Geplaatst: 16 uren geleden16 u Ik knip de ranken eigenlijk nooit terug. Ik haal alleen de slechte bladeren eraf. Ik moet hem dan wel proberen te volgen in mijn bak. Want ze gaan door elkaar heen. Je hebt mijn gele emmers gezien eronder? Vorig jaar kreeg ik van de Hercules nog nieuwe pompoenen die erover hingen, dus ik heb het zo gelaten, maar bij de Ayote misschien anders.
Geplaatst: 15 uren geleden15 u @Petrasmoestuin Ik moet ze wel in toom houden omdat ze anders de hele tuin overnemen. Die ranken groeien 30 cm per dag. De planten nemen ongeveer 7 meter in de breedte in beslag, dat vind ik genoeg 😉. Iedere dag zie ik wel 2 of 3 nieuwe ranken. Maar misschien komt dat wel omdat ik ze terugknip dat ze zo uitlopen. Hier groeien de nieuwe vrouwen allemaal aan de nieuwe ranken. Misschien heb je er iets aan.
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Ja dat bedoel ik. Als ik ze niet knip, dan kunnen ze aan de nieuwe ranken groeien. Maar vaak doet snoeien, groeien. Dus ik weet het even niet meer.
Geplaatst: 56 minuten geleden56 min Die groene ayote is wel een “ lastige” vind ik. Had er twee…best groot al, maar toch niet bevrucht…dus weg. Later weer een die bleef leven…niet groot, maar die legt niet het loodje denk ik. Weer later nog 1, die is nu het grootst en het mooist. En een kleintje kwam erbij. Maar dat is nog afwachten of ie er toch niet afdondert. De groene ronde is een sweet mama, die kwam het eerst….hij kreeg nog 4 broertjes en zusjes…wel aflopend in maat. Maar dt geeft niet. Vond deze pompoen vorig jaar erg lekker. Die ronde slangen zijn duidelijk twee soorten. ( uit een zakje) ik had er meer van verwacht, maar goed, er liggen er drie. Er ligt ook een pompoen Anna…soort butternut. De vier! Honeynut planten doen het best okee..maar amper bloemen, of het zijn alleen mannen. Geen pompoenen dus bij alle vier de planten. Volgend jaar op nieuw proberen. Thuis bij de gekochte butternut plant liggen 4 pompoenen. En verdraaid…1 babybear komt eraan! Als je niet het aantal planten meerekent dan heb ik best veel pompoenen! 😊😂
Geplaatst: 28 minuten geleden28 min 23 minuten geleden, jootje zei:Die groene ayote is wel een “ lastige” vind ik.Ze zijn wel prachtig als ze er eenmaal zijn, mooie exemplaren heb je!Ik vind het ook een raar pompoenenjaar. De ayote gaat hier na 2 maanden toch produceren. Maar de Sweet mama waarvan ik 1 plant in de voortuin heb, heeft zichzelf vrij vroeg getopt. Hij maakt ook geen extra uitlopers. Dat blijft dus bij 1 vrucht. Is dat bij jou ook zo bij de SM? De andere SM plant die ik had heb ik weggegeven. Maar ik ben ook net als jij best tevreden hoor.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.