Geplaatst: 12 uren geleden12 u 2 uren geleden, Dahli zei:Iedereen (bijna dan) ziet dat hier komkommerplanten staan.Op de telefoon niet hoor, misschien moet ik een andere bril?
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Er staat een dropplant. En ik zie drie komkommers. Einde discussie. Hup, de tuin in allemaal.
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Wat een verschil met vorig jaar! 😄 Toen hebben maar een paar komkommerplanten het overleefd en de planten die het wel haalden, kregen al vrij snel meeldauw. Dit jaar lijkt het gelukkig helemaal de goede kant op te gaan! De planten groeien als een trein, zitten vol bloemen en er hangen inmiddels al mooie komkommertjes aan. Inmiddels 1 grote en 1 snackkomkommer kunnen oogsten. Ik ben heel benieuwd hoeveel ik er uiteindelijk vanaf ga halen! 🥒🌱
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Hier staan dit jaar twee soorten mini-komkommers in de kas; de Monika en de Diva. Ik vind de verschillen erg groot. De Monika is productiever - heel veel vruchtjes in de aanmaak. Maar de komkommers daarvan lijken wat mij betreft behoorlijk op flinke augurken; een beetje stekelig. De vruchten van de Diva zijn meer zoals de komkommer die je in de winkel koopt, maar dan wat kleiner en handzamer. Deze heeft duidelijk mijn voorkeur, ook qua smaak. Echter, vandaag zag ik aan één tak van de Diva al een beginnende schimmel (meeldauw?). Jasses. Ik heb de hele uitloper verwijderd en duim voor een goede afloop voor de rest van de plant (en de andere planten in de kas!!) . De omstandigheden nu zijn stabieler en minder extreem dan de afgelopen weken dus de plant zou nu wel weerbaarder moeten zijn. We gaan het zien. 1 uur geleden1 u aangepast door Tanja65
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.