Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Goldfish & Mevrouw Groen, ruilen moet je in de lente doen

Featured Replies

Geplaatst:

Hoi,

We zijn erg druk met verhuizen (binnen Gouda) en hebben na de MTFD op 8 mei ook nog een bijzonder dubbelfeest te vieren, zodat het tuinieren er bij inschiet dit voorjaar. Maar voor de MTFD maken wij graag tijd.

Een eerste versie van ons aanbod:

• haal & breng service Vreeken , haal & breng service Fruitbomen.net of andere aanbieders in de omgeving van Gouda/Bodegraven.

• kweekpotten in vele soorten en maten, laat weten wat je zoekt

• Calamondin (plant, 30cm exclusief pot). Deze kruising tussen Kumquat en Mandarijn levert je kleine mandarijnachtige vruchten op die je met schil en al kan eten. De schil is zoet, het vruchtvlees/sap is zuur. Kan korte tijd ongeveer vier a vijf graden vorst aan, mits uit de wind.

• Meyer Citroen (plant, 20cm exclusief pot) deze oude kruising tussen Sinaasappel en Citroen, levert een milde citroen op met een vleugje Sinaasappel. Vijf graden vorst is ongeveer de max.

• Rangpur Lime (plant, 20cm exclusief pot) , kruising tussen mandarijn en cederappel (sukkade), erg zuur, kan nog wat meer vorst hebben dan de andere twee citrussen die ik aanbied.

Voor de citrussen vraag ik 3 euro of een leuke tegenruil.

• Tomatenzaailingen: geen idee nog wat ik ga zaaien en of ik over zal houden. Wordt vervolgd, maar zal vooral om cherry tomaten gaan (voor de kas) en daarnaast phyto resistente rassen (voor buiten)

Vraag

• pepers uit de Aji groep zoals Lemon en Crystal (?)

• milde pepers

• zaailing van phyto resistente tomaten rassen

• zaailing van leuke vleestomaten, zodat ik een tuinvriend blij kan maken

• zaailing snackkomkommer

• Eventueel zaailingen/stekken van planten die goed tot recht komen in de keuken

20260228_131054.jpg

20260228_131044.jpg

Geplaatst:

Er staat 8 mei, maar de MTFD is op 25 april 😉

Leuk lijstje! Ik heb wel interesse in 4x de Calamondin en eventueel in kweekpotten. Ik weet niet wat jullie precies beschikbaar hebben, maar 3, 5 en 10 liter kan ik wel een aantal van gebruiken. Eventueel ook nog wel iets van fruitbomen.net, maar dat bekijk ik dan tegen die tijd even.

Als tegenruil heb ik denk ik diverse dingen op jullie lijstje beschikbaar. Ik ga de snackkomkommer 'Monika' zaaien, een ras uit Duitsland en de Kalimero (F1) dus kan er extra zaaien. Ook diverse peper- en tomatenzaailingen beschikbaar. Zie mijn lijstje: https://www.moestuinforum.nl/topic/57841-ruillijst-loraine-mtfd-april-2026/

Geplaatst:

Hey, tof dat jullie ook komen! Ik heb zeker interesse in de Vreeken service, laat je tegen die tijd weten wat precies. Bestellen bij Vreeken durf ik nog steeds niet echt.

Ik heb ook interesse in de calamondin, zie dat ik net te laat ben. Misschien kunnen jullie zaadjes uit een vruchtje bewaren? Ik wil wel proberen deze zelf op te kweken dan. En qua kweekpotten heb ik wel interesse in een aantal p11 en p9 potjes als je die hebt. Die verslijt ik harder dan ik ze kan aanslepen.

Qua pepers kan ik je een bishop’s crown aanbieden? Hij wordt omschreven als een milde chili, en ziet er geweldig uit. Tomaten moet ik nog gaan zaaien maar dat zal wellicht ook wel lukken. En voor de rest zou ik even in mijn zadendoos moeten snuffelen. Later.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik zou wel graag 3x Citroen en 3x Lime willen. En ik stuur je een apart mailtje voor Vreekens, voorraad status van mijn wenslijstje is mij niet duidelijk maar mocht je daan heen gaan graag!

Geplaatst:

Ha GF en WB! Fijn dat jullie er ook zijn, hopelijk is 25/4 ook voor jullie een goede datum. Vraagje, ga je sunviva en of eventueel een andere resistente tomaat zaaien en mag ik er dan van?

Ik kan basilicum voor je zaaien als je wilt of een bijdrage geven.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ga je een housewarming geven voor de MTF leden, of een westelijke MTFD?

In mei heb ik sowieso meer tijd dan in april, dus dan zou ik wel van de partij kunnen zijn, maar dat is wel een vrijdag dus vrouw moet dan wel werken☹️

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.