Geplaatst: Dinsdag om 08:162 d @Petrasmoestuin Het ras is Suprifin. Een productieve bruinkokende tuinboon met een compacte groei die niet veel hoger wordt dan 1 meter met stevige stengels (mits je geen stikstofhoudende meststoffen geeft) . Voor het zaaien wordt compost in de grond gewerkt en ze krijgen later als toegevoegde meststof alleen nog maar patentkali. Hoeft niet opgebonden te worden. Prima geschikt voor de diepvries.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Het wordt een geweldig peulvruchtenjaar volgens mij. Zeker nu de temperatuur wat oploopt, bloeien ze volop. En de planten worden ook forser dan anders. Ze zitten hier inmiddels op zo’n 1,50 meter. Het lukt me dit jaar beter om de snaps te laten hangen i.p.v. ze steeds van de plant te snaaien 😊.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Op 19-5-2026 om 10:16, Frans zei:wordt dan 1 meter met stevige stengels (Dank je voor de info. Maar 1 meter vind ik echt nog heel erg hoog. Ik zag dat er nog lagere soorten zijn, die kun je dan in een bak zetten zonder ondersteuning.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.