Geplaatst: 12 mei12 Mei Misschien maar even een grote pan chinese tomatensoep maken dit weekend van de tomatenoogst van vorig seizoen .En mijn recept baseer ik op 2 chinese recepten van youtube: deze:en:En dan pas ik het hier en daar nog een beetje aan. Lang niet zoveel ve-tsin erin, en ik pel mijn knoflookteentjes ook eers netjes...Heerlijke soep, lekkerder dan wat je bij de afhaalchinees krijgt.
Geplaatst: 12 mei12 Mei Moet ik ook een keer proberen?Als je hem maakt, zet je dan het recept uitgeschreven hier even in het topic en wat foto's?Edit: Ik heb je topic afgesplist van nasi en bami topic.
Geplaatst: 12 mei12 Mei Auteur Nouja, het recept wordt je in de filmpjes duidelijk. Ik heb het meerdere malen gemaakt zonder me exact te houden aan een recept. Ik ben meer van een beetje van dit en een beetje van dat, dus het recept is niet altijd hetzelfde. Bovenstaande recepten verschillen ook van elkaar.Naar mijn mening hoort er appelmoes te gaan in Chinese tomatensoep, en blokjes gekookte kipfilet, maar heb je bijv genoeg verse appels kan dat ook en wil je geen kip in de soep kan dat ook. In plaats van tomatenpuree kun je zelfgemaakte passata uit eigen tuin gebruiken, je kan de hoeveelheid ve-tsin , suiker of wat voor andere ingredienten dan ook naar eigen smaak aanpassen, Gewoon proeven tijdens het koken totdat het perfect is.Edit : toch zal ik tzt wel even foto's maken van hoe ik het doe. Ik wil eigenlijk ook een hele grote pan soep maken , en een x-aantal mason jars met chinese tomatensoep te gaan pressurecannen, voor de voorraadkast. Want er gaan ook allerlei dingen in die ik meestal nooit allemaal in huis heb, en het is altijd makkelijk als je even sne een pot soep kan opwarmen,,, Ik weet alleen niet of ik er dit weekend al aan toekom. 12 mei12 Mei aangepast door driepinter
Geplaatst: 12 mei12 Mei Ik ben dol op Chinese tomatensoep!Ik ben het met de vraag van Rortor eens..en als je er hier een topic over maakt kan je ons dan ook verwennen met je eigen recept? Een link of twee en een beetje van dit maar kan ook een beetje van dat.. nee joh kom op volgens mij kan jij er best een recept voor ons uithalen! Volgende keer als je het maakt en je vind het lekker gewoon opschrijven.. recept van de dag!
Geplaatst: 12 mei12 Mei Ik ben het met @driepinter eens. Tomatensoep met appelmoes maakt de perfecte smaak. Hoe Chinees wil je het hebben 😆
Geplaatst: 13 mei13 Mei 15 uren geleden, driepinter zei:-aantal mason jars met chinese tomatensoep te gaan pressurecannen, voor de voorraadkast. Hier zou ik heel graag het recept van hebben.Ik heb nog zakken tomaten in de diepvries en chinese tomatensoep lijkt me wel heerlijk!Ik moet toch aan de slag met mijn pressure canner, want mijn aardappelen beginnen te spruiten, dus die moet ik ook gaan cannen.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur Zoals het er naar uitziet ga ik vandaag een grote pan Chinese tomatensoep maken en ik zal dan wel wat foto's plaatsen. Ik heb zojuist gekeken naar wat ik nog heb liggen aan tomatensaus van de oogst van vorig jaar, en er ligt nog best veel : 7 chineesbakjes in de vriezer, nog 3 grote mason jars en 4 kleinere potjes met ingemaakte tomatensaus in de voorraadkast.Zoals gezegd, ik hou me niet altijd aan een vast recept en als je op google zoekt naar het recept vind je ook allerlei tientallen varianten... Pas het dus vooral aan naar eigen smaak of naar wat je precies in huis hebt.Ik ga ipv tomatenpuree alle bakjes ingevroren tomatensaus gebruiken .En dat is best veel , maar ik hoop volgende maand weer de eerste tomaatjes te oogsten en ik wil dus een hele grote pan soep maken en meteen een voorraadje inmaken met de pressure canner. Ook uit praktische overwegingen : het maakt qua tijd niet heel veel uit of je nu een kleine pan of een grote pan maakt. En ik gebruik bijv eigenlijk zelden bleekselderij en anders zou ik de halve stronk moeten weggooien omdat ze alleen grote stronken verkopen in de supermarkt. Nouja, wordt vervolgd !
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik ben benieuwd.Hoe meet je je zuurgraad als je gaat pressure cannen? 2 uren geleden2 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Euhhh.... ik meet geen zuurgraad ?? Toen ik vorig jaar de tomatensaus maakte had ik er er een paar druppeltjes citroensap bijgedaan omdat ik gelezen had dat tomaten soms wel maar soms ook niet zuur genoeg waren om veilig in te maken. En inmiddels ben ik in het bezit van een pressure canner waarbij (denk ik) de zuurgraad niet zo heel veel meer uitmaakt. Je kunt er ook sperziebonen mee inmaken in potjes toch ?En ik ga "fruitwater" gebruiken in de soep, en daar gaan o.a. 3 citroenen in, en er gaat ook azijn bij dus ik neem aan dat het wel ok is allemaal.Maar ik ben een beginneling met pressure cannen en ben ook een beginnend keukenprinsesje (prinsje eugenlijk) dus ik laat me graag adviseren. 1 uur geleden1 u aangepast door driepinter
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Alles met een zuurgraad onder de 4,6 moet in een pressure canner.Hoe lager de zuurgraad, hoe langer het product in de pressure canner moet.Die zuurgraad is dus wel belangrijk.Ik weet dat er hier mensen zijn, die daar niet mee werken en dat ook niet nodig vinden en dat is dus een discussie, die ik niet aanga.Als je er in geïnteresseerd bent, raad ik je aan om je wat te verdiepen in dit gebeuren.Ieder het hare/zijne. 1 uur geleden1 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 12 minuten geleden12 min Auteur Interessant herinner me dat ik vorig jaar een ph meter gekocht heb die ik nog nooit heb gebruikt en die moet nog ergens in het schuurtje hebben liggen op de moestuin. Het is een soort vleesthermometer maar dan bedoeld om de ph van de grond te meten , zou ik die kunnen gebruiken denk je ? Of gebruik je van die weggooistripjes of iets dergelijks?Hoe dan ook, voor nu meet ik de ph waarde niet, en de bedoeling was ook om later vandaag de soep te gaan pressure cannen met blokjes kip er al in, en als je vlees inmaakt in potten moet het sowieso al langer in de pressure canner toch?Inmiddels ben ik begonnen met de soep te maken en ik zal straks wel weer wat posten. Ik moet dat in gedeeltes doen, want he kan maar een x-aantal MB's per keer uploaden (maar misschien lukt het ook met de wijzig-knop om later alsnog meer foto's toe te voegen)
Geplaatst: 6 minuten geleden6 min 2 uren geleden, driepinter zei:eigenlijk zelden bleekselderijEen salade maken met ananas, mandarijn en appel en wat peterselie. Lekker fris met gebakken aardappeltjes.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.