Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand me de gouden tip geven als het om het zevenblad-uitroeien gaat? Ik word nu al wanhopig van dat kl*tespul. Grmbl.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:
Goede bladherbicide. Twee a drie keer de voorgeschreven dosis.

Als je niet erg vind om chemisch te werk te gaan...anders inderdaad opeten, uitgraven , grond afgraven en nieuwe storten....ik raak het ook nooit helemaal kwijt....een verstikkende bodembedekker kan het zevenblad wel redelijk in bedwang houden...als hij er bovenuit komt, zoek ik de wortel op en doe die met een priem uit

Geplaatst:

Ja idd, of een onkruidje zoeken dat nog aggressiever is (heeft mijn tuin gedaan) of steeds maar blijven maaien/plukken etc tot het het opgeeft. Een combinatie hiervan heeft het bijna uitgeroeid bij mij Het kleine beetje dat er nog zit vind ik niet erg, dat kan ik opeten

Geplaatst:
Kan iemand me de gouden tip geven als het om het zevenblad-uitroeien gaat? Ik word nu al wanhopig van dat kl*tespul. Grmbl.

Verhuizen

Neen, als je blijft doorzetten krijg je hem wel weg. En kippen lusten het erg graag... -> die kan je dus gebruiken als zevenbladwiedbrigade

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Geplaatst:

Het staat echt overal, en mijn kippen zijn zo dankbaar dat als ik ze loslaat ze linea recta onder de heg door naar de buurman rennen om zijn net gezaaide boontjes op te graven. Volledig omheinen gaat 'm niet worden.

Ik zie echt letterlijk honderden van die klere*@#%$ de grond uitkomen. Heb vorig jaar een hoop bodembedekkers gekocht, maar die hebben wat moeite gehad met het weer van het afgelopen jaar, dus die zijn nog niks uitgelopen. Ik hou niet van gif spuiten, maar dit probleem gaat me mijn petje een beetje te boven moet ik zeggen. Vorige bewoner heeft het allemaal lekker laten verwilderen. Grmbl.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

weet iemand wat dit voor (on)kruidje is. Ik heb er veeeeeeel van in mijn moestuin staan. En vermeerdert dit kruidje zich via de wortels of via zaad? Dit ivm het wieden.

imag146819111331406464.jpgimag146927721331406480.jpg

Geplaatst:

Ranunculus acris of gewone boterbloem

Vermeerderd zich via zaden en via uitlopers (vergl. aardbei)

Deze plant is bestand tegen overstroming en is in staat na onderspitten weer uitlopers omhoog te zenden. Vaak blijft na afschoffelen het ondergrondse groeipunt gespaard.

Advies: minitueus uitrieken.

Geplaatst:

Neen.

Ranunculus acris is een moeilijk uit te roeien onkruid. Op zand raak je haar overigens nooit meer kwijt.

Als 5 jarige introduceerde ik dit soort bloemetjes als sierplanten bij mijn ouderlijk huis. Spijt als haren op m'n hoofd, haha. Akkerwinde, nog zo'n memoire,..

Geplaatst:

mwaa. vind het wel meevallen hoor. Zit wel erg stevig in de grond, je moet wat moeite doen het eruit te trekken , of anders beter snijden misschien. Met een goeie scherpe schoffel wil het ook wel lukken. Wel ruim onder de rozet wegsnijden. Maakt geen ondergrondse uitlopers ofzo. Hoop getrek inderdaad. Maar doe je de moeite en is het weg , is het weg.

wel doen voor het gaat bloeien ja. Zaad wat opkomt van vorig jaar , tijdig weghalen.

Geplaatst:

Helaas ook niet te eten. Heb het in het gras en bestrijd het wel eens in een aanval als ik ergens te veel zie (of onze grasmaaiertjes er in de buurt wil neerzetten). Keukenmesje doet wonderen.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Mijn hele moestuin bestond uit gras en boterbloemen. Om er een moestuin van te maken heb ik 3 jaar lang in de zomer ieder stukje grond in mijn hand gehad, en alle worteltjes..uitlopertjes etc eruit gehaald. Het klinkt overdreven, maar zo was het wel..het heeft een supertuin opgeleverd met zonder boterbloemen Ik ben er wel trots op. maar om op die boterblommen terug te komen, ik heb ergens gelezen dat je in de winter er veel houtas op moet gooien..daar houden ze niet van. op de stukken waar ik het nog heb helpt dat (nog?) niet

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Met een schroevendraaier ben ik die dingen te lijf gegaan in het , destijds, pas gezaaide gras.....wat een pokkenwerkje was dat....maar het leverde uiteindelijk wel een mooi grasveldje op....zie je nou niks meer van ...heb er de kas opgezet

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...