Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

MTFD april ( 2025) 2026 Appelvrouw

Featured Replies

Geplaatst:
Op 9-2-2026 om 21:42, acpronk zei:

Heeft niemand die meer

Ik heb hem niet meer nee. Ik heb ze niet gestekt aan het einde van het seizoen en de planten in de kas doen het niet meer. Ik had nog een stekkie bij mijn zusje staan maar die doet het volgens mij ook niet meer.

Geplaatst:
  • Auteur

Dat is ernstig Jorieke en AC! Ik heb nog een hoopvol berichtje uit naar de Fransen gestuurd..die hebben vorig jaar een stek van Jorieke gehad.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Op 1-2-2026 om 13:01, appelvrouw zei:

Roodlof Pintone TT

Ik zou hier wel een paar zaden van willen als jecnog hebt.

Geplaatst:
1 uur terug, appelvrouw zei:

Dat is ernstig Jorieke en AC! Ik heb nog een hoopvol berichtje uit naar de Fransen gestuurd..die hebben vorig jaar een stek van Jorieke gehad.

Ik heb herfst 2024 ook 2 planten aan vrienden buiten de MTF gegeven, even vragen hoe het ervoor staat.
Moet de plant dan maar even naar kantoor halen en koesteren.

Geplaatst:
  • Auteur
2 uren geleden, Gitta zei:

hier wel een paar zaden van willen

Die reserveer ik voor je Gitta en ook de veldsla mâche ronde maraichère👍

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:

Bergbasilicum

Vincent heeft wel, ik heb gevraagd of hij wat mee wil nemen.

Zelf schat ik de kans dat ik kom op minder dan 10%, ik heb nog wat achterstallig werk wat ik moet inhalen. Maar wellicht gaat het toch sneller dan verwacht.

Geplaatst:

Bergbasilicum

Heeft niemand die meer,

Ik heb nog wat stokoud zaad. Kan het proberen. Stekken is makkelijker als iemand nog wat heeft.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
  • Auteur

Eerlijk gezegd denk ik dat het niet uit zaad te vermeerderen is.. in ieder geval niet de variëteit die wij hadden, de groene.

Geplaatst:

Degene die hier op het MTF rondgaat die bloeit niet, althans niet in de 3 jaar dat ik deze teel noch dat ik er in het draadje over gelezen heb.

Geplaatst:

Ik heb zaad geoogst van mijn kardoenen, wil je daar wat van?

Geplaatst:
  • Auteur

Ja wil ik wel, dank!

Geplaatst:

Ik hen wel Heemst voor je Appelvrouw

Geplaatst:
  • Auteur

Dank Worteltje graag!

Geplaatst:

Top!

aangepast door Wortel

Geplaatst:

Hoi @appelvrouw ! Ik vond nog heel oud zaad van mariadistel, ik kan voor je proberen om te kijken of er nog iets opkomt? Verder heb ik ook zaad van wilde oregano/marjolein uit 23, dat doet het denk ik nog wel. Is dat wat je wilt, dan kan ik dat ook voor je zaaien? Er is veel verwarring in de termen oregano/marjolein/marjoraan, al dan niet wild. Ik plak hier even een stukje uit een blog die ik daarover op internet vond. Als je echte marjoraan zoekt kan ik je helaas niet van dienst zijn.

IMG_4599.jpeg

Enne, als de rankspinazie zaailingen blijven leven, dan houd ik me aanbevolen voor eentje! Volgens mij is dat een vaste plant? Misschien nog een paar extra stekjes maken nu het weer belooft twee weken achtereen zacht te zijn?

Geplaatst:

Ik heb net even mijn zadendoos doorgespit en kwam nog zaad tegen van ‘jack-be-litte’ , een klein oranje pompoentje. Hij klimt maar kan ook over de grond kruipen, zo hadden wij hem afgelopen jaar. Wel als hij pompoentjes krijgt zorgen dat deze in de zon liggen ivm rijpen. Wij vonden ze lekker.

IMG_3999.jpeg

Ik heb ook nog oud zaad (‘22) liggen van een ‘mini-pompoen’, ik vermoed baby bear maar weet het niet zeker. Die ga ik zelf ook proberen maar wie weet komen ze allemaal nog op. Zeg het maar.

Ps een paar zaadjes van de spinazie butterflay zou ik wel erg fijn vinden. Dan houd ik hem apart en laat hem doorschieten, kan ik volgend jaar deze zaaien.

aangepast door Tanja65

Geplaatst:
  • Auteur

Die Jack be little vind ik wel leuk, geen idee van de smaak ik heb er altijd een beetje een idee bij van flauwige Jack-soorten. Maar ik vind ze wel erg leuk om te zien dus graag een paar zaadjes of zaai je hem al?

De mariadistel moet binnen twee jaar eigenlijk weer gezaaid worden dus dat is hem niet. En wat de marjolein/oregano betreft ga ik voor al wat grotere plantjes..anders wordt het toch niks hier in het bos, Ik heb erg weinig zon plekken om zaailingen te laten groeien.

Spinazie, natuurlijk ik bewaar wat zaadjes voor je!

Geplaatst:

Wij vonden de jack-be-litte erg lekker. Er schijnt nu zelfs wen verbeterde versie te zijn volgens Vreeken, maar voor ons hoefde hij niet verbeterd te worden. We hebben de meeste lekker in de oven gestoofd en de rest door de soep gedaan. En nee ik zaai hem dit jaar niet zelf, ik ga voor die andere zaadjes opmaken. Of misschien bedenk ik me nog. Zal ik ‘m gewoon voor je voorzaaien? Of liever zelf zaaien? In dat geval heb ik nog twee zaadjes over, de andere twee houd ik zelf.

Ik ga de mariadistel gewoon proberen, ook voor mijzelf. Je weet maar nooit.

En ja spinazie graag.

Geplaatst:
  • Auteur

Ok ik kan hem nog zelf zaaien hoor er is nog tijd zat dan.

Wb de rankspinazie voorlopig zijn de eerste opgekomen zaailingen op sterven na dood. Ik hoop dat ze bijkomen, ik vertroetel, geef licht water en kamertemperatuur, ik begrijp het eigenlijk niet zo goed waarom dit gebeurd🤷🏼‍♀️. Ik heb nog twee potjes buiten waar nog niets in is opgekomen dus er zijn meer kansen

Geplaatst:

Ik wacht gewoon af 😉

Geplaatst:
  • Auteur

Er was iemand die Nepeta plantjes zocht toch? Vandaag wat opgepot.

IMG_7291.jpeg

Geplaatst:

Nepeta graag...😊

Geplaatst:
  • Auteur

Ok Cisca zeker!

Geplaatst:

Heb je misschien voor mij een nepeta over?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.