Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Chinese tomatensoep

Featured Replies

Geplaatst:

Misschien maar even een grote pan chinese tomatensoep maken dit weekend van de tomatenoogst van vorig seizoen .

En mijn recept baseer ik op 2 chinese recepten van youtube: deze:

en:

En dan pas ik het hier en daar nog een beetje aan. Lang niet zoveel ve-tsin erin, en ik pel mijn knoflookteentjes ook eers netjes...

Heerlijke soep, lekkerder dan wat je bij de afhaalchinees krijgt.

Geplaatst:

Moet ik ook een keer proberen?

Als je hem maakt, zet je dan het recept uitgeschreven hier even in het topic en wat foto's?

Edit: Ik heb je topic afgesplist van nasi en bami topic.

Geplaatst:
  • Auteur

Nouja, het recept wordt je in de filmpjes duidelijk. Ik heb het meerdere malen gemaakt zonder me exact te houden aan een recept. Ik ben meer van een beetje van dit en een beetje van dat, dus het recept is niet altijd hetzelfde. Bovenstaande recepten verschillen ook van elkaar.

Naar mijn mening hoort er appelmoes te gaan in Chinese tomatensoep, en blokjes gekookte kipfilet, maar heb je bijv genoeg verse appels kan dat ook en wil je geen kip in de soep kan dat ook. In plaats van tomatenpuree kun je zelfgemaakte passata uit eigen tuin gebruiken, je kan de hoeveelheid ve-tsin , suiker of wat voor andere ingredienten dan ook naar eigen smaak aanpassen, Gewoon proeven tijdens het koken totdat het perfect is.

Edit : toch zal ik tzt wel even foto's maken van hoe ik het doe. Ik wil eigenlijk ook een hele grote pan soep maken , en een x-aantal mason jars met chinese tomatensoep te gaan pressurecannen, voor de voorraadkast. Want er gaan ook allerlei dingen in die ik meestal nooit allemaal in huis heb, en het is altijd makkelijk als je even sne een pot soep kan opwarmen,,, Ik weet alleen niet of ik er dit weekend al aan toekom.

aangepast door driepinter

Geplaatst:

Ik ben dol op Chinese tomatensoep!

Ik ben het met de vraag van Rortor eens..en als je er hier een topic over maakt kan je ons dan ook verwennen met je eigen recept? Een link of twee en een beetje van dit maar kan ook een beetje van dat.. nee joh kom op volgens mij kan jij er best een recept voor ons uithalen! Volgende keer als je het maakt en je vind het lekker gewoon opschrijven.. recept van de dag!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.