Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Action

Featured Replies

Geplaatst:
7 uren geleden, Henk. zei:

Ik zag dat de Action een hoop tuin gerelateerde artikelen heeft zo als kweekbakjes zaden en kokos.

Wat zijn nou echte aan en afraders om hier zo goedkoop te kopen?

wat ik ook echt kan aanraden zijn de bouwemmers van ik dacht 12 liter inhoud. Ik heb onlangs de hele voorraad in de winkel opgekocht, ze waren nog geen euro per stuk. Ee paar gaten in de bodem boren voor de afwatering en je hebt prima bloempotten.. Ik heb in iedere emmer een aardbeiplantje gezet. Voor de slakken is het moeilijker om erbij te komen, en je kunt ze zonodig ook makkelijk verplaatsen met die hengsels.

Geplaatst:
1 uur geleden, Dahli zei:

Dat heb ik vanzelfsprekend gedaan. Ik heb niets puur in die kokosblokgrond gezet zonder voeding. Het enige dat ik op puur die blokken heb proberen te laten ontkiemen waren pompoenzaden. Dat was 3 x een drama. Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn (gebrek aan) skills liggen 😉. Ik heb het daarna vooral als vochtvasthoudend vulmiddel gebruikt door gewone potgrond. Dat was ok. Alleen vond ik die chemische lucht destijds dus nog steeds vreselijk.

Die shaglucht was vroeger.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:
3 minuten geleden, donaldk zei:

shaglucht

Ik weet van heel vroeger nog hoe shag ruikt 😉. Dit was chemisch. Ik heb me vorig jaar ingelezen en volgens mij komt het door het ontzouten van de kokosvezel om deze geschikt te maken als plantmedium.

Geplaatst:

@Dahli is mijn verwachting, elk jaar een keer in de aanbieding , vroeger dan 50 of 60 cent. Er zijn jaren geweest dat aanbod beperkt was tot die week, daarna niet meer in assortiment. Dus rest van jaar greep je mis. Dus direct op woensdag bij opening er staan en dan actie en gewone schap leegtrekken. Als voorraad beperkt is twee dagen later weer proberen.

Nee, maar er zijn sites die het week-end ervoor al de folder online hebben staan, kijk ook af en toe ,want wij krijgen ook geen action folder.

Home of the Turbo.

Geplaatst:
25 minuten geleden, donaldk zei:

Tuinschepjes 99 cent nu weekaanbieding 79 cent. Maar ze hebben ook een Gardena voor 4,88, maar niet van de multi serie die je stelen kunt zetten

De Gardena artikelen van de Action zijn een donkergrijze kunststof uitvoering. Ik weet niet of dat de nieuwe lijn van Gardena is, of speciaal de Gardena lijn voor de Action, maar ik vind het in elk geval helemaal niks. Die roze punten die ze hadden zie ik op kilometers afstand staan als ik mijn schepje ergens ‘even’ in de grond heb gestoken. Nooit een vind- en/of opruimprobleem. Maar met die donkergrijze dingen ben ik voortdurend alles kwijt. De goedkope schepjes van de Action kan ik zelf de bovenkant van het handvat nog neonroze schilderen 😜.

@loes klopt, je moet ze niet te zwaar belasten en dan zijn ze prima. Maar ik vraag zo nu en dan teveel van ze.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

@Dahli uit mijn hoofd is daar hier op dit forum vorig jaar ook een hele discussie over geweest. Ik heb ze dit jaar maar laten liggen. Ik gebruik nu voor de zaailingen oude, gezeefde aarde van vorig jaar, die ik eerder door de magnetron heb gehaald. Beestjes dood. Eventueel overlevende zaden trek ik er wel uit als zaailing. En dan meng ik deze arme grond met potgrond. Het is een experiment maar het leek me dat dat moet kunnen.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

@Tanja65 Nee die grijze plastic 'snoepscheppen'zijn van huismerk Garden touch, waren paar jar terug bijn nog dubbele van de huidige 66 cent. Gamma heeft dieGardena schepjes ook, maar dan in traditioneel blauw in plaats van grijs.

https://www.gamma.nl/assortiment/gardena-tuinschepje-smal/p/B582081?store=AMSZE

123

aangepast door donaldk

Home of the Turbo.

Geplaatst:
25 minutes ago, Tanja65 said:

Maar ik vraag zo nu en dan teveel van ze.

Het zijn TUINSCHEPJES @Tanja65,géén goudzoekersmateriaal of mijnwerkerstuigen!😅

Geplaatst:

Maa voor planten in vollegrond heb je zowat een pikhouweel nodig, niet een plastic volume snoepschep. Van staal heeft action ook van die hakjes, met drietand aan de andere kant, ook 99 cent.

Home of the Turbo.

Geplaatst:
3 minutes ago, donaldk said:

Maa voor planten in vollegrond heb je zowat een pikhouweel nodig, niet een plastic volume snoepschep.

Ligt eraan hoe 'vast' jouw tuingrond ligt.

Om die 40 boompjes in een ouder bos te kunnen planten 2 dagen geleden heb ik idd mijn pikhouweel moeten gebruiken.

Maar in m'n kas of m'n bakken heb ik dat houweel tot hiertoe nog nooit nodig gehad......

Geplaatst:

Nee, maar met deze kun je nog iets steken en wrikken

Garden Touch tuinschep 1

Met deze echt niet, bij volle schep natte grond, ben ik al bang dat handvat afbreekt:

Garden Touch multischep 1

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Heb je 100% gelijk in,maar die zwarte plastic schep is een VOEDERSCHEP,zoals bv voor kippen of varkens,maar géén tuinschep!

Geplaatst:

Zo wordt ie wel verkocht al staat nu op de site multi schep van garden touch.

Home of the Turbo.

Geplaatst:
7 uren geleden, Dahli zei:

Dit jaar verkopen ze vloeibare mest met alles er in, NPK dus.

Ook die kun je beter laten liggen want hij mist sporenelementen. Voor een paar centen meer koop je vloeibare mest met sporenelementen bij o.a. Lidl en Aldi. Ik kocht een paar dagen geleden bij de Aldi een paar flessen voor 1.99 euro/stuk.

Aldi_mest2.JPG

Aldi_mest1.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

De Action verkoopt niet alleen hun Chinese rommel,maar je kan er ook redelijk kwalitative producten vinden.Bijv. die lampen die ik een paar dagen geleden gekocht heb ,hebben hun kwaliteit nog niet kunnen bewijzen,maar de 3m lange stroomkabel die er aan hangt is MINSTENS EU kwaliteit.....

Geplaatst:

De potten, XXL keukenrol en kokosblokken doen het hier prima, de kokosblokken vooral om geen varenrouwmuggen in de couveuse van de zaailingen te introduceren..

Over de action kunnen we het allemaal eens zijn, goedkoop kent zijn prijs. Maar pessimistisch gezien gaan we er hier op het forum geen enkel verschil in maken, globaal gezien. Maak het verschil in je moestuin, dan doe je al goed genoeg...

Geplaatst:
20 uren geleden, jootje zei:

, een seizoen lang mee!

Dat is niet wat ik noem heel lang... Ik gebruik de ouderwetse leer/kanvas handschoenen en die gaan enkele jaren mee.

Al moet gezegd, je moet even zoeken voor je tegenwoordig een paar goed passende hebt gevonden, de plastic soorten hebben de overhand.

Geplaatst:

Snap ik Roelie. Maar ik weet zeker Roelie dat ik met geen enkele soort handschoen langer dan een jaar doe. Maar dat ligt aan mij…

Geplaatst:

Wat spook je er dan in vredesnaam mee uit? 🤣

Geplaatst:
15 uren geleden, Frans zei:

Voor een paar centen meer koop je vloeibare mest met sporenelementen bij o.a. Lidl en Aldi.

Dank voor de tip @Frans ! Ga deze week eens kijken daar.

Geplaatst:

19 minuten geleden, Dahli zei:

Ga deze week eens kijken daar.

Het is een seizoensproduct dat meestal niet zo vroeg verkrijgbaar is @Dahli . In het filiaal waar ik ze kocht stonden ze op de grond bij een kassa . Het kan best een restant van vorig jaar geweest zijn dat nu aangeboden werd.

De Lidl zal binnenkort wel met de jaarlijkse zadenverkoop beginnen. Goede kans dat hun vloeibare meststof dan ook al verkrijgbaar is.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
52 minuten geleden, Dahli zei:

Dank voor de tip @Frans ! Ga deze week eens kijken daar.

Volgens mij kwamen die groene flessen bij Aldi en Action en misschien ook Lidl/kruidvat, uit dezelfde fabriek. Dan scheelt 50 cent per L veel als dat je basis mest zou zijn. Ik heb geen auto, dus bij de 50% opruiming van de tijdelijke Aldi slechts een doosje meegenomen 12x1 euro, dus ik heb voorlopig genoeg;-).

Home of the Turbo.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik had even een dagje niet gekeken op de site en wat een reacties. :)
(Het was niet de bedoeling een discussie te starten of action wel of geen troep verkoopt en of ze wel of niet goed voor het personeel zijn.)

Toch zaten er wat goede tips tussen en dank daarvoor!

Geplaatst:

Bij Action staan de flesjes balkonplanten en kamerplanten of hoe ze het ook al weer aanduiden al weer op de site in (nieuwe) productenoverzicht en ik meen dat ik ze ook in winkel zag staan. 1,49/L. Balkon/terrasplanten had in mijn herinnering altijd wat meer voedingstoffen, was in ieder geval degene voor bloeiende planten en buiten die je moet nemen. Bio stond er nog niet, maar ja dat is altijd Vinassekali, dus enkel N en K, geen P voor wortelen en bloei.

Action.com
No image preview

Green Boots plantenvoeding Balkon- en potplanten | Action NL

Vloeibare plantenvoeding. Speciaal voor planten in potten en op het balkon. | Bezoek vandaag jouw favoriete Action winkel in Nederland!

Action.com
No image preview

Green Boots vloeibare plantenvoeding | Action NL

Geef jouw kamerplanten een boost met deze vloeibare plantenvoeding van Green Boots. Speciaal ontwikkeld voor potplanten, zodat ze gezond en sterk blijven. | Bezoek vandaag jouw favoriete Action winke

Oh ja ik zie nu dat de gazonmest in de aanbieding is vanaf morgen 3 Kg voor €3,33. Is veranderd, want er staat nu op de doos 'plant based' in plaats van aangevulde kippenmest (al die 800 grams doosjes bij Action, bevatten allemaal dezelfde gedroogde kippenstront, niks meer), dus vast op basis van Vinasse? In het verleden had Action van die kleinendoosjes vegan planten voedingskorrels. Dus wie kijkt er wat de waarden en samenstelling is?

Action.com
No image preview

Green Boots gazonmest | Action NL

Geschikt voor 60 m². Snel en duurzaam herstel. Verbetert de gazondichtheid. | Bezoek vandaag jouw favoriete Action winkel in Nederland!

aangepast door donaldk

Home of the Turbo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.