Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Aanbiedingen voor de moestuin 2026

Featured Replies

Geplaatst:
22 uren geleden, Bernaar zei:

Ah,OK.....

Ik was in de veronderstelling dat jouw geposte specs van de 'nieuwe' in de Action waren....😉

@Bernaar @redzebra ik ben speciaal naar de action gegaan, flinke omweg. Maar even stout geweest en de plakbandjes losgemaakt. De lamp zat klem dus deze toch niet uit de doos geschoven om het etiket te kunnen lezen.

Maar wel het losse velletje bekeken totdat ik leesbare characters vond. Ik zou dat ook eens doen en dan zie je waarom ik het 50W lampje toch maar teruggezet heb. Want ik heb al 2 32 Wattertjes.

Hint: diffuserkap.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:
2 uren geleden, Dahli zei:

@rorror Ik had geen link geplaatst. Ik had alleen vermeld dat de groente- en bloemenzaden bij Action weer voorradig waren. Van vorig seizoen weet ik nog dat sommigen daarop aan het wachten waren. Vandaar het bericht.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar op action site staan ze nog niet. Dus er is nog geen link, wel een paar kweeksetjes en bijenmix.

Home of the Turbo.

Geplaatst:
1 uur terug, donaldk zei:

Maar was het gewicht ook 2,5 maal 650 gram?

Ik heb geen laboratoriumtest uitgevoerd Donald en ben uitgegaan van de literprijs die Action zelf aangeeft. Die is gelijk.

1 uur terug, donaldk zei:

maar op action site staan ze nog niet

Dan zijn de zaden hoogstwaarschijnlijk nog niet online te koop. Afgelopen vrijdag in de fysieke winkel wel. Ik heb geen foto gemaakt als bewijs 😉.

Geplaatst:

@dahli Actiion verkoopt online enkel een apart assortiment van vooral grote en dure zaken, die niet in de winkels te koop zijn, dus zeker geen zakjes zaadjes. Ik zag trouwens ook tomaat in de winkel en die staat er niet tussen.

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Vanaf woensdag bij de Lidl. 😊🧅🥔🧅🥔🧅🥔

IMG_4004.png

aangepast door jootje

Geplaatst:
9 minuten geleden, jootje zei:

bij de Lidl

Ik baal zo ontzettend dat we hier in ons stadje (eigenlijk gewoon groot dorp) geen Lidl hebben 😟.

Geplaatst:

En de Week voor de Kokosblokken, moestuinbakken en zaadjes is hier bij de nationale Grow Shop: Action, vanaf woensdag 11-2.

Knipsel.PNG

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Hè, ik was net een week te vroeg met aanschaffen (€ 14,95).

Mijn eerste beoordeling, vóór gebruik: redelijk stevig. Nog afwachten hoe stevig de poten onder belasting zijn.

Makkelijk verplaatsen? Dat kan wat tegenvallen, als helemaal vol (tot 4,5 cm onder de bovenste rand) met potgrond. Bij natte grond weegt een liter grond tegen de 0,9 kg (denk ik).

Met mijn tooltje heb ik even de bruikbare inhoud berekend (tot 4,5 cm onder de bovenste rand; alles binnenmaten:

Inhoud_Kweektafel_Action.png

36,57 liter. Dat kan tot 36,57 x 0,9 = 33 kilo wegen. Zonder gewicht bak, en zonder bovengronds gewicht van planten. Op je eentje is dat lastig te verplaatsen. (33 kilo is ongeveer twee volle bierkratten of drie gewone stoeptegels.). Door twee personen goed te doen.

Geplaatst:
23 minutes ago, henkg said:

Hè, ik was net een week te vroeg met aanschaffen (€ 14,95).

Ja, ik ook. Scheelt maar liefst € 10,- op de vijf die ik in totaal gehaald heb 😉. Ik verwacht dat ze jaren meegaan, net als de kleine groene kweekbakken met kap.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Lastig te verplaatsen ? Loopt wel los denk ik. Als je een zak van 40 liter potgrond kunt tillen dan lukt zo'n bak ook wel lijkt me.

Ik ga er trouwens ook 1 halen.

Geplaatst:

Ik had zo'n bak maar dan niet van de prijsvechter maar van Elho, jaren geleden al. En die was zeker niet makkelijk te verplaatsen alleen. Het gaat dan niet om het gewicht maar ook om de vorm van de tafel: als je hem over de grond sleept (al dan niet per ongeluk) dan knikken de poten door het gewicht. Altijd met zn tweetjes doen dus, zou mijn advies zijn.

Geplaatst:

@henkg de poten zijn stevig genoeg, zolang de bak om de een of andere reden onder zware belasting (veel regen bv) niet omvalt. Het gewicht en poot werkt dan als een hefboom en de poten kunnen dan inscheuren juist op de verbinding met de bak. Het is dus van belang om ze stabiel te zetten en hier rekening mee te houden. Ik heb vier van die bakken, ze staan continu buiten, 3 voor aardbeien 4 jaar geleden gekocht en eentje 2 jaar geleden, die gebruik ik zonder poten voor stekken. Die laatste vooral gekocht om een paar ingescheurde poten bij de andere te vervangen, evenwel sinds ik wat beter oplet is dit niet meer voorgevallen.

Geplaatst:

Elho potten verkochten ze vroeger ook bij Action. Maar Elho moestuinbakken hebben je zowel in dit soort maat, als in tweemaal zo breed of wil je het diep noemen, van voor naar achter. Die kun je moeilijk aan de achtkant vastpakken. Inderdaad meer als een heupwasmand dragen, maar dan iets meer op de buik dat je er met je onderliggende had ook bij kan om te dragen. Ook zonder de losse poten blijven deze bakken te gebruiken. En tegen de nu ze er staan alvast halers, ik had het voorspeld twee euro minder in de actieweek;-). Het is een keuze; hebben = hebben.

aangepast door donaldk

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Oh ja plastic is te lassen met een soldeerboutje. Eventueel wat nietjes of extra plastic te versteviging of afwerking. Of te lijmen. Ik heb ooit de regenton gemaakt, die had meerdere scheuren in de bodem in de oorspronkelijke gietnaad alsook daarbuiten.

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Bij de Lidl pootuitjes en aardappels. Heel leuke rassen. Had paar jaar terug Linda gekocht en nu gewoon bij de lidl

Geplaatst:
Op 8-2-2026 om 21:07, donaldk zei:

Elho potten verkochten ze vroeger ook bij Action. Maar Elho moestuinbakken hebben je zowel in dit soort maat, als in tweemaal zo breed of wil je het diep noemen, van voor naar achter. Die kun je moeilijk aan de achtkant vastpakken. Inderdaad meer als een heupwasmand dragen, maar dan iets meer op de buik dat je er met je onderliggende had ook bij kan om te dragen. Ook zonder de losse poten blijven deze bakken te gebruiken. En tegen de nu ze er staan alvast halers, ik had het voorspeld twee euro minder in de actieweek;-). Het is een keuze; hebben = hebben.

Die van Elho daar zaten de poten aan vast inderdaad, en die waren ook hol (dus daar ging ook grond in) en zorgden voor de afwatering.

Hebben deze bakken van de Action ook afwateringsgaten?

Geplaatst:
1 hour ago, Ikbeginbijmezelf said:

Die van Elho daar zaten de poten aan vast inderdaad, en die waren ook hol (dus daar ging ook grond in) en zorgden voor de afwatering.

Hebben deze bakken van de Action ook afwateringsgaten?

Mijn 'oude' van Elho hadden een bijhorend,los meegeleverd afsluitkapje met fijne gaatjes zoals een zeef om de bovenkant van de poten af te sluiten,daardoor ging er weinig zand in de poten.

Deze hebben 3 gaatjes voor de afwatering, waar de poten komen te zitten.

Er is een rand van een 3-tal cm,zodat je grond niet uitdroogd tot op de bodem.

kweekbak.jpg

Geplaatst:

Nee dat is het voordeel van dit nieuwere Action model, dichte bak. Dus ook binnen te gebruiken of zonder poten in de vensterbank. Wil je gaten moet je boren. Het vorige model had een sleuf met inzet en bij de poten kon er ook wat in de poten komen,

Home of the Turbo.

Geplaatst:
Op 8-2-2026 om 22:05, Mellie zei:

Bij de Lidl pootuitjes en aardappels. Heel leuke rassen. Had paar jaar terug Linda gekocht en nu gewoon bij de lidl

Vanaf woensdag?

Tips voor soortjes? Aardappels enkel kruimig=patat aardappels. Ben van Bintje. Maar bijna niets kan tegen pythophthora, zeker Bintje niet, want ja die is pas in september soms zelfs oktober goed.

Ik heb het nog eens nagekeken, maar staat niet in de folder.

aangepast door donaldk

Home of the Turbo.

Geplaatst:
15 minuten geleden, donaldk zei:

Nee dat is het voordeel van dit nieuwere Action model, dichte bak. Dus ook binnen te gebruiken of zonder poten in de vensterbank. Wil je gaten moet je boren. Het vorige model had een sleuf met inzet en bij de poten kon er ook wat in de poten komen,

Ik zie bij de foto van Bernaar toch echt 3 gaatjes

Geplaatst:

@donaldk Ik heb van de week wat gehaald. Dit lag er in ieder geval en volgensmij nog 1 andere soort (ook vastkokende) aardappel en een zakje met mix uitjes.

20260210_232805.jpg

20260210_232829.jpg20260210_232835.jpg20260210_232835.jpg20260210_232840.jpg

20260210_232813.jpg

Geplaatst:

Volgens mij stonden die uitjes een paar weken geleden in de folder.

Ik heb ook nog ui zaadjes liggen denk ik van de lidl van afgelopen jaren, is dat ook nog voor dit najaar, als ik straks zaai, heb ze niet bij de hand. Vorig aar was ik laat met poten en werden de stelen weggevreten. Nu stonden er wat steeltjes boven de grond. Vastkokend koop ik niet, want eet ik niet ten tweede in de winkel vaak voor een appel en een ei te koop.

Home of the Turbo.

Geplaatst:
1 uur terug, loes zei:

Oh dan is dat weer veranderd. Vroeger was het vaste poten met gleuf met inzet, later dichte bak met losse poten en nu dan bak met gaatjes en losse poten.

Home of the Turbo.

Geplaatst:
6 uren geleden, loes zei:

Ja, die drie gaatjes zie ik daar ook. Bernaar's tekst is niet helemaal duidelijk, ik denk dat zijn foto de Elho-variant betreft, niet het huidige model van de Action. Die van mij (Action, 01-2026) ziet er zo uit:

Kweektafel_Action.jpg

Het gaatje vind ik aan de kleine gat, maar uitboren is een kleine moeite. Afdichtkapjes zitten er niet bij.

Hoogte van het "muurtje" rondom het gat: 4 cm.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.