Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Ruillijstje ciska oktober 2026

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
14 uren geleden, Nasuada zei:

Heb net plaatje van de zeepkruid gezien te schattig de roze bloemetjes en blijft groen in de winter. Mocht je nog zaailing over hebben dan hou ik mij aanbevolen voor zaailing voor in mijn dit jaar aangelegde border die in de zomer vooral eetbaar en voor de vlinders en bijen is maar nu in herfst en winter wel wat zwoeng kan gebruiken.

Kan ik jou nog ergens blij mee maken?

Ik neem wat voor je mee, en wil je ook wat zaden?? Of zal ik alvast wat voor je in een potje zaaien?

aangepast door Ciska

Geplaatst:
  • Auteur

Heeft iemand toevallig wat zaden van de spekboon over??

Te geef lijstje bijgewerkt....

Geplaatst:

Wat voor spekbonen zoek je? Stok om stam, en wil je een specifieke kleur, of rasnaam?

Geplaatst:

Ik heb wel spekbonen voor je. Ik heb de Quedlinburger Speck, Neckarkönigin en Neckargold. Allen stok.

@acpronk Heb jij ook andere soorten dan bovenstaande? Stok. Dan heb ik ook wel interesse, ik dacht dat dit wel een beetje de enige/gangbare soorten waren.

aangepast door Loraine_

Geplaatst:
  • Auteur

@acpronk eeeeehhh......hoezo zijn er meerdere kleuren dan? Wat is handig ik heb mijn cobras en snijbonen aan stok...ik weet dat pronkbonen wat beter bestand zijn tegen slechter weer..maar geen idee hoe dat met spekbonen zit...een buur begon erover en ik wilde ze wel eens proberen. Dus ik ga op jou advies af🫣

@Loraine_ welke is lekker??

aangepast door Ciska

Geplaatst:

@Ciska Ik vond de Neckarkönigin en de Quedlinburger het lekkerste. De neckargold wel hééél minimaal draderig als ik ze iets te lang liet hangen. Maar het gele kleurtje is wel leuk. Heb nog veel peulen hangen voor het oogsten van de zaden, dus kan van allemaal wel wat voor je meenemen als je ze wilt testen.

Geplaatst:
  • Auteur

@Loraine_ Nou ja, aangezien ik geen verstand van spekbonen heb...doe maar. Dan zeten we een paar rassen uit om te proberen. 🙈

Geplaatst:
37 minuten geleden, Loraine_ zei:

Heb jij ook andere soorten dan bovenstaande?

Oh geen flauw idee eigenlijk.

Ik maak alleen onderscheid in sperzie- en snijbonen, en stok- en stambonen. 🫣

Dus ik zou het eens op moeten zoeken.

Geplaatst:

Ik heb mijn lijstje even door Gemini gehaald, en dir zegt dat alleen Giant of Stuttgart en spekboon is.

En dat Neckargold en Blauhilde beide stokslabonen zijn (de rest werd niet expliciet genoemd). Maar heb geen zin dit voor elke boon op te zoeken🤐

NB Giant of Stuttgart is eigen oogst zaden uit 2022.

Neckargold en Blauhilde heb ik niet meer, tenzij ik hier vorig jaar zaden van heb geoogst maar de zadenlijst niet heb bijgewerkt.

Geplaatst:

@acpronk Met veel soorten snap ik dat je daar geen zin in hebt.. Ik heb de Neckargold en dat is wel een echte spekboon. Maar zie dat ze op sommige websites inderdaad ook wel worden benoemd als stokslaboon. Heb je voor mij een paar zaden van de Giant of Stuttgard als je genoeg hebt?

@Ciska

Ik tot dit jaar ook geen ervaring mee, maar heb er bijna niks aan gedaan en een goeie opbrengst gehad. Ik neem ze voor je mee.

Geplaatst:

@Loraine_ genoteerd

Geplaatst:
  • Auteur

@acpronk doe mij ook maar een 5 tal bonen van diezelfde...gaan we eens kijken welke lekker is. Ik heb der echt geen flip verstand van😅

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.