Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Mijn kippen zijn dol op yoghurt......

Featured Replies

Geplaatst:

00264331341920165.JPG

00380471341920214.JPG

01044281341920233.JPG

01466531341920240.JPG

Zo eens in de één à twee weken zet ik een schaaltje yoghurt voor de kippen neer. Ze weten het precies. Als ik de ren binnenkom, stuiven ze op me af, ik kan het kommetje nog net neerzetten. En dan maar eten/drinken. Hun kammen en lellen zitten onder, als het teveel wordt, schudden ze zich even en dikke druppels op het verenkleed worden door een ander voorzichtig opgepikt. Prachtig om te zien!

Geplaatst:

De kippen van de buurman krijgen meel met melk ( natuurlijk is dat om vette kippen te krijgen ) die zijn daar ook gek op.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

En ik geef ze karnemelk Vinden ze heerlijk

Kan ze dus ook kefir geven, ben er zelf momenteel een beetje zat van.

Geplaatst:

Kippen zijn rare beesten ik hoor de gekste dingen wat ze lekker vinden,

ken een vrouw die zweert dat ze koude thee zo lekker vinden

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Kippen heb ik helaas niet maar onze katten zijn ook dol op yogurt!

Leuke beesten die kippen van je!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Hele leuke foto's

• 6 maanden later ...
Geplaatst:

Hoevaak mogen ze eigenlijk yoghert.

Nu het winter is en ik ze extra wil voeren voor de kou krijgen ze dagelijk yoghurt.

Kan dat kwaad ? omdat ik bij harmony leest dat ze dat maar een enkele keer krijgen??

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Geplaatst:
  • Auteur

Ik denk dat je wel één keer in de week yoghurt kunt geven. Geen idee of iedere dag kwaad kan.

Maar in de winter krijgen ze hier ook één keer in de week multivitamine. Ik heb bruistabletten van het Kruidvat oid, ik los er eentje op in een liter water en doe dat in een flinke bak water.

Groetjes, Monique

Geplaatst:

Ik eet zelf kwark als ontbijt en daar blijft altijd zo'n plasje vocht van over in het bakje, dat meng ik met een paar druppels multivitamines en dat krijgen mijn kippies 1 of 2 keer per week, vinden ze inderdaad erg lekker !!

Ik snij ook weleens een perssinaasappel in 2en die ik met een hele grote prikker vast zet in de grond (zodat ie niet om kan rollen) en daar zijn de meisjes ook dol op !!

Geplaatst:
  • Auteur

Wat grappig, sinaasappel

Ze krijgen hier wel regelmatig een appeltje. Die halveer ik en leg ik in de ren.

Geplaatst:

dat doe ik ook weleens, een appeltje, maar dan nog prik ik er een grote metalen pin doorheen, zodat ie niet om kan rollen

Geplaatst:

Yoghurt geef ik wel eens in de winter. Met een paar rozijnen en havermout erdoorheen als het echt koud is. Worden ze heel blij van.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

• 2 weken later...
Geplaatst:

@ bubbels.

Dat heb ik vorige week voor het eerst gegeven haha nu zijn die rozijnen nog belangrijker dan de yoghurt.

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Geplaatst:

Ik heb kippen die alles eng vinden. Boontjes,komkommer,tomaatjes,worteltjes,eigenlijk veel kleurtjes,dat gooien ze gewoon er uit. Appels vinden ze wel lekker,net als een korstje brood.Maar als er iets bij hen ligt wat ze niet kennen,rennen ze het nachthok al kakelend in,om er niet weer uit te komen voordat ik het weg haal.

Rijst en maceroni,sla lusten ze dan weer wel.Zal eens een schaaltje yoghurt proberen.

Geplaatst:

Ik hang regelmatig iets op in de ren.

Een maiskolf of een kropje van t een of ander.

Vinden ze prachtig.

Ze moesten eerst wennen aan het gezwiebel van het touwtje, maar vinden het nu prachtig!

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.