van vorig jaar heb ik nog een mango stumpy. En alle nieuwe zaaisels…..Jank 😭😭😭😭potgrond was een drama…. Echt bizar hoeveel dat uitmaakt. Ik heb afgelopen jaar met veel plezier gebruik van gemaakt van de jumbo bio. Geen enkel probleem mee gehad. En net wanneer het belangrijk voor je is…. Pepers zijn best belangrijk voor me. Dit is was een 40 liter zak. Koop normaal 20 liter zakken. Beter voor je rug. Kennelijk ook beter voor je plantjes want de potgrond is zoooooo anders…. Die hadden ze alleen nu niet. Met alle gevolgen van dien. Die mix bak komt alles in op. Weet dus alleen niet welk zaadje wat is…. Heb er wel flink aantal van opgepot. Gaan het meemaken of ik er wat van herken. Het groeitempo is tergend laag.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur 46 minutes ago, Mellie said:Gaan het meemaken of ik er wat van herken.Vast wel, je kweekt al jaren pepers tenslotte. Alleen zal dat misschien niet gelijk zijn. Dus maar zoveel mogelijk oppotten. Zo gauw ze gaan bloeien kun je de baccatums er al tussenuit halen, die hebben een bruine/groen/gele tekening in de bloem. En als ze vruchten maken dan weet jouw superneus het wel. Ik heb er alle vertrouwen in.En als je naar de moestuinforumdag gaat, neemt waarschijnlijk iedereen die ook gaat een peperplantje voor je mee, gok ik zo 🙂 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.