Geplaatst: 1 uur geleden1 u Hoi allemaalBij toeval dit forum tegengekomen en al een klein beetje gelezen in een topic dat mij eventjes aanging.Ik dacht, waarom niet aanmelden? Vandaar dit voorstel topic.Ik ben dus Giselle en ik geef toe dat ik helemaal nieuw ben in het moestuinieren.Mijn strategie momenteel is gewoon doen en we zien wat er gebeurt, haha.Vermits ik beginner ben heb ik niet zo een uitgebreide plek of meerdere bakken, enkel eentje.Ik heb onlangs zo een pakketje hout voor een vierkante meter moestuinbak bij Intratuin gekocht, dus daar start ik mee.9 vakken zullen al voldoende zijn denk ik, uitbreiden kan altijd nog.Ik zit nog te dubben of ik het hout ga behandelen zodat het wat langer mee kan gaan dan een seizoen 🤔Voorlopig heb ik de volgende groentjes voorgezaaid: bol courgette, lente-ui, kers-tomaatjes (oranje) en aubergine.Deze komen al op en kan ik bijna gaan uitplanten, vooral de bol courgettes groeien goed (heel erg blij mee).Voor mijn man hebben we twee bakken op poten enkel en alleen voor aardbeien.Ook heb ik wat bloemetjes gezaaid, bvb de Tagettes (Afrikaantjes) om tussen de groentenplanten te zetten. Daar komt zo goed als niks van op (vorig jaar zelf zaadjes geoogst van de Tagettes die ik had en ze doen het slechter dan gehoopt). Heb maar twee kleine beginnende plantjes 😶.Ik heb ook Cosmea gezaaid en heb 12 zonnebloem zaadjes die uitkomen (had gehoopt dat er van die oude zaadjes die ik vorige week terug vond er zeker eentje zou opkomen maar waarempel, ze komen alle 12 op. Geen idee waar ik ze ga kunnen zetten, oeps.Tips en tricks zijn zeker welkom, ik hoop dat ik hier kennis kan opdoen en af en toe vragen kan stellen.Groe(n)tjes, Giselle
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Hoi Giselle, welkom hier!Al doende leert men, toch?Gewoon lekker beginnen en wie weet komt er nog een bak bij en dan nog één en nog één...Ervaringsdeskundige hier en ik ken er hier nog wel een paar...😄En van vragen wordt je wijzer!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 19 minuten geleden, Giselle zei:maar waarempel, ze komen alle 12 op. Geen idee waar ik ze ga kunnen zetten, oeps.Heel herkenbaar, ook wat de Afrikaantjes betreft. Hier precies hetzelfde. Welkom hier!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Hoi Giselle en welkom! Leuk dat je je even voorstelt. Je gaat vast heel veel informatie vinden hier op het Moestuinforum, en anders kun je het gewoon vragen.
Geplaatst: 59 minuten geleden59 min Welkom op het forum! Leuke manier om te beginnen zo. Als tip kan ik je in ieder geval alvast meegeven om de courgette niet in je vierkante meter bak te zetten. Kan wel, maar dan is er geen plek meer voor andere groentes. De courgette wordt zo groot dat hij anders alles verdrukt. Aubergine heb ik zelf geen ervaring mee, maar volgensmij geld daar hetzelfde voor.
Geplaatst: 36 minuten geleden36 min Auteur Dankjulliewel allemaal voor het welkom heten 😊7 minutes ago, Loraine_ said:Welkom op het forum! Leuke manier om te beginnen zo. Als tip kan ik je in ieder geval alvast meegeven om de courgette niet in je vierkante meter bak te zetten. Kan wel, maar dan is er geen plek meer voor andere groentes. De courgette wordt zo groot dat hij anders alles verdrukt. Aubergine heb ik zelf geen ervaring mee, maar volgensmij geld daar hetzelfde voor.Ook de bol-courgette? Ik dacht dat die een kleinere versie zou zijn van de gewone. Ook omdat de courgette zelf dus kleiner is en minder plek nodig heeft 🤔
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.