Geplaatst: Gisteren om 14:551 d En de oogst foto van zojuist: https://www.moestuinforum.nl/topic/2149-fotos-van-je-oogst/page/242/#findComment-593423
Geplaatst: Gisteren om 16:341 d Je planten staan er prachtig bij! Ik hoop dat het weer het nog een beetje volhoudt.Bizar hè, de hoeveelheid van dit jaar. Ik probeer te bedenken waardoor dat nu komt. Zijn het de opeenvolgende warmteperiodes? Eigenlijk denk ik van niet, bij de tomaten gaf dat juist een vermindering van vruchtzetting. Jouw gouden tip: de ophoging van voeding dan? Dat heeft zeker tot veel gezondere planten, en dus meer vruchten geleid. Heb jij een verklaring?
Geplaatst: Gisteren om 16:531 d Ja die 5 warme periode's zag ik buiten de planten de lucht inschieten. In de koudere periodes zie ik ze minder hoog worden.Dus verwacht zeker de warmere constante tempraturen mee heeft geholpen met de groei. Wat je anders eigenlijk alleen ziet in de Kas.Maar zeker voeding geven helpt mee. Afgelopen maand met de regen heb ik elke week een theelepel gemixt kunstmest/patentkali geven. (vandaag ook weer) Ik zie zelfs van deze maand nieuwe pepers verschijnen en al weer groter groeien. Wat ik bij een normaal seizoen niet heb.. Vaak in september met slechter weer vergeet ik te vaak voeding, maar dit jaar niet! In september misschien 4x water moeten geven met de hand, toen ook maar meteen oplosvoeding geven. Volgend jaar ga ik (hopelijk) nog strakker voeding geven en al eerder beginnen met meer geven.
Geplaatst: Gisteren om 16:571 d De lemon drop hebben intranerven chlorose (mangaantekort?). En de Red Savina's hebben al vanaf vroeg van die ingedeukte bladranden. 'Whiptail' maar toch toont het niet als N gebrek, want bladeren donkergroen, dus of het ook echt een molybdeen gebrek is...
Geplaatst: Gisteren om 16:581 d 5 minuten geleden, rorror zei:gemixt kunstmest/patentkali geven.Kan ik dan b.v. ook koemestkorrels geven?
Geplaatst: Gisteren om 17:011 d Was jij mijn buurman maar @rorror Misschien konden wij dan wat ruilen en ballen gooien.😂
Geplaatst: Gisteren om 17:071 d 6 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Kan ik dan b.v. ook koemestkorrels geven?Heb ik wel gedaan. De afgelopen maand met meer regen. Dan sta ik niet te gieteren dus vloeibare mest wordt dan lastig. Dus koemestkorrels bovenop gestrooid. Dat werkt hier goed.
Geplaatst: Gisteren om 17:141 d 12 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Kan ik dan b.v. ook koemestkorrels geven?Ja maar dat duurt wel een tijd voordat er genoeg voedingstoffen worden afgegeven over een langere periode.Jij had volgens mij die andere kali variant gekocht, dat zou je dan geven voor de vruchten.Maar aan de foto's te zien van jouw pepers hebben ze of lange tijd te droog gestaan, waardoor ze geel zijn geworden en veels te weinig voeding hebben kunnen opnemen. Dus wil je zo groen houden als bij mij, moeten ze voldoende water krijgen zodat ze voeding kunnen opnemen.Gele bladeren nemen ook minder energie op van de zon dan goed groene bladeren bij pepers.
Geplaatst: Gisteren om 17:341 d Ja heb ik ook gedaan vorige week. Maar de dagen gaan zo snel. Morgen weer voeding geven.En ik peil elke dag met vochtigheidsmeter en hadden genoeg, stond op 6 of meer. gisteren om 17:341 d aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Over het afrijpen van pepers als dat buiten door het weer niet meer lukt, ik meen een tijdje geleden in een oudere peperjaargang hier eens gelezen te hebben dat het goed gaat om ze met tak en al af te knippen. En ze dan binnen op een vaas te zetten. Dat was ik eigenlijk van plan. Iemand daar ervaring mee?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @donaldk deed het zo denk in 1 van vorige topics, een andere mogelijke manier is ze uitgraven en bevochtigde zak rond de wortels zodat de planten nog niet geheel uitdrogen. Eenvoudiger is gewoon binnenzetten als ze al in pot hebt staan en je plaats hebt.
Geplaatst: 57 minuten geleden57 min Yup, deed ik wel, op vaas zetten, maar zeer lage WAF/FAF, nou zul jij daar geen last van hebben. Dan is blad wel verwijderd, al kun je er een paar laten zitten om sapstroom op gang te houden. En elke zoveel dagen water verversen en verrottende takken verwijderen. En de rottende stompjes afknippen opdat vaten weer open en vers zijn.Manshoge planten binnen zetten neemt zeer veel ruimte in beslag. Veel blad leidt dan tot luis uitbraak.N.B. bij op vaas zetten gaat het enkel om kleuren van de vruchten, vruchtgroei en zaad ontwikkeling stopt gewoon! 55 minuten geleden55 min aangepast door donaldk
Geplaatst: 48 minuten geleden48 min Dank je @donaldk . Het gaat me ook alleen om het afrijpen van de al aanwezige vruchten. Ik ga zeker mijn planten niet binnen zetten.Wat is trouwens WAF/FAF? Geen idee namelijk 😊.
Geplaatst: 40 minuten geleden40 min 3 minuten geleden, donaldk zei:Wife Acceptance Factor, Female Acceptance Factor.😂Hilarisch. Nooit van gehoord.Met de MAF zit het hier wel goed. Als er maar een bal gehakt op tafel komt, kan ik vrij ver gaan 😉.
Geplaatst: 38 minuten geleden38 min Die zijn makkelijk, andersom is de ruimte meestal kleiner. 11 minuten geleden11 min aangepast door donaldk
Geplaatst: 16 minuten geleden16 min Die stomme slakken keurig netjes om de pitten heen gegeten… echt vermoeiend. Morgenmiddag ga ik ze plukken.
Geplaatst: 11 minuten geleden11 min Zo had ik een aantal jaren geleden geen oogst, compleet afgeknaagd door muizen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.