Geplaatst: 8 uren geleden8 u De kruiden zijn binnen van Gewuerzland, de kwaliteit van de kruiden zijn denk ik goed. Zie certificaat en klanten goedkeuring e.d. maar nu komen ze binnen in dit soort plastic potjes. Daar ben ik helemaal niet blij mee.Ik heb ze dus geschreven of dit betrouwbaar plastic is. Ze noemen dit insider Glas Style, omdat het op glas zou lijken.Ik ben benieuwd. Ik ga hier niet meer bestellen, totdat ik weet of het goed plastic is.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Wat is er mis met die potjes @Petrasmoestuin ? Jij kweekt je groenten in grote plastic bakken van allerlei herkomst. Waarom zouden deze kunststof potjes (in duitsland, het meest gereguleerde land van europa) een probleem zijn?
Geplaatst: 7 uren geleden7 u @Petrasmoestuin Ik begrijp niet zo goed waarom je zo teleurgesteld bent. Als je bij Gewurzland je kruiden bestelt, moet je aangeven hoe je ze verpakt wilt hebben. Je hebt hier dus zelf voor gekozen. 1 klik verder en ze geven een uitvoerige omschrijving van deze potjes. Ook dat ze voedselveilig zijn.GewürzlandInsider Glas Style 200 ml mit Alu Schraubdeckel 70 mm Kun...Insider Glas Style 200 ml mit Alu Schraubdeckel 70 mm ist ein Kunststoffbehälter in Glasoptik für Gewürze, Lebensmittel oder Kosmetik. Leicht, stabil und vielseitig einsetzbar. Jetzt Glas Style BehältJe hebt hier dan toch zelf voor gekozen? Er staat gewoon duidelijk bij dat ze van kunststof zijn.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Auteur @woldistel en @DahliHet ene plastic is het andere niet. Het gaat om de weekmakers. Ik vind de potjes niet echt stevig, vandaar dat ik de vraag stelde.En ja helaas is haast alles plastic, wij kunnen er niet om heen.Plastic plantenpotjes, speciebakken e.d. die kan ik niet in andere materiaal kopen, maar die zijn ook vrij stevig. De slappe plastic potjes die je bij tuincentra krijgt, die gooi ik nu gelijk weg.En ik heb voor deze potjes gekozen, omdat er dan niet meer dan 100 gram in zit (vaak 50 of 80 en vanillesuiker b.v. 10 gr)Ik heb geen behoefte aan 500 gram of vaak zelfst. 1 of 3 kg wat je dan af kunt nemen. dat is veel te veel voor mij en dat kan ik ook niet in mijn potjes kwijt. Deze shop is ook een test geweest of het mij bevalt. En misschien dat ik de volgende keer van sommige kruiden wel 500 gram of 1 kg afneem.Ik heb b.v. Patatas Bravas kruiden, ik eet niet elke dag gebakken aardappelen. En ik heb Doenner Kebab kruiden om te proberen en om dan 500 gram af te nemen, lijkt mij wat veel.En ze kunnen in het begin misschien voedselveilig zijn, maar zijn ze dat ook als ik ze een paar keer afgewassen heb?Misschien zijn ze oke, dat hoor ik later dan van het bedrijf. Wij hebben al heel veel plastic in het lijf en ik probeer nu zo veel mogelijk producten te kopen die geen plastic loslaten.Ik ben nu b.v. ook mayo en ketchup en yoghurt 10 liter emmers aan het sparen die bedrijven gebruiken, omdat die emmers bedoeld zijn voor voedsel. Dan koop ik geen goedkope plastic emmers. 6 uren geleden6 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 6 uren geleden6 u 39 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Ik ben nu b.v. ook mayo en ketchup en yoghurt emmers aan het sparen die bedrijven gebruiken, omdat die emmers bedoeld zijn voor voedsel. Dan koop ik geen goedkope plastic emmers.En dat zijn nou juist de emmers, die bedoeld zijn voor een eenmalig gebruik, tot een stukje voorbij de houdbaarheidsdatum. En dan weg, want daarna vallen ze uit elkaar. Niet bedoeld voor recycling.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Auteur 10 Liter heb ik erbij gezet, dat zijn geen gewone emmers. @woldistel
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 1 uur terug, Petrasmoestuin zei:10 Liter heb ik erbij gezet, dat zijn geen gewone emmersHet aantal liters maakt niet uit, Petra. Ik heb veel dergelijke emmers uit de horeca gebruikt en na een paar jaar verbrokkelen ze, Petra. Maar ongetwijfeld weet jij het beter, Petra.Ok @Jorieke123 nu ben ik klaar met mijn zegje.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Dan koop je toch wat potjes bij Dille en Kamille of Flessenland. Klaar is kees. Ik snap niet zo goed wat de verkoper je nu nog extra moet vertellen dan wat er al op de website staat. Het wordt ook een beetje klagen om het klagen zo.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Enige wat ik dat bedrijf wel zou aanraden om naast de plastic optie ook echt glas aan te bieden. Want ik zou persoonlijk dan voor glas kiezen dan aan te leveren in plastic. Maar aan de andere kant je kan ook gewoon zelf glas bestellen, en dan voor de navul verpakkingen kiezen.Maar snap wel als je bij chili poeder kijkt, en kiest voor glass style, dat het daar niet duidelijk staat dat het plastic is.https://gewuerzland.com/321-820-chili-con-carne-gewurz.html#/2-variante-ab_3_insider_glas_style_200_ml
Geplaatst: 3 uren geleden3 u @rorror Het scheelt 1 klik. En het is blijkbaar nogal wezenlijk voor Petra, dan lijkt het me logisch dat je even verder leest.Maar goed, ik ben het volkomen eens met @Lsjr33 . Als het zo’n halszaak is, bestel gewoon in zakjes + ergens los glazen potjes. Dan loop je ook niet tegen deze teleurstelling aan.Dit is ook een handige site voor glazen potjes. In talloze formaten. @Petrasmoestuin : Als je op het Duitse vlaggetje klikt zie je in het Duits de verzendmogelijkheden. Glazen-en-Potten.nlvan 100ml tot 199mlGlasflaschen und Kunststoffpackmittel für Industrie, Labor, Praxis, Haushalt und Hobby ✔ Top Qualität ✚ Günstige Preise ✚ Kauf auf Rechnung ⇒ jetzt ansehen
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur 1 uur geleden, Rookie zei:precies wat ik zoek.Jij had toch al mooie grote potjes?
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur Ik heb potjes, die heb ik niet extra nodig.Maar dank je @DahliDeze en boven in de kast nog een beetje meer. 2 uren geleden2 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Petrasmoestuin Het ging er toch om dat je de plastic potjes met je nieuw aangeschafte kruiden niet vertrouwt? De tip was: doe die nieuwe kruiden dan over in glas. En koop in het vervolg je kruiden in (navul)zakjes zodat je ze kunt overhevelen in glazen (nog te kopen) potjes.Nu zeg je: ik heb potjes. Waarom doe je het daar niet in dan? Dan is het toch opgelost. En als die nog vol zijn, doe het er in als ze leeg zijn. Er staan trouwens behoorlijk wat plastic potjes tussen in je la.Ik snap er werkelijk niets meer van. Maar dat zal vast aan mij liggen.
Geplaatst: 6 minuten geleden6 min Auteur Er staat maar 1 of maximaal 2 lege potjes in. En ik ga geen dure potjes kopen. Ik heb zeker 60 potjes staan. En in de kelder heb ik nog lege potjes staan mocht ik ze nodig hebben. Ik schreef helemaal niet dat ik potjes nodig had. Ik zou liever mijn kruiden via zakjes binnen krijgen. Maar prima deze potjes, het is niet anders.Als je de potjes apart koopt zijn ze 5 euro of per 3 iets goedkoper. Als je kruiden bestelt, dan krijg je ze er bij.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.